چرا گوشی ها داغ می شوند؟

چرا گوشی ها داغ می شوند؟
  • 1396/2/27
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

در بسیاری از گوشی ها، پس از مدتی کار کردن با آنها شاهد داغ شدن آن هستیم اما علت این امر چیست؟ و چرا گوشی های اندرویدی بیشتر از بقیه داغ می کنند؟

گویا آی تی – در بسیاری از گوشی ها، پس از مدتی کار کردن با آنها شاهد داغ شدن آن هستیم اما علت این امر چیست؟ و چرا گوشی های اندرویدی بیشتر از بقیه داغ می کنند؟ در ادامه به بررسی چند علت برای داغ کردن گوشی ها می پردازیم.

کاور و قاب پلاستیکی
بسیاری از کاربران تلفن همراه برای محافظت از گوشی‌ عادت دارند آن را درون قاب یا کاور پلاستیکی یا لاستیکی قرار دهند. از آنجا که پلاستیک ماده نارساناست، مانع انتقال گرمای گوشی به خارج می‌شود و درنتیجه دمای دستگاه بالا می‌رود.

باگ‌های نرم‌افزاری یا ویروس
باگ‌های نرم‌افزاری یا ویروسی شدن دستگاه گاهی اوقات موجب بالا رفتن غیرعادی فشار بر پردازنده می‌شود که نتیجه آن منجر به داغ شدن دستگاه می شود.

بازی کردن طولانی‌مدت
بازی‌های موبایلی امروزه به قدری جذاب و مهیج هستند که کاربران بسیاری را به خود جذب کرده اند. اما اگر مدتی طولانی با گوشی خود بازی کنید، متوجه داغ شدن بدنه گوشی خود می‌شوید.

اتصال به اینترنت موبایل
تصور گوشی هوشمند بدون قابلیت اتصال به شبکه ۳G/4G غیرممکن است. با اینکه استفاده از اینترنت موبایل ممکن است بسیار مفید و کارا باشد، منجر به دو مشکل می‎شود: مصرف زیاد باتری و داغ شدن دستگاه.

سخت‌افزار معیوب
دلیل دیگر نیز خرابی یکی از قطعات دستگاه شما مثل باتری، پردازنده، مادربورد و… ممکن است در داغ شدن گوشی تاثیر بسیاری داشته باشد. بعضی از این قطعات از اساس دچار مشکل‌اند (مثل پردازنده اسنپدراگون ۸۱۰) و بعضی دیگر (مثل باتری) بعد از یکی-دو سال دچار مشکل می‌شوند.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *