چرا باید به جای آیفون ۷، گلکسی اس ۸ خرید؟

چرا باید به جای آیفون ۷، گلکسی اس ۸ خرید؟
  • 1396/2/27
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

اپل چند سالی است که از یک سبک طراحی نسبتا مشابه برای محصولات آیفون‌ خود در نظر می‌گیرد و این موضوع از نظر برخی کاربران چندان جالب توجه نیست. در طرف مقابل اما شرکت سامسونگ امسال در سبک طراحی پرچمدارش را به شکل ویژه‌ای متفاوت طراحی کرد. ظاهر فیزیکی گلکسی اس ۸ سامسونگ بسیار منحصر به فرد، شیک، خوش دست و لاکچری طراحی شده است.

گویا آی تی – سامسونگ به تازگی از دو گوشی هوشمند گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ پلاس یعنی پرچمداران جدیدش رونمایی نمود. مدل گلکسی اس ۸ یک گوشی هوشمند فوق‌العاده و به باور ما قدرتمندترین و جالب‌ترین گوشی اندرویدی کنونی موجود به حساب می آید. اما آیا این گوشی هوشمند قدرت رقابت با آیفون ۷ اپل را دارد؟ به نظر شما بهتر است گلکسی اس ۸ سامسونگ بخریم یا آیفون ۷ اپل ؟ به باور ما اگر از طرفداران پر و پا قرص برند اپل نیستید، خرید گلکسی اس ۸ از خرید آیفون ۷ بهتر است!
اکنون می خواهیم دلایل قانع کننده‌ای را ارائه کنیم که بیان میکند خرید پرچمدار سال ۲۰۱۷ سامسونگ نسبت به خرید آیفون ۷ اپل انتخاب بهتری برای شما خواهد بود.

طراحی و ظاهر متفاوت و برتر
چند سالی است که اپل یک سبک طراحی نسبتا مشابه را برای آیفون‌هایش در نظر می‌گیرد و این موضوع چندان جالب توجه نیست. ولی در طرف مقابل امسال سامسونگ در سبک طراحی پرچمدارش را به شکل ویژه‌ای متفاوت عمل کرد. گلکسی اس ۸ سامسونگ ظاهری بسیار منحصر به فرد، شیک، دلنشین و لاکچری دارد. بدنه پرچمدار جدید سامسونگ از ترکیب زیبای شیشه گوریلاگلس ۵ و فلز ساخته شده که این موضوع هم بر زیبایی و دوام آن می‌افزاید.
همیشه گفته می‌شود که سری آیفون‌های اپل از جذابیت و دلربایی ویژه ای که از آن با لقب “X Factor” یاد می‌شود، بهره می‌برند. تا حدی این موضوع صحت دارد، اما به شما تضمین می‌دهیم که اگر گلکسی اس ۸ را در کنار آیفون ۷ قرار دهید، متوجه جذابیت یا “X Factor” برتر این محصول نسبت به آیفون ۷ خواهید شد. پس نخستین مزیت اس ۸ نسبت به آیفون ۷ مربوط به سبک طراحی و ظاهر فوق‌العاده آن می‌شود.

صفحه‌نمایش بزرگ‌تر و قابلیت نمایشگر همیشه روشن (Always On Display)
صفحه‌نمایش سامسونگ یک نمایشگر ۵٫۸ اینچی و از نوع سوپر آمولد (Super AMOLED) برای مدل گلکسی اس ۸ است که از قابلیت “نمایشگر همیشه روشن” یا همان “Always On Display” پشتیبانی می‌کند. اما در سمت مقابل صفحه‌ نمایش آیفون ۷ اپل ۴٫۷ اینچی بوده و از نوع IPS LCD است. بنابراین نمایشگر بزرگ‌تر و پشتیبانی از قابلیت “نمایشگر همیشه روشن” از دیگر برتری‌های پرچمدار سامسونگ نسبت به آیفون ۷ به شمار می آیند.

وضوح تصویر و تراکم پیکسلی
مسئله بعدی که بدون تردید باعث برتری گلکسی اس ۸ از آیفون ۷ است، وضوح تصویر و تراکم پیکسلی صفحه‌نمایش است. نمایشگر ۵٫۸ اینچی گلکسی اس ۸ سامسونگ وضوح تصویر ۲۹۶۰ در ۱۴۴۰ پیکسل را به همراه دارد. این موضوع باعث شده که تراکم پیکسلی صفحه‌نمایش این گوشی به چیزی در حدود ۵۷۰ پیکسل در هر اینچی برسد.
اما در طرف مقابل صفحه‌نمایش ۴٫۷ اینچی آیفون ۷ وضوح تصویر ۱۳۳۴ در ۷۵۰ پیکسل را ارائه می شود که سبب شده تراکم پیکسلی آن به ۳۲۶ پیکسل در هر اینچ برسد. بنابراین در صورتی که به وضوح تصویر و تراکم پیکسلی نمایشگر گوشی اهمیت می‌دهید، عجیب است که به دنبال آیفون ۷ اپل باشید!

نسبت نمایشگر به بدنه
حتما توجه کرده اید که نسبت صفحه نمایش به بدنه گوشی، یکی دیگر از مهمترین مسائلی که جلوه خاصی به گلکسی اس ۸ سامسونگ بخشیده است. صفحه نمایش ۵٫۸ اینچی این تلفن هوشمند چیزی در حدود ۸۳٫۶ درصد از پنل جلویی آن را در بر می‌گیرد. این موضوع در حالی است که صفحه‌نمایش ۴٫۷ اینچی آیفون ۷ اپل چیزی در حدود ۶۵٫۶ درصد از پنل جلویی گوشی را در اختیار گرفته است. نسبت نمایشگر به بدنه بالای گلکسی اس ۸ یکی از ویژگی‌های بسیار جالب و برتر آن محسوب می‌شود.

عملکرد نسبتا سریع‌تر و رم ۴ گیگابایتی
گوشی هوشمند گلکسی اس ۸ سامسونگ با رم ظرفیت ۴ گیگابایت را ارائه می‌کند، اما در سمت مقابل آیفون ۷ اپل از رم ۲ گیگابایتی بهره‌مند است. در بررسی‌های مختلفی که صورت گرفته، سرعت عملکرد این دو گوشی هوشمند در مقایسه با یکدیگر دائما یک روند معین را نداشته است. برای مثال در برخی از بخش‌های ویدئوهای مقایسه‌ای منتشر شده در یوتیوب، سرعت عملکرد آیفون ۷ از نسخه اسنپدراگونی گلکسی اس ۸ بیشتر بوده است، اما در برخی شرایط دیگر اس ۸ برتر از آیفون ۷ عمل نموده است.
این روند هنگامی که نسخه اگزینوسی گلکسی اس ۸ با آیفون ۸ مقایسه می‌شوند، بیش از قابل لمس خواهد بود. برای مثال زمان راه‌اندازی یا بوت نسخه اگزینوسی گلکسی اس ۸ در بررسی‌های ویدئویی چند ثانیه بهتر از سرعت بوت آیفون بوده و اجرای منوی تنظیمات، دایلر و اینستاگرام هم حالتی مشابه داشته است. به طور کلی درست نیست که ادعا کنیم سرعت عمل اس ۸ سامسونگ کاملا برتر از آیفون ۷ می باشد، اما در اغلب موارد این مسئله با تفاوت بسیار ناچیزی وجود دارد.

دوربین سلفی نسبتا بهتر
دوربین سلفی آیفون ۷ را سنسوری ۷ مگاپیکسلی تشکیل داده که به واقع کیفیت فوق‌العاده مناسبی را ارائه میدهد. در سمت مقابل دوربین سلفی گلکسی اس ۸ به سنسوری ۸ مگاپیکسلی تجهیز شده است. در بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد که کیفیت دوربین سلفی گلکسی اس ۸ تا حدی نسبت به آیفون ۷ بهتر است و تصاویر را با روشنایی و کیفیت بهتری ارائه می‌کند. پس از اگر به بیش از حد به کیفیت دوربین سلفی گوشی هوشمند خود اهمیت می‌دهید، خرید گلکسی اس ۸ برایتان انتخاب مناسب تری خواهد بود.

پشتیبانی از شارژ سریع و شارژ بی‌سیم
این موضوع هم یکی دیگر از برتری‌های محسوس گلکسی اس ۸ سامسونگ نسبت به آیفون ۷ به حساب می آید. متاسفانه آیفون ۷ به طور پیش‌فرض از شارژ بی‌سیم و شارژ سریع پشتیبانی نمی‌کند، اما گلکسی اس ۸ از هر دو ویژگی مذکور پشتیبانی به عمل می‌آورد. بنابراین اگر به این موضوع اهمیت می‌دهید، در انتخاب اس ۸ شک نکنید.
اسکنر چشم، قابلیت تشخیص چهره و سنسور ضربان قلب
سامسونگ پرچمدار سال ۲۰۱۷ خود را به اسکنر عنبیه چشم (Iris Scanner)، قابلیت تشخیص چهره (Facial Recognition) و سنسور ضربان قلب (Heart Rate) مجهز کرده است که هیچ کدام از آن‌ها در آیفون ۷ اپل دیده نمی‌شوند. بنابراین اگر به این ویژگی‌ها و سنسورها اهمیت می‌دهید، خرید اس ۸ نسبت به آیفون ۷ انتخاب بهتری خواهد بود.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *