نسخه بازسازی‌شده گلکسی نوت ۷ کم‌تر از آنچه که انتظار دارید، قیمت خواهد داشت!

نسخه بازسازی‌شده گلکسی نوت ۷ کم‌تر از آنچه که انتظار دارید، قیمت خواهد داشت!
  • 1396/2/25
  • مقدم
  • 0

شرکت سامسونگ پس از توقف تولید و عرضه فبلت پرچم‌دار ۲۰۱۶ خود یعنی گلکسی نوت ۷ تصمیم گرفت تا بر روی مشکلات مسبب آن، بررسی نماید و با رفع آن‌ها، تصمیم گرفت تا نسخه‌ بازسازی‌شده فبلت گلکسی نوت ۷ را در برخی از بازارهای آسیا و اروپا عرضه کند. به‌تازگی، نسخه جدید فبلت گلکسی نوت ۷ در چین لیست شده است و قیمت این مدل را هم‌اکنون، می‌دانیم. برای جزئیات بیشتر در ادامه مطلب با وب‌سایت گویا آی‌تی همراه باشید.

تا پیش از انتشار این شایعه، گمان می‌رفت که گلکسی نوت ۷R (حرف اول Refurbished) از یک باتری با ظرفیت کم‌تر در مقایسه با گلکسی نوت ۷ استفاده خواهد کرد اما به‎نظر می‌رسد که شرکت سامسونگ برای کشور چین استثنا قائل خواهد شد. یک مدل از فبلت گلکسی نوت ۷ سامسونگ به تازگی لیست شده است، از یک باتری با ظرفیت ۳۲۰۰ میلی‌آمپر ساعت استفاده می‌کند که در مقایسه با باتری به‌کار گرفته شده در نسخه اصلی فبلت گلکسی نوت ۷ تا ۳۰۰ میلی‌آمپر ظرفیت کم‌تری دارد. اما مدل دوم همانند گلکسی نوت ۷ با یک باتری با ظرفیت ۳۵۰۰ میلی‎آمپر ساعت عرضه خواهد شد تا هر آنچه را که پیرامون نسخه بازسازی‌شده فبلت پرچم‎دار ۲۰۱۶ سامسونگ شنیده‌ایم، به فراموشی بسپاریم.

لازم به‌ذکر است که باتری با ظرفیت ۳۵۰۰ میلی‌آمپر باعث انفجار فبلت گلکسی نوت ۷ سامسونگ نشده است و در صورتی‌که مدل بازسازی‌شده با یک باتری مشابه با مدل اصلی اما بدون اشکال، عرضه شود؛ دیگر شاهد انفجار در فبلت گلکسی نوت ۷ نخواهیم بود و به راحتی می‌توان گذشته این مدل را به فراموشی سپرد. نسخه جدید فبلت گلکسی نوت ۷ از همان مراحل دشواری که گوشی‌های پرچم‌دار جدید سامسونگ از آن عبور خواهند کرد، گذشته است و به همین جهت، تا حدودی می‌توان انتظار داشت که فاجعه گلکسی نوت ۷ در نسخه بازسازی‌شده آن تکرار نشود.

گلکسی نوت 7

آن‌طور که در گزارش جدید به آن پرداخته شده است، گلکسی نوت ۷R با قیمت ۵۲۰ و یک باتری با ظرفیت ۳۲۰۰ میلی‌آمپر ساعت، در دسترس قرار خواهد گرفت و مدل دیگر با آن یک باتری با ظرفیت ۳۵۰۰ میلی‌آمپر ساعت، تنها ۵۸۰ دلار قیمت خواهد داشت. البته نسخه مخصوص مدل بازسازی‌شده فبلت گلکسی نوت ۷ با باتری ۳۵۰۰ میلی‌آمپری، تنها برای عرضه در بازار چین در نظر گرفته شده است و خبری از ارائه آن به صورت جهانی نخواهد بود.

لازم به‎ذکر است که گلکسی نوت ۷R از نظر مشخصات سخت‌افزاری همانند نسخه اصلی فبلت پرچم‎دار ۲۰۱۶ سامسونگ خواهد بود؛ هرچند، مدتی پیش نسخه رده‌بالای آن با تراشه اگزینوس ۸۸۹۵ فاش شد. به همین جهت، بنابر برخی از گمانه‌زنی‎‌ها ممکن است شرکت سامسونگ به جای استفاده از چیپ‌ست قدیمی اگزینوس ۸۸۹۰ در مدل رده‌بالای فبلت پرچم‌دار ۲۰۱۶ خود، از تراشه اگزینوس ۸۸۹۵ با پردازنده هشت هسته‎ای استفاده نماید. این موضوع، تفاوت قیمت ۵۰ دلاری بین نسخه پایه با باتری ۳۲۰۰ میلی‌آمپر ساعت و نسخه رده‌بالای آن با باتری ۳۵۰۰ میلی‎آمپر ساعت به خوبی توجیه می‎کند. هرچند در صورت عرضه گلکسی نوت ۷ در دو مدل با دو چیپ‌ست متفاوت، اختلاف قیمتی بین آن‌ها بیشتر از ۵۰ دلار خواهد بود و شاید حتی به ۱۰۰ دلار برسد.

البته در سایر مشخصات سخت‎افزاری گلکسی نوت ۷R با نسخه اصلی این فبلت پرچم‎دار مشابه خواهد بود. به همین جهت، گلکسی نوت ۷ ریفربیشد از یک نمایشگر ۵٫۷ اینچی Quad HD استفاده خواهد کرد و به ترتیب به یک دوربین ۱۲ مگاپیکسلی و ۵ مگاپیکسلی به عنوان دوربین اصلی و دوربین سلفی مجهز شده است.

شرکت سامسونگ، نسخه جدید فبلت گلکسی نوت ۷ را در رنگ‎های مشکی، سفید، نقره‌ای و آبی عرضه خواهد کرد و علی‌رغم دریافت تاییدیه FCC برای این مدل، گلکسی نوت ۷R در بازار ایالات متحده یا کانادا عرضه نخواهد شد. بیشتر پیش‌بینی می‌شود که نسخه بازسازی‌شده فبلت پرچم‌دار ۲۰۱۶ سامسونگ برای عرضه در بازارهای آسیایی از جمله هند، ویتنام و چین توسعه یافته باشد و هم‎چنین در کره‌جنوبی نیز این مدل عرضه خواهد شد. هرچند در حال‌حاضر نمی‌دانیم که آیا سامسونگ، برنامه‌ای برای عرضه گلکسی نوت ۷R در بازارهای اروپایی و کشورمان دارد یا این مدل، به صورت محدود عرضه می‌شود. فروش این مدل در دهه اول تیر آغاز خواهد شد.

منبع: Softpedia

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *