رکورد خیره کننده بازی FiFa17 با بیست و یک میلیون گیمر فعال

رکورد خیره کننده بازی FiFa17 با بیست و یک میلیون گیمر فعال
  • 1396/2/27
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

به تازگی گزارش مالی سه ماهه نخست سال کمپانی الکترونیک آرتز منتشر گردید.این گزارش مالی منتشر شده نشاندهنده موفقیت این کمپانی بازی سازی است که بیشتر آن را مدیون بازی فیفا ۱۷ است.

گویا آی تی – فیفا ۱۷ به رکورد بیش از ۲۱ میلیون بازیکن دست یافته که ۱۲ میلیون از آنها، به بخش داستانی جدید این بازی که «The Journey» نام دارد، ملحق شده اند. همچنین تا پایان ماه مارس بخش «FIFA Ultimate Team» ، رشد ۱۳ درصدی را تجربه کرده است.
هواداران فیفا، هر سال و برای هر نسخه حاضر به پرداخت هزینه هستند اما الکترونیک آرتز این بار استراتژی دیگری را در پیش گرفته است و آن هم داستان مربوط به راه پیش روی یک بازیکن جوان برای مشهور شدن در بازی فوتبال است. البته آنچه از شخصیت حاضر در این بخش مشاهده می‌کنید، چیزی بیش از بازی فوتبال است و گهگاه، لحظات دگرگونی را هم تجربه می‌کنید.
سود به دست امده به ازای هر سهم الکترونیک آرتز، تا پایان سه ماهه اول سال یعنی ۳۱ مارس، ۸۵ سنت بوده است و این در حالی است که پیش بینی تحلیلگران، ۷۵ سنت به ازای هر سهم بود. البته سال گذشته مقدار اعلام شده از سوی این استودیو، ۲٫۷۹ دلار بود.

در سه ماهه اول سال سود عملیاتی الکترونیک آرتز ، ۱٫۰۹۲ میلیارد دلار بوده است و مقدار پیش بینی شده، ۱٫۰۹۱ میلیارد دلار بود. سود عملیاتی این کمپانی در سال گذشته، ۹۲۴ میلیون دلار بود.اما بازی Mass Effect: Andromeda را هم در این سه ماهه، رونمایی کرد که چهارمین تلاش از استودیو BioWare بوده است. البته این عنوان، از وب‌سایت متاکریتیک امتیاز ناامید کننده ۷۳ از ۱۰۰ را دریافت نمود در حالی که نسخه قبلی یعنی Mass Effect 3 امتیاز به مراتب بهتر ۸۹۹ را کسب کرده بود.
تا پایان ۳۱ مارس سود خالص الکترونیک آرتز ، ۹۶۷ میلیون دلار از فروش کلی ۴٫۸۵ میلیارد دلار بوده که با وجود افزایش فروش، کاهش سود را نسبت به سال گذشته تجربه کرده است. این اعداد در سال قبل به ترتیب ۱٫۱ میلیارد دلار و ۴٫۴ میلیارد دلار بود.

«آندرو ویلسون» مدیر عامل الکترونیک آرتز می‌گوید:
سال مالی ۲۰۱۷ زمان بسیار مهمی برای ما بوده است که به لطف بازی‌های اصلی و سرویس‌های زنده یا لایود حاصل شد. این سرویس‌ها بازیکنان بیشتری را به هم پیوند داد و تجربه بهتری را رقم زد. وی ادامه می‌دهد:
تمرکز ما برای نوآوری‌های بیشتر و ایجاد تجربه‌های فوق‌العاده در سال مالی ۲۰۱۸، برای بازیکنان خواهد بود. گسترش شرکت، افزایش درآمد و ورود به پلتفرم‌های جدید از دیگر اهداف ما هستند.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *