چگونه فایل صوتی را به voice تلگرامی تبدیل کنیم؟

چگونه فایل صوتی را به voice تلگرامی تبدیل کنیم؟
  • 1396/2/24
  • زهرا معبودی
  • 0

اگر از کاربران تلگرام بوده باشید قطعا می دانید که امکان ارسال وویس در تلگرام وجود دارد. وویس ها از حجم کمی برخوردارند و به عنوان یک نوع فایل صوتی قابل پشتیبانی در تلگرام به شمار می آیند.

نکته ای که وجود دارد این است که کاربران به دلایل متعدد از این امکان استفاده می کنند. یکی از این دلایل این است که اگر شما قصد داشته باشید فایلی را ارسال کنید که کاربر، نتواند از آن استفاده کند یا سیستم او امکان پشتیبانی از آن را نداشته باشد لاجرم باید فایل صوتی را به حالتی تبدیل کنید که خود تلگرام از ان به خوبی پشتیبانی می کند. دلیل دیگر هم این است که برای کاهش حجم صداها و فایل های موسیقی بهترین روش این است که آن را به وویس تبدیل کنید. هر چند بسیاری از ربات های کانال ها از امکان تبدیل به وویس برخوردارند اما اگر بخواهید به رایگان و به طور آزاد فایل صوتی خود را به وویس تبدیل کنید از یک ربات تلگرامی خاص می توانید استفاده کنید. امروز گویا آی تی به شما روش استفاده از این امکان را آموزش خواهد داد. با ما همراه باشید

MediaConvertBot

MediaConvertBot رباتی است که به کاربران کمک می کند، که بتوانند فایل های صوتی خود را به وویس تبدیل کنند. این ربات درست زمانی مشکل من را حل کرد که تصمیم داشتم، فایل رکورد شده یک تماس تلفنی از یکی از دوستانم را گوش بدهم. با توجه به اینکه، ویندوز من، که تلگرامم روی آن نصب بود از این فرمت ضبط شده پشتیبانی نمی کرد، سریع و ساده به کمک MediaConvertBot توانستم نوع آن را به وویس تبدیل کرده و آن را گوش بدهم .

همانطور که می دانید می توانید برای استفاده از این ربات، @MediaConvertBot را در تلگرام بنویسید و با فعال شدن لینک آن، آن را لمس کرده و وارد ربات شوید.

وقتی که وارد ربات شدید، می توانید روال را به صورت زیر دنبال کنید:

 

وقتی که وارد این سرویس می شوید، کافی است روی دکمه start کلیک کنید، یا ضربه بزنید تا وارد بخش اجرایی این ربات برای تبدیل مدیا شوید:

تبدیل موسیقی به voice تلگرام

در این جا ما با استفاده از امکان آپلود تلگرام یک فایل صوتی در قالب mp3 را آپلود کردیم. همانطور که در بالا مشاهده می کنید فایل در حال آپلود شدن است. بعد از این که فایل به طور کامل آپلود شد، با پیغامی مشابه پیغام زیر روبرو می شوید:

 

تبدیل صدا به وویس

به محض اینکه سیستم تلگرام فایل آپلودی شما را کاملا دریافت می کند، فایل را به وویس تبدیل می کند البته اگر شما روی گزینه convert to voice message را ضربه بزنید. در کنار آن امکاناتی ارائه می دهد که می توانید توسط آن روی وویس کارهایی انجام دهید. مثلا می توانید با کمک گزینه add caption به وویس خود، کپشن و متن اضافه کنید تا معرفی بهتری از فایل موسیقی باشد. حتی اگر بعد از نوشتن کپشن پشیمان شوید می توانید با دکمه بعدی آن را حذف کنید. با کمی کار کردن با دکمه های این ربات می توانید حتی کیفیت وویس و صدای موسیقی خود را هم مشخص کنید. هر چقدر که بخواهید حجم کمتری داشته باشد، باید میزان کیفیت را کمتر انتخاب کنید. در انتها حتی می توانید وویس مورد نظر را روی چنل های تان هم به اشتراک بگذارید.

بدین ترتیب می توانید به سادگی وویس ها را به فایل صوتی و بالعکس تبدیل کنید و از این فرصت بیشترین بهره برای ذخیره زمان و حجم را ببرید. در این باره آیا شما تجربه ای دارید؟ تا کنون از چه ابزاری برای این کار استفاده کرده اید؟ دیدگاه های خود را با ما در میان بگذارید و این متن را روی شبکه های اجتماعی برای اطلاع عموم به اشتراک بگذارید.

 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *