ساخت با کیفیت ترین اسکنر بدن انسان در آلمان

ساخت با کیفیت ترین اسکنر بدن انسان در آلمان
  • 1396/2/24
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

این روزها انستیتو Fraunhofer آلمان با تکنولوژی های جدید خود موفق شده تا به شهرت قابل توجهی دست یابد. این انستیتو در تازه ترین طرح خود، به دنبال اسکنرهای سه بعدی رفته تا بیش از پیش تکنولوژی مورد نظر را برای مردم عمومی سازد و همه را با آن آشنا کند.

گویا آی تی – قابلیت بزرگ و مهم دستگاه جدید Fraunhofer این است که قادر خواهد بود در رزولوشنی بالاتر بدن افراد و اشیاء را رندر کرده و در هر ثانیه چندین تصویر ثبت نماید. مدیر بخش راهبردها و بازاریابی انستیتو Fraunhofer ، دکتر Kevin Füchsel، اظهار داشت: « اسکنر سه بعدی با رزولوشن ۱۰۰۰ در ۱۰۰۰ پیکسل که به تازگی آن را توسعه دادیم، قادر است در هر ثانیه ۳۶ تصویر سه بعدی ثبت کند.»
برخلاف بسیاری از اسکنرهای سه بعدی، اسکنر Fraunhofer از لیزر استفاده نمی کند اما در عوض از الگوی نامرئی نزدیک به مادون قرمز برای انجام پردازش های خود بهره می برد. این نور نامرئی به جای لیزرها، به بدن یا شیء تابیده می شود تا انجام اسکن سه بعدی امکان پذیر شود.
این فناوری همانند کینکت مایکروسافت می باشد اما سازندگان آن در نظر دارند بسیار دقیق تر از اسکنرهای سه بعدی اینفرارد موجود در کینکت عمل کند. یکی از کاربردهای این سیستم می تواند ویدیو گیم باشد اما دکتر Füchsel به سطح بالاتری فکر میکند و می گوید تکنولوژی آن ها می تواند عملکرد بسیار متنوعی داشته باشد.
تاریخ عرضه و قیمت این دستگاه هنوز تعیین نشده است اما در نمایشگاه Control Trade اشتوتگارت نسخه پیش نمایش این دستگاه به نمایش در خواهد آمد. در همین راستا هدف بعدی تیم Füchsel، کوچکتر ساختن دستگاه و همچنین همکاری با مراکز درمانی برای آزمایش آن روی افراد برای توانبخشی است.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *