گلکسی نوت ۸ با دوربین دوگانه در اواخر سال جاری میلادی عرضه خواهد شد

گلکسی نوت ۸ با دوربین دوگانه در اواخر سال جاری میلادی عرضه خواهد شد
  • 1396/2/24
  • مقدم
  • 0

مدت‌هاست که شایعات مبنی بر عرضه گلکسی نوت ۸ در سال جاری میلادی وجود دارد و پس از رونمایی از گوشی پرچم‌دار گلکسی S8 و گلکسی S8 پلاس، حجم گمانه‌زنی‌ها پیرامون فبلت پرچم‌دار جدید سامسونگ از سری نوت افزایش یافته است. یک گزارش جدید از کره‌جنوبی، اکنون تایید می‎کند که گلکسی نوت ۸ با دوربین دوگانه به بازار عرضه خواهد شد و براساس اطلاعات به‎دست‌آمده، این مدل در نیمه دوم سال جاری میلادی معرفی می‌شود. برای جزئیات بیشتر در ادامه مطلب با وب‌سایت گویا آی‌تی همراه باشید.

پیش‌تر گمان می‌رفت که گلکسی نوت ۸ اولین گوشی سامسونگ با دوربین دوگانه خواهد بود اما شایعات اخیر نشان می‎دهد که شرکت سامسونگ برای بررسی واکنش کاربران نسبت به محصولات سامسونگ با دوربین دوگانه، تصمیم دارد تا گلکسی C10 و گلکسی C10 Plus را با دوربین دوتایی عرضه نماید. هرچند، ممکن است تنها یک مدل از گوشی جدید سامسونگ از سری گلکسی C به دوربین دوگانه مجهز شده باشد.

انتظار می‌رود که نسل جدید فبلت گلکسی نوت ۷ که با نام گلکسی نوت ۸ به بازار عرضه خواهد شد، در ماه آگوست و پیش از نمایشگاه IFA برلین معرفی شود. لازم به‌ذکر است که نمایشگاه IFA در ماه سپتامبر برگزار خواهد شد و معرفی فبلت پرچم‎دار جدید سامسونگ تا پیش از ماه سپتامبر، باعث می‌شود تا شرکت سازنده فروش قابل‌توجهی داشته باشد. البته، این به معنای عجله سامسونگ برای عرضه گلکسی نوت ۸ نیست و در واقع این فبلت، نزدیک به یک سال است که توسعه می‌یابد.

در گلکسی نوت ۸ خبری از مشخصات سخت‌افزاری کاملاً متفاوت با گلکسی S8 و گلکسی S8 Plus نخواهد بود و این فبلت به چیپ‌ست اگزینوس ۸۸۹۵ مجهز شده است. با توجه به اینکه نسل قبل یعنی گلکسی نوت ۷ تنها در یک مدل به بازار عرضه شده بود، بسیار بعید است که نسخه جدیدتر آن یعنی گلکسی نوت ۸ در دو مدل با تراشه اگزینوس ۸۸۹۵ سامسونگ و اسنپدراگون ۸۳۵ کوالکام با پردازنده هشت هسته‌ای ارائه شود.

جدا از دوربین دوگانه که در شایعات جدید به آن پرداخته شده است، گلکسی نوت ۸ از یک نمایشگر ۶٫۴ اینچی با رزولوشن ۴K بهره می‌گیرد. با قضاوت براساس طرح‌های مفهومی منتشرشده از فبلت پرچم‎دار جدید سامسونگ، گلکسی نوت ۸ از یک طراحی بدون حاشیه استفاده می‌کند و البته، ضخامت آن کم‌ خواهد بود. این موضوع باعث می‌شود تا گمان کنیم که قلم S-Pen دیگر در بدنه فلت پرچم‎دار جدید سامسونگ جای نخواهد گرفت؛ همان‌طور که می‌دانید، تا پیش از عرضه گلکسی S8 Plus گمان می‌رفت که قلم S-Pen به عنوان یک وسیله جانبی برای آن ارائه می‎شود و از آنجایی که این امر محقق نشد، شاید فبلت پرچم‎دار جدید سامسونگ بدون قلم S-Pen عرضه شود. البته این موضوع، به معنای حذف آن نخواهد بود بلکه ممکن است قلم تنها در بدنه جای نداشته باشد و برای استفاده از آن، ناچار باشید تا قلم را به صورت جداگانه حمل نمایید.

گلکسی نوت ۸ مانند گوشی‌های پرچم‌دار جدید شرکت سازنده خود از یک دکمه اختصاصی Bixby برای فعال‌سازی دستیار صوتی مبتنی بر هوش مصنوعی جدید سامسونگ بهره خواهد گرفت. سیستم‌عامل اندروید نوقا ۷٫۱٫۲ و حذف جک هدفون از دیگر قابلیت‌هایی است که برای گوشی پرچم‏دار جدید سامسونگ انتظار داریم.

در نهایت، باید اشاره داشت که بنابر پیش‌بینی‌ها قیمت گلکسی نوت ۸ کم‌تر از ۱۰۰۰ دلار خواهد بود؛ هرچند، ممکن است شرکت سازنده آن‌را با قیمت بیشتری در مقایسه با گوشی گلکسی S8 Plus به بازار عرضه نماید. شرکت سامسونگ در حال‎حاضر به شایعات موجود پیرامون مشخصات سخت‌افزاری فبلت پرچم‎دار جدید خود واکنشی نشان نداده است و نمی‌توان به شایعات منتشرشده با دیده قطعیت نگریست. هرچند، بعید می‌دانیم که گلکسی نوت ۸ با یک نمایشگر Quad HD مانند گوشی‌های پرچم‌دار جدید سامسونگ عرضه شود یا به دوربین دوگانه که پیش‌تر برای گلکسی S8 Plus انتظار می‌رفت، مجهز نشده باشد.

منبع: Softpedia

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *