مشخصات‌فنی گلکسی J7 Max فاش شد؛ گوشی میان‌رده و قدرت‌مند سامسونگ در راه است!

مشخصات‌فنی گلکسی J7 Max فاش شد؛ گوشی میان‌رده و قدرت‌مند سامسونگ در راه است!
  • 1396/2/26
  • مقدم
  • 1

سری گلکسی J با مشخصات سخت‌افزاری ضعیف‌تر و قیمت مناسب به عنوان گوشی‌های میان‎رده سامسونگ عرضه می‌شود و استقبال خوبی از سوی کاربران از این محصولات صورت گرفته است. همین موضوع باعث شده تا شرکت سامسونگ به دنبال توسعه نسل جدید آن یعنی مدل ۲۰۱۷ گوشی‌های گلکسی J باشد و در این میان، گلکسی J7 مکس به عنوان قدرت‌مندترین گوشی سامسونگ از سری گلکسی J به بازار عرضه خواهد شد. برای جزئیات بیشتر در ادامه مطلب با وب‌سایت گویا آی‌تی همراه باشید.

به‌تازگی، تصویری از مشخصات‌فنی گلکسی J7 Max به دست‌ آمده است که طراحی و هم‌چنین، مشخصات سخت‌افزاری این مدل را نشان می‎دهد. براساس اطلاعات به‌دست آمده، این گوشی به یک نمایشگر ۵٫۷ اینچی Full HD (با رزولوشن ۱۰۸۰ در ۱۹۲۰ پیکسل) مجهز خواهد بود و پنل TFT برای آن در نظر گرفته شده است. با اینکه عدم استفاده از پنل AMOLED در میان گوشی‌های میان‌رده و رده‌بالای سامسونگ چندان سابقه ندارد، باید اشاره کرد که گلکسی J7 Max مانند Galaxy J7  پرایم از پنل OLED استفاده نمی‌کند تا مرز تفاوت میان این دو مدل، هرچه بیشتر کم‌رنگ شود!

آن‌طور که پیداست، گلکسی J7 مکس با چیپ‎ست هشت هسته‎ای MY6757V (یا همان Helio P20) مدیاتک ارائه می‌شود. فرکانس هر هسته پردازشی Cortex A53، بر روی ۱٫۶ گیگاهرتز تنظیم شده است و پردازشگر گرافیکی Mali T880 MP2 با فرکانس ۹۰۰ مگاهرتز، پردازش محتوای گرافیکی را برعهده دارد.

گلکسی J7 Max

 دوربین اصلی گلکسی J7 مکس سامسونگ، یک شاتر ۱۳ مگاپیکسلی با گشودگی دریچه دیافراگم f/1.7 است و برای ثبت صاویر سلفی نیز، یک شاتر ۱۳ مگاپیکسلی مشابه در حاشیه بالای نمایشگر قرار دارد. البته دوربین سلفی از فلاش LED استفاده نمی‌کند ولی دوربین اصلی با یک فلاش LED همراه شده است تا تصویربرداری در محیط‌های کم‌نور و بدون نور امکان‌پذیر باشد؛ هرچند، خبری از فلاش LED دوگانه نخواهد بود!

گوشی گلکسی J7 Max از یک باتری با ظرفیت ۳۳۰۰ میلی‎آمپر ساعت استفاده می‎کند و سیستم‌عامل اندروید نوقا ۷٫۰ برای آن در نظر گرفته خواهد شد. آن‌طور که پیش‌بینی می‌شود، رابط‌کاربری با پوسته اختصاصی Samsung Experience شخصی‌سازی شده است. هرچند، بعید می‌دانیم که رابط‌کاربری به‌کار گرفته شده برای گوشی میان‎رده گلکسی J7 Max سامسونگ مانند رابط‌کاربری باشد که شرکت سامسونگ برای گوشی پرچم‎دار جدید خود یعنی گلکسی S8 و گلکسی S8 Plus در نظر گرفته است.

گلکسی J7 Max

شرکت سامسونگ، این گوشی میان‌رده را در دو رنگ طلایی و مشکی عرضه خواهد کرد و قیمت درنظر گرفته شده برای آن در حدود ۳۱۱ دلار است. با اینکه توسعه گلکسی J7 Max به طور رسمی توسط سامسونگ تایید نشده است، ظاهراً این گوشی در هفته دوم ماه ژوئن (نیمه دوم خرداد) به بازار عرضه خواهد شد. لازم به‌ذکر است که گلکسی J7 Max از سنسور تشخیص اثرانگشت استفاد خواهد کرد و این سنسور در زیر دکمه فیزیکی Home جای گرفته است؛ البته نمی‌دانیم که عملکرد سنسور تشخیص اثرانگشت در این گوشی همانند گلکسی J7 Prime ضعیف خواهد بود یا شرکت سامسونگ از یک حسگر مناسب‌تر برای گوشی میان‌رده جدید خود استفاده خواهد کرد. البته، فعلاً نباید منتظر عرضه گوشی توسط سامسونگ با یک سنسور اثرانگشت در بدنه پشتی آن باشید!

برای مقایسه میان گلکسی J7 مکس و پرایم، باید اشاره کرد که مدل دوم از یک نمایشگر ۵٫۵ اینچی Full HD استفاده می‎کند و با چیپ‌ست اگزینوس ۷۸۷۰ سامسونگ همراه شده است. در واقع، به‌نظر می‎رسد که گلکسی J7 مکس به عنوان نسخه بهبود یافته گلکسی J7 پرایم عرضه شود و به همین جهت، باید منتظر ماند و دید که هدف سامسونگ از عرضه این گوشی چه خواهد بود.

منبع: Phonearena

دیدگاه خود را وارد کنید
1 دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *