برنامه‌های ۳۲ بیتی ویندوز ۱۰ بر روی تراشه‌های ARM به سرعت اجرا خواهد شد!

برنامه‌های ۳۲ بیتی ویندوز ۱۰ بر روی تراشه‌های ARM به سرعت اجرا خواهد شد!
  • 1396/2/26
  • مقدم
  • 0

مایکروسافت و کوالکام با همکاری‌ یک‌دیگر در اواخر سال ۲۰۱۶ از پروژه جدیدی برای اجرای نسخه کامل سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ بر روی تراشه‌های ARM رونمایی کردند و بدین شکل، اجرای نسخه کامل ویندوز ۱۰ بر روی دستگاه‌های ارزان‌قیمت که با تراشه ARM عرضه می‌شود، امکان‌پذیر خواهد بود. به‌تازگی، در جریان رویداد توسعه‌دهندگان مایکروسافت اعلام شده است که اجرای برنامه‌های ۳۲ بیتی بر روی تراشه ARM به سرعت ممکن بوده و توسعه‌دهندگان برای پورت برنامه‌های خود برای اجرا در تراشه‌های ARM نیاز به تغییر کد آن‎ها ندارند. برای جزئیات بیشتر در ادامه مطلب با وب‌سایت گویا آی‌تی همراه باشید.

در زمانی‌که از ایده مایکروسافت و کوالکام برای اجرای نسخه کامل سیستم‎عامل ویندوز ۱۰ بر روی تراشه‌های ARM رونمایی شد، مایکروسافت نسخه کامل ۳۲ بیتی برنامه فوتوشاپ را بر روی یک دستگاه مجهز به چیپ‌ست اسنپدراگون ۸۲۰ با پردازنده چهار هسته‌ای اجرا نمود.

در ابتدا گمان می‌رفت که برای اجرای برنامه‌های جدید بر روی دستگاه‌های مجهز به پردازنده‎های ARM باید آن‎ها را از فروشگاه ویندوز استور دریافت نمایید اما با این‌حال، ردموندی‌ها اعلام کرده‌اند که کاربران برای اجرای برنامه‌های مدنظر خود محدودیتی نخواهند داشت. به همین جهت، می‌توانید برنامه مدنظر خود را که باید حتماً ۳۲ بیتی باشد، از هر منبعی که تمایل دارید و هم‌چنان از ایمن بودن آن مطمئن هستید؛ دریافت کنید و به حالت عادی، آن‌را بر روی دستگاه خود با تراشه ARM نصب نمایید. به عبارت دیگر، محدودیتی برای نصب برنامه‌های ۳۲ ندارید و حتی برنامه‌هایی که در فروشگاه ویندوز استور نیز عرضه نشده است، بر روی دستگاه‌های ارزان‌قیمت با چیپ‌ست اسنپدراگون کوالکام اجرا خواهد شد.

لازم به ذکر است که در دستگاه‌های تجاری که تا پایان سال با تراشه ARM و نسخه کامل ویندوز ۱۰ به بازار عرضه خواهد شد، از چیپ‎ست اسنپدراگون ۸۳۵ کوالکام با پردازند هشت هسته‎ای استفاده می‌شود. به‌نظر می‌رسد که تراشه اسنپدراگون ۸۲۰ بازدهی کافی را برای اجرای روان برنامه‌های ۳۲ بیتی ندارد و همین موضوع باعث شده تا مایکروسافت، سیستم‌ مقلد را برای اجرای برنامه‌های ۳۲ بیتی سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ بر روی دستگاه‌های مجهز به چیپ‌ست اسنپدراگون ۸۳۵ کوالکام آماده نماید. از این تراشه در بسیاری از گوشی‌های پرچم‎دار جدید استفاده می‌شود و از جمله آن‌ها می‌توان به گلکسی S8 سامسونگ و اکسپریا XZ پریمیوم سونی اشاره کرد.

مایکروسافت در جریان رویداد توسعه‌دهندگان خود، اعلام کرده است که برای پورت برنامه‌های ۳۲ بیتی برای اجرای سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ نیازی به ویرایش کدهای سورس برنامه خود ندارید. در واقع، اجرای برنامه‎ها به راحتی امکان‌پذیر است و تنها باید در هنگام خروجی گرفتن از برنامه‌ها، توسعه‌دهندگان مشخص نمایند که برنامه‌ آن‌ها برای دستگاه‌های مبتنی بر تراشه ARM بهینه‌سازی شده است. هرچند، ردموندی‌ها برای نمایش قدرت سیستم مقلد جدید خود، یک برنامه فشرده‎سازی را از اینترنت دریافت نموده و آن‌را اجرا کردند. البته این برنامه، پیش‌تر برای اجرای بر روی دستگاه‌های مجهز به تراشه ARM بهینه‎ شده بود.

لازم به‌ذکر است که اولین دستگاه‌های مجهز به تراشه ARM و با نسخه کامل ویندوز ۱۰ در اواخر سال جاری میلادی عرضه خواهد شد و این موضوع باعث شده تا برخی گمان نمایند که مایکروسافت خود نیز یک لپ‌تاپ یا تبلت ارزان‌قیمت را از سری سرفیس توسعه می‌دهد. البته، شرکت‌های دیگر نظیر لنوو، اچ‌پی و ایسوس نیز به زودی از محصولات جدیدی رونمایی خواهند کرد که علی‌رغم استفاده از تراشه ARM، می‌تواند برنامه‌های ۳۲ بیتی سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ را بدون مشکل اجرا نماید.

همین موضوع، باعث شده است تا شایعات پیرامون زمان عرضه سرفیس فون افزایش یابد. محصولی که بنابر شایعات، نسخه کامل سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ را اجرا خواهد نمود و هم‌چنین در حالتی‌که به داک متصل شده باشد، با استفاده از قابلیت کانتینیوم می‌تواند برنامه‌های ۳۲ را به راحتی اجرا نماید. در واقع، مایکروسافت تعریف کاملاً جدیدی را از قدرت قابلیت کانتینیوم ارائه خواهد داد و به لطف آن، محدودیت‌های موجود برای استفاده از گوشی‌های هوشمند برداشته خواهد شد.

بنابراین، کاربران هر زمان که مایل باشند؛ می‌توانند از گوشی‌هوشمند خود به عنوان یک رایانه شخصی استفاده نمایند و البته برای اجرای برنامه‌های سنگین‌تر و ۶۴ بیتی، باید یک رایانه‌شخصی مجزا را خریداری نمایید. لازم به‌ذکر است که برنامه‌های ۳۲ بیتی در حالت عادی بر روی گوشی سرفیس فون اجرا نخواهد شد و برای اجرای آن‌ها حتماً باید گوشی‌هوشمند خود را به یک داک و در نهایت به یک نمایشگر ثانویه متصل نمایید.

منبع: Softpedia

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *