آیا علت اصلی حذف جک هدفون آیفون ۷ را می دانید؟

آیا علت اصلی حذف جک هدفون آیفون ۷ را می دانید؟
  • 1396/2/27
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

در طراحی آیفون ۷ و ۷ پلاس شرکت اپل تغییر بزرگی تعبیه کرده است و این تغییر شامل حذف جک سه میلیمتری هدفون می باشد، برای انجام این حرکت انتقادات زیادی به شرکت اپل وارد شد اما قبل از هرگونه قضاوت باید هدف اصلی تولید کنندگان از این حرکت را بررسی کرد.

گویا آی تی – شرکت ها در طول فعالیت خود تغییرات زیادی در محصولات خود اعمال میکنند. اپل نیز در طول سال های زیاد مانند بسیاری از کمپانی ها تغییرات زیادی در گوشی های هوشمند خود اعمال نموده است. این تغییرات شامل اعمال تغییرات فیزیکی و نرم افزاری مختلف بوده است. در طول این سال ها بهبود کیفیت دوربین، تغییر ابعاد، سرعت، آنتن و بسیاری از ویژگی های دیگر از جمله تغییراتی است که در گوشی های هوشمند آیفون پدید آمده است. در میان این تغییرات، حذف جک سه میلیمتری آیفون یکی از رویدادهای بسیار جالب توجهی است که در طول این سال ها برای طراحی آیفون ها رخ داده است.
Phil Schille در کنفرانس مطبوعاتی برگزار شده برای معرفی آیفون ۷ در رابطه با علت حذف جک سه میلیمتری آیفون صحبت کرد. او این گونه توضیح داد که در طول سالیان هدف شرکت اپل، حرکت به طرف حداقل ها بوده است که گوشی هوشمند قادر باشد بیشترین کاربرد را با کمترین اتصالات و رابط ها، داشته باشد. در حقیقت هدف اصلی اپل این بوده است که با حذف جک سه میلیمتری روابط و اتصالات دستگاه کمتر شود.

هدفون های زیادی در بازار با تنوع های بالا وجود دارد و براساس کارکرد هر هدفون مزایا و معایبی دارد و بیشتر متقاضیان در بازار هدفون هایی با کیفیت صدای خود را معمولاً انتخاب می کنند. در حقیقت افزایش سرعت و کیفیت هدفون یکی از هدف های حذف جک سه میلیمتری بوده است.

افزایش سرعت و کیفیت
بدون تردید حذف جک سه میلیمتری آیفون بر بالا بردن سرعت و عملکرد هدفون ها و پخش صدا تاثیر بسزایی دارد. روز به روز ابزارهای فناوری به سوی طراحی های ساده می روند و بیشترین کاربرد در دسترسی آسان و کاربری ساده در بالاترین درجه اهمیت قرار دارد. مجهز بودن به اسپیکر های ۴ گانه یکی دیگر از قابلیت های ویژه آیفون ۷ است که در این گوشی هوشمند قرار دارد. این قابلیت این گوشی هوشمند را به یک اسپیکر بسیار قوی تبدیل نموده است.
تنها ایده تازه در طراحی، حذف جک سه میلیمتری نبوده است. یکی دیگر از ویژگی های جدید آیفون ۷ قابلیت ضد آب بودن این گوشی هوشمند است که در هیچ آیفونی تاکنون مشاهده نشده است. گفتنی است آیفون ۷ و ۷ پلاس دارای درجه ضدآب بودن IP67 است.
نگته دیگر اینکه تغییراتی هم چنین در دکمه فیزیکی هوم به وجود آمده است که این قابلیت نیز از قابلیت های جدید آیفون ۷ است.
در کل می توان گفت رابط های آنالوگ با حذف جک سه میلیمتری از بین رفته و کاربر دیگر نگران خرابی و بروز مشکلاتی از این قبیل نخواهد بود. افزایش سرعت یکی دیگر از مزایای این قابلیت در این هدفون ها است.
در دهمین سالگرد ورود آیفون به بازار باید دید که کمپانی اپل آیفون ۸ را نیز بدون جک سه میلیمتری عرضه خواهد کرد.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *