چگونه تایمر خاموش شدن ویندوز XP، ۷، ۸ و ۱۰ را فعال کنیم؟

چگونه تایمر خاموش شدن ویندوز XP، ۷، ۸ و ۱۰ را فعال کنیم؟
  • 1396/2/24
  • زهرا معبودی
  • 0

ویندوز ها تا کنون نسل های متفاوتی را پشت سر نهاده اند اما برخی از امکانات نسل به نسل توسط مایکروسافت در میان ویندوز ها منتقل شده است. شاید شما دوست داشته باشید که فارغ از نوع ویندوزی که با آن در حال کار کردن هستید، زمانی را دقیق به سیستم ارائه کنید تا طی آن سیستم شما را خاموش کند. این کار شدنی است البته شاید شما بخواهید دقیقا تایمی مشخص کنید که از برخی از بخش های تنظیمات این کار شدنی است اما ساده ترین راه روشی است که امروز گویا آی تی به شما یاد می دهد. برای این کار فقط نیاز به برنامه خوش رنگ آبی رنگ نوت پد دارید!

خاموش کردن ویندوز

نکته ای که باید توجه داشته باشید این است که این آموزش صرفا برای کاربران ویندوزی کاربرد دارد و هیچ کدام از کاربران مک یا لینوکس نمی توانند از این سرویس استفاده کنند.

برای شروع ابتدا دکمه پنجره یا ویندوز را روی کیبرد خود فشار دهید و در میان برنامه هایی که می توانید از کادر جستجو بجویید به دنبال نوت پد باشید. پس NOTE PAD را بنویسید و آن را باز کنید.

بعد از باز کردن نوت پد الگوی   shutdown -S -T 60  را بیاد داشته باشید و در نوت پد بنویسید.

زمان بندی خاموش کردن ویندوز

در قطعه کد بالا، ۶۰ به این معنی است که شما می توانید بعد از ۶۰ ثانیه شاهد خاموش شدن ویندوز خود باشید دقت کنید که نوع و ورژن ویندوز اصلا در این کد اهمیتی ندارد.

حالا اگر بخواهید سیستم خود را بعد از ۱ ساعت خاموش کنید، باید ۱ ساعت را به ثانیه تبدیل کنید! یعنی ۳۶۰۰ ثانیه و بعد از آن بجای عدد ۶۰ این عدد را قرار دهید. به طور کلی هر مدت زمان که بخواهید را باید به ثانیه تبدیل کنید فراموش نکنید که نباید هرگز، این کد را بجز عدد مورد نظر دست کاری کنید.

عکس بالا قطعه کدی است که قرار است سیستم من را تا ۳۶۰۰ ثانیه دیگر یعنی ۱ ساعت آینده خاموش کند اما همه چیز به این ختم نمی شود. مهم این است که شما این کد را چگونه و در کجا ذخیره می کنید!

موقعی که کد مورد نظر خود را نوشتید، دقت کنید که در نوت پد چیز دیگری نوشته نشده باشد. بعد از اینکه تایم را به خوبی مشخص کردید، باید فایل را ذخیره کنید. شما هر اسمی می توانید برای فایل خود انتخاب کنید. پس دکمه فایل را باز کنید و عبارت SAVE را بزنید. بدین ترتیب می توانید فایل را ذخیره کنید. همانطور که گفته شد می توانید هر اسمی را برای آن انتخاب کنید اما مهم نوع فایلی است که ذخیره می کنید. بعد از این که اسم مورد نظر خود را که آن را فراموش نمی کنید، انتخاب کردید، در انتهای آن یک علامت نقطه ( .) قرار داده و بعد از آن بنویسید : bot

در واقع فایل در قابل یک فایل رباتی ذخیره می شود. محل آن را بهتر است روی دسکتاپ خود قرار دهید.

به الگوی نوشتاری بالا دقت کنید. فارغ از توجه به نوع اسم، نوع فایل .bot است که خیلی مهم است. دقت کنید که انکودینگ هم روی ANSI ست باشد. بعد از این دکمه SAVE را بزنید.

حالا اگر نوت پد را ببندید و روی فایلی که ذخیره کرده اید کلیک کنید، ( دو چپ کلیک ) با صفحه ای مطابق زیر روبرو می شوید:

زمان بندی خاموش کردن ویندوز

این پیام گویای این است که سیستم شما بعد از ۱ دقیقه ( یا هر زمانی که شما مشخص کرده اید ) خاموش خواهد شد. در چنین شرایطی شما فقط می توانید CLOSE را انتخاب کنید. البته اگر می خواهید این کد باطل شود، بهتر است که یکبار سیستم خود را ریست کنید تا کد از کار بیفتد البته این روش برای تایم بندی های بالای ۱ دقیقه مفید تر خواهد بود.

در این باره دیدگاه و تجربیات خود را با گویا آی تی در میان بگذارید و به ما بگویید که برای زمان بندی خاموش شدن سیستم خود تا کنون از چه ترفند هایی استفاده کرده اید و از این شیوه برای چه زمان هایی استفاده می کتید؟ تجربیات خود را با درمیان گذاشته و این مطلب را برای اطلاع عموم روی شبکه های اجتماعی تان به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *