۱۲ ایده برای کار پاره وقت

۱۲ ایده برای کار پاره وقت
  • 1396/2/27
  • مهدی پیوندی
  • 0

ترک کردن شغل ثابت برای آغاز یک کسب و کار جدید می تواند کار مهیجی باشد، اما اگر به اندازه کافی و وافی پول پس انداز نکرده باشید، می تواند بار مالی سنگینی را به شما تحمیل کند. مشغول شدن به یک کار جانبی در فرآیند حرکت به سوی کارآفرینی می تواند کمک خرج هزینه ها باشد و به شما کمک می کند تا به گنجینه مهارت های خود چند جواهر دیگر را نیز اضافه کنید.

آنچه در ادامه می آید، ۱۲ ایده برای کسب و کار پاره وقت است که می تواند برای کارآفرینان سودمند باشد:

 

  1. راننده تاکسی یاب های اینترنتی

اگر گواهینامه رانندگی، یک خودروی سالم و بیمه داشته باشید، احتمالا شرایط لازم برای کار از طریق تاکسی یاب های اینترنتی را دارید. با کار از طریق این سرویس ها می توانید درآمد نسبتا خوبی را هم کسب کنید؛ به عنوان نمونه، یکی از ارائه دهندگان این خدمات ادعا می کند که با ۱۰ ساعت کار روزانه می توانید ماهانه ۵ میلیون تومان درآمد داشته باشید. برای ثبت نام کافی است عبارت «تاکسی اینترنتی» را در گوگل جستجو کنید و با ورود به سایت ارائه دهنده خدمات، شرایط و ضوابط را مطالعه و اقدام کنید.

 

  1. تدریس خصوصی

اگر یک مدرک دانشگاهی یا مهارت خاصی دارید (مثلا تخصص در رایانه یا یک زبان خارجی)، می توانید کار تدریس خصوصی را آغاز کنید. ابتدا مخاطب هدف تان را مشخص کنید (مثلا ریاضی برای دانش آموزان دبیرستانی، یا تدریس رایانه به بزرگسالان)، سپس به تبلیغ خدمات خود بپردازید. از فراگیران خود بخواهید که دیگران را به شما ارجاع بدهند.

 

  1. آرایشگر

اگر با یک قیچی و شانه می توانید شاهکار خلق کنید، با کمی تبلیغ و جلب اعتماد مشتری می توانید درآمد خوبی را عاید خود کنید. اگر مهارت کافی ندارید، با شرکت در کلاس های نسبتا کوتاه مدت مقدماتی آرایشگری مردانه یا زنانه می توانید پس از مدتی دست به کار شوید. در ابتدای کار می توانید با قیمت نازل یا رایگان به دوستان و خانواده خدمات بدهید و پس از مدتی با ارائه نرخ های رقابتی برای مدلهای مدرن، عروسی و ارائه سایر خدمات آرایشی به کار خود رونق بدهید.

 

  1. آموزش نرم افزار

اگر در کار با یک نرم افزار تخصصی مهارت داشته باشید، می توانید از انتقال اطلاعات خود به افراد آماتور یا متخصصانی که می خواهند مهارت های خود را گسترش بدهند درآمد کسب کنید. جلسات خصوصی یا گروهی برگزار کنید و حق التدریس خود را به شکل ساعتی دریافت کنید. صبر و یک شخصیت فوق العاده در این کار ضروری است.

 

  1. آچار فرانسه در محل!

آیا در بین دوستان و خانواده به یک «آدم فنی» معروف هستید؟ اگر پاسخ تان مثبت است، می توانید یک کسب و کار پاره وقت بر مبنای انجام تعمیرات در محل راه بندازید و با کمی تبلیغ (در اینترنت، بخش آگهی های روزنامه ها و همه جا) کار خود را آغاز کنید. به عنوان مثال، کارهایی مانند لوله کشی، بازکردن لوله و تعویض شیرآلات، برق کشی و تعمیرات وسایل برقی، راه اندازی و سرویس کولر، تعمیر وسایل چوبی، گچ کاری های جزئی، راه اندازی بخاری و مواردی از این قبیل کارهایی هستند که می توانید انجام بدهید و درآمد خوبی کسب کنید.

 

  1. خوانندگی و نوازندگی

اگر دستی بر آتش موسیقی یا خوانندگی دارید، می توانید با اجرای برنامه در مراسم های عروسی یا سایر رویدادها به صورت پاره وقت درآمد کسب کنید.

 

  1. تمیزکاری و نظافت

نظافت منزل برای خانواده هایی که همیشه درگیر کار هستند به سرعت به انتهای فهرست اولویت ها سقوط می کند. اینجا است که شما می توانید در ایام تعطیل یا بعدازظهرها با انجام برخی از کارها، از گردگیری و جاروکشیدن گرفته تا شستشوی انباری، خودی نشان بدهید. هزینه کار خود را به صورت ساعتی دریافت کنید یا یک بسته خدماتی درست کنید و قیمت ثابتی را برای آن در نظر بگیرید. یک نکته مهم: کار، عار نیست!

 

  1. کاریکاتوریست یا نقاش

نقاشی تان خوب است؟ پس از تمرین بیشتر و تسلط بر تکنیک های نقاشی یا کاریکاتور، یک مجموعه نمونه کار برای ارائه به مشتریان بالقوه تهیه کنید. پس از آن به دنبال رویدادهای محلی باشید و اگر به اجاره محل خاصی نیاز است اقدام کنید و به ارائه خدمات خود بپردازید. علاوه بر این می توانید در هر کجا، از جمله پارک ها نیز پرتره مردم را نقاشی کنید. هزینه کار خود را به ازای هر پرتره با مبلغ ثابت دریافت کنید. بسته به اینکه چقدر می توانید سریع کار کنید، درآمد زیادی را می توانید کسب کنید.

 

  1. تولید تزئینات یا صنایع دستی

آیا در بافندگی، قلاب دوزی، ساخت وسایل تزئینی و جواهرات یا تولید سایر دست ساخته های کوچک مهارت دارید؟ اگر در مدت کوتاهی می توانید تولیدات زیادی داشته باشید یا تولیدات اندک شما ارزش بالایی دارند، می توانید به عرضه آنها به عموم مردم فکر کنید. می توانید با کمک رسانه های اجتماعی و مخصوصا اینستاگرام شهرتی برای خود دست و پا کنید و حتی از همان طریق نسبت به فروش محصولات تان نیز اقدام کنید. به علاوه، با افزایش موجودی می توانید محصولات خود را در نمایشگاه ها یا رویدادهای محلی و خیریه نیز به فروش برسانید.

 

  1. مربی ورزش

عشق خود به آمادگی جسمانی را با مشغول شدن به مربیگری در یک باشگاه ورزشی به یک کار پاره وقت پرسود تبدیل کنید. بیشتر مشتریان زمان باشگاه خود را پس از ساعات کاری تعیین می کنند، در نتیجه می توانید با داشتن یک کار ثابت هم به این کار مشغول باشید.

 

  1. معلم موسیقی

برای افرادی که مهارت موسیقیایی دارند، تدریس به افرادی که می خواهند نواختن یک ساز را یاد بگیرند می تواند یک منبع فوق العاده برای کسب درآمد اضافی باشد. هنرجویان می توانند ساز خود را به منزل شما بیاورند (به جز پیانو) و همین باعث می شود که بتوانید در خانه خودتان کار کنید. علاوه بر این، می توانید به آموزش آواز نیز بپردازید؛ هنری که طرفداران بیشماری دارد.

 

  1. دفتردار

بسیاری از کسب و کارهای کوچک برای خود حسابدار تمام وقت ندارند، بنابراین کار ثبت و ضبط هزینه ها بر دوش صاحب کسب و کار قرار می گیرد. یک دفتردار پاره وقت بسیار منظم و قابل اعتماد می تواند استرس رسیدگی به دریافت ها و پرداختها را از میان بردارد.


آیا شغل پاره وقت دیگری هم به ذهن شما می رسد؟ لطفا ایده های خود را در بخش نظرات با گویا آی تی در میان بگذارید.

 

 

 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *