آموزش ضدعفونی و میکروب زدایی از گوشی و تبلت ( کاملا ایمن )

آموزش ضدعفونی و میکروب زدایی از گوشی و تبلت ( کاملا ایمن )
  • 1396/2/24
  • زهرا معبودی
  • 0

آنچه که دائما با دست ها در تماس باشد، می تواند یکی از آلوده ترین چیزهایی باشد که همیشه در زندگی وجود دارند. مثلا همین گوشی های همراه، به عنوان یکی از آلوده ترین اشیای روی زمین شناخته می شوند. حتی اگر شما ۲۴ ساعته آن را در دست بگیرید، یا گاهی در کیف و جیب تان قرار دهید باز هم کثیف خواهد بود. بازفید، طی تحقیقاتی که انجام داد به این نتیجه رسید که گوشی های موبایل یکی از آلوده ترین ابزارهایی است که تا کنون روی زمین زیسته اند. طبق تحقیقات این موسسه کلونی های باکتری و میکروبی به وفور روی گوشی ها یافت می شود که می توانند عامل بیماری های زیادی باشند.

در این مطلب بخاطر اهمیت سلامتی کاربران در استفاده از دستگاه های دیجیتالی همراه، گویا آی تی اقدام به تهیه آموزشی کرده است که به شما کمک می کند تحت هر شرایطی، حتی در سفر گوشی های خود را ضد عفونی کرده و سلامت خود را تضمین نمایید. با ما همراه باشید.

 تهیه یک کیت تمیز کننده برای ضدعفونی

دستگاه های هوشمند عموما به صورت پکیجی از شارژر، کابل، لوازم جانبی و غیره شناخته می شوند اما به منظور بهبود سلامتی و تمیزی این گوشی ها، هیچ گونه کیتی ارائه نمی شود پس باید خودتان دست به کار شوید. برای تهیه آن چه که برای تمیزی گوشی های تان به آن نیاز دارید، می توان به کمی الکل، خلال دندان یا گوش پاک کن و البته دستمال های میکروفایبر و قوطی های فشرده هوا اشاره کرد. علاوه بر این ها نیاز به محلول های ضدعفونی کننده دارید که البته بهتر است مطمئن شوید که این محلول ها برای سلامتی گوشی تان ضرر ندارند مثلا باید دقت کنید که محلول ها دارای پتاسیم نباشند.

اولین محلول بی ضرر این است که حدود ۲۵۰ گرم، الکل طبی را با مقداری آب مقطر مخلوط کنید و در اسپری بریزید و برای پاک کردن گوشی از آن استفاده کنید. هر چند کمی بوی سرکه تند و تیز است اما محلول سرکه و آب مقطر هم نوعی ضد عفونی کننده طبیعی و ارگانیک به شمار می آید.

 ضدعفونی و میکروب زدایی از گوشی و تبلت

 روش تمیز کردن و ضدعفونی کردن گوشی و تبلت

گوشی های هوشمند با هم تفاوت زیادی دارند، و جایگاه سیستم های سخت افزاری شان کمی باهم تفاوت دارد اما با یک دقت کوتاه می توان فهمید که نباید در برخی بخش ها مثل دوربین، پورت ها و دکمه ها، محلولی وارد کرد که به سخت افزار نفوذ کند.

اما یک روش ساده این است که سطحی تمیز برای قرار دادن گوشی و ضد عفونی آن انتخاب کنید و با محلول ضدعفونی کننده کمی روی آن را تمیز کنید و پارچه ای تمیز نظیر پارچه میکروفایبر یا حوله بزرگ روی آن پهن کنید.

در این مرحله کار به گوشی و تبلت می رسد. لازم است که اسپری هوا را بردارید و با فشردن آن در داخل گوشی بخش هایی که ظاهرا خاک و غبار گرفته اند را پاک کنید. وقتی که مطمئن شدید که کلا گرد و غبار ها از بین رفته اند، می توانید مواد چرک آلود و یا چسبنده را با خلال دندان خارج کنید. همچنین می توانید این اسپری هوا را روی اسپیکر ها هم بگیرید تا حسابی غبارهایی را که از حسار گرفته را پاک کنید. برای دیدن پورت ها و خاک های دیگر بخش هایی که فکر می کنید نیاز به دقت بیشتر دارد از چراغ مطالعه استفاده کنید.

 ضدعفونی و میکروب زدایی از گوشی و تبلت

وقتی که از پاک شدن تمام غبار ها مطمئن شدید، باید روی دستمال میکروفایبر را کمی محلول یادشده در ابتدای این مقاله، اسپری بنمایید و شروع به پاک کردن پنل ها کنید. دقت کنید که نباید محلول را مستقیما روی گوشی اسپری کنید. وقتی دستمال را به سراسر محوطه گوشی کشیدید و آن را تمیز کردید، باید گوش پاک کن را به کمی از محلول آغشته کرده و قسمت هایی که دستمال به خودی خود قادر به پاک کردن آن نیست بکشید. هرگز محلول یا دستمال را در بخش های حساس پخش نکنید در نهایت باید باید دستمال دیگر محوطه هایی را که با دستمال مرطوب کشیده اید پاک کنید و خشک کنید.

اما یکی از دغدغه ها پاک نگهداشتن گوشی در مسافرت است! برای این منظور هم توصیه های ما را مد نظر قرار دهید.

دستمال میکروفایبر به عنوان بهترین نوع دستمال برای تمیز کردن گوشی بکار می آیند این دستمال ها، در نوع خاص خود با محلول های ضد عفونی کننده ای همراه هستند که به صورت آماده به فروش می رسند

این دستمال ها دارای عنوان ها و برند های خاصی هستند که باید از فروشگاه های مخصوص خریداری کنید. بوی خوش این دستمال ها، شما را وادار می کند تا گاه به گاه این گوشی های تان را تمیز کنید.

 ضدعفونی و میکروب زدایی از گوشی و تبلت

از طرفی سعی کنید برای تمیز نگهداشتن گوشی خود برنامه هفتگی مدونی داشته باشید  تا همزمان با پاک کردن سایر وسایل منزل گوشی تان را هم تمیز و بعد ضد عفونی کنید. این کار به راحتی شدنی است. اما روشی دیگر برای سالم و تمیز نگه داشتن گوشی این است که با دست های همیشه تمیز گوشی تان را بگیرید و در مکان های آلوده نظیر بیمارستان ها، واحد ها و اتوبوس ها و مکان های عمومی، گوشی تان را به سطوح عمومی تماس ندهید و دست خود را بعد از تماس با دستگیره ها و غیره در چنین مکانی، به گوشی نزنید!

این ها روش هایی است که گویا آی تی معتقد است که می توانید توسط آن گوشی تان را همیشه تمیز نگهدارید. آیا در این باره تجربه دیگری هم دارید؟ در این صورت نظر خود را با ما در میان بگذارید و این مطلب را روی شبکه های اجتماعی نشر دهید تا به دست علاقمندان و افراد دغدغه مند در این رابطه برسد.

 

 

 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *