آموزش تغییر در نمایش مدت زمان نمایش صفحه قفل در ویندوز ۱۰

آموزش تغییر در نمایش مدت زمان نمایش صفحه قفل در ویندوز ۱۰
  • 1396/2/27
  • زهرا معبودی
  • 0

ویژگی ویندوز ۱۰ این است که تا حد امکان، جلوی اتلاف انرژی را می گیرد این وجهه از این ویندوز بیشتر در نمایش لاک اسکرین شهود پیدا می کند. اگر با ویندوز ۱۰ کار کرده باشید می دانید که با گذشت یک دقیقه از زمان کار کردن با ویندوز به طور معمولی سیستم شما به لاک اسکرین هدایت شده و صفحه سیاه می شود، حالا ممکن است شما بخواهید این مدت زمان پیش فرض یک دقیقه ای را تغییر دهید یا اینکه تصویر لاک اسکرین را تغییر دهید، به هر حال این کار ها را باید با تغییر در رجیستری انجام دهید و تنظیمات دم دستی و آسان به صورت سایر تنظیمات برای ان در دسترس نیست.

دقت داشته باشید که رجیستری ویندوز، جایی است که ممکن است شما اگر اشتباهی در آن انجام دهید، سیستم ویندوزی تان را خراب کنید به طوری که نتوان ویندوز را تعمیر کرد پس در انجام تنظیمات دقت داشته باشید و یا اینکه قبل از دست کاری ها کمی کار کردن با رجیستری را بیاموزید. گویا آی تی در این بخش آموزش تست شده ای را به شما نشان می دهد که می توانید دقیقا روال را طبق دستورات ما دنبال کنید و تغییرات را اعمال کنید. با ما همراه باشید:

ابتدای امر باید ویرایشگر رجیستری یا  Registry Editor را فراخوانی کنید. بدین منظور در بخش جستجو گزینه رجیستری را بنویسید تا به شما اجازه داده شود که وارد این بخش شوید:

 

 Registry Editor

بعد از وارد شدن به این بخش مسیری که باید طی کنید تا به بخش نهایی تنظیمات در  Registry Editor برسید به صورت زیر است:

HKEYLOCAL_MACHINESYSTEMCurrentControlSetControlPowerPowerSettings7516b95f-f776-4464-8c53-06167f40cc998EC4B3A5-6868-48c2-BE75-4F3044BE88A7

Registry Editor

به مسیر یاد شده که بروید، روبرو در پانل سمت راست گزینه های زیادی وجود دارد که شما تنها با گزینه Attributes کار دارید. این گزینه دومین گزینه از بالا است. روی آن کلیک کنید تا وارد تنظمات آن شوبد:

“Value data

در تصویر بالا به بخش ارزش گذاری دیتا یا “Value data دقت کنید. این جا ابتدا عدد ۱ قرار دارد که باید آن را با ۲ تغییر دهید. وقتی که عدد ۲ را نوشتید در بخش base تغییر ایجاد نکنید و آن را روی هگزدسیمال ثابت کرده و ok کنید!

کار شما در مرحله اول تمام می شود. در این جا شما با این کار موجب می شوید که تغییراتی در Power Options ایجاد شود که باید سایر تغییرات را از آن جا دنبال کنید

نکته: اگر بخواهید این تغییرات را به حالت اول برگردانید، گزینه ریست وجود ندارد ولی راهی که پیش روی شما است این است که این تنظیمات را از ابتدا از سر گیرید و در پنجره بالا، گزینه ۲ را به ۱ تبدیل و اوکی کنید و تمام.

نکته دوم: اگر نمی خواهید از طریق این آموزش روی رجیستری تغییری ایجاد کنید، به شما توصیه می کنیم فایل اجرایی این موضوع را دانلود کنید. بعد از دانلود کردن شما با دو گزینه مواجه هستید که در ادامه ذکر می کنیم:

دانلود فایل تنظیمات یاد شده 

در این جا دو گزینه وجود دارد:

۱- “Add Lock Screen Timeout Setting to Power Options” این گزینه در واقع همان کاری می کند که ما در مرحله اول به شما یاد دادیم، تا امکان تغییر را فراهم کنید.

۲- “Remove Lock Screen Timeout Setting from Power Options (Default)” این گزینه در واقع عملیات حذف تنظیمات را برای شما انجام می دهد.

 

آموزش تغییر تایم مورد نظر در پاور آپشن Power Options

برای اینکه تغییرات زمانی مورد نظر را اعمال کنید کافی است که وارد پنل Power Options شوید. بدین منظور گزینه Power Options را در بخش استارت جستجو کنید. در چنین حالتی با تصویری مطابق پایین روبرو می شوید که باید روی آن کلیک کرده تا Power Options باز شود:

Power Options

زمانی که Power Options را باز کنید در سمت راست و در میان صفحه گزینه ای به نام Change plan settings فعال شده است. این گزینه در تصویر زیر نمایش داده شده که مثل لینک آبی رنگی است:

Change plan settings

روی گزینه Change plan settings کلیک کرده تا وارد صفحه مربوط به آن شوید:

Edit Plan Settings

در این صفحه که با عنوان Edit Plan Settings شناخته شده است، لینکی وجود دارد با نام Change advanced power settings که باید روی ان کلیک کنید. موقعیت این لینک در تصویر بالا نمایش داده شده است. با این کار پنجره ای با عنوان  Power Options باز می شود. گزینه های زیادی در این پنجره قابل نمایش است که ما با Display کار داریم.

در این گزینه باید به دنبال عبارت Console lock display off timeout باشید.

Console lock display off timeout

با پیدا کردن و کلیک کردن بر این گزینه، می توانید مدت زمان آن را از پیش فرض ۱ دقیقه تغییر دهید و در نهایت روی ok کلیک کنید.

با این کار می توانید تغییراتی را که می خواهید برای لاک اسکرین خود انجام دهید. دقت کنید که اگر تنظیمات را فراموش کردید و خواستید تغییرات را به حالت اول بر گردانید گزینه خاکستری رنگ restore plan drfaults را بزنید تا تنظیمات به همان حالت اولیه برگشته و تنظیمات را دوباره از سر گیرید.

این ترفند تجربه کاربری شما با ویندوز ۱۰ را بهبود می دهد، بنابراین در صورتی که از سیاه شدن سریع صفحه نمایش ناراحت هستید این ترفند به شما کمک خواهد کرد. در این باره دیدگاه ها و تجربیات خود را با ما در میان بگذارید و این مطلب را روی شبکه های اجتماعی نشر دهید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *