آموزش ایجاد اسکرین شات از Touch Bar در مک بوک پرو اپل

آموزش ایجاد اسکرین شات از Touch Bar در مک بوک پرو اپل
  • 1396/2/28
  • زهرا معبودی
  • 0

تقریبا این روزها گرفتن اسکرین شات از نمایشگر ها اسان شده است چرا که آموزش ها، در این رابطه آموزش های مختلفی ارائه شده است اما با توجه به اینکه برخی از سیستم ها نظیر مک بوک پرو دارای دو نمایشگر وجود دارد، باید یاد گرفت که چگونه از نمایشگر دوم که در واقع همان تاپ بار بالای کیبرد است هم عکس بگیریم. در این آموزش گویا آی تی به شما یاد می دهد که چگونه از نمایشگر دوم مک بوک پرو، یعنی تاچ بار عکس بگیرید.

take-a-screenshot-of-your-macbooks-touch-bar/

برای گرفتن اسکرین شات از اسکرین تاچ بار می توانید از یک کلید ترکیبی استفاده کنید، که آن هم Command+Shift+6 است. در واقع در هر سیستمی که بخواهید عکس، از نمایشگر بگیرید باید از شورت کات ها استفاده کنید که مک بوک پرو برای نمایشگر ثانویه اش هم از این قاعده مستثنی نیست. وقتی که این کار را انجام دادید، اسکرین شات مورد نظر گرفته شده و در محلی که شما آن را مشخص کرده اید که اسکرین شات ذخیره شود، قرار خواهد گرفت. عموما به طور پیش فرض این اسکرین شات باید روی دسکتاپ قرار گیرد.

گرفتن اسکرین شات از تاچ باراسکرین شاتی که ایجاد می شود، بزرگ است و در رزولوشن ۲۱۷۰ در ۶۰ خواهد بود که لازم است آن را با نرم افزارهای موجود مورد ویرایش قرار دهید. بسیاری از ما عادت کرده ایم که اسکرین شات هایی که می گیریم را مستقیما، به نرم افزارهایی مثل PAINT یا فوتوشاپ انتقال دهیم و ویرایش ها را انجام دهیم. این کار در واقع زمانی صورت می دهیم که اسکرین شات در کلیپبرد ذخیره شود. در چنین حالتی بایک کنترل + V آن را به نرم افزار ویرایش گر تصویر منتقل می کنیم اما دقت داشته باشید که در مک بوک پرو برای اینکه بخواهید اسکرینی که از تاچ بار می گیرید را در کلیپبرد ذخیره کنید کافی است از کلید ترکیبی Control+Command+Shift+6 استفاده کنید:

Control+Command+Shift+6

حالا شما می توانید با زدن این ۴ دکمه، به راحتی اسکرین شات را در هر نرم افزاری که فکر می کنید می توانید، اندازه و کیفیت تصویر را در آن تغییر دهید، پیست کنید و ویرایش را روی ان انجام دهید.

اگر این شورت کات ها برایتان دردسر ساز است و نمی توانید به راحتی آن ها را مورد استفاده قرار دهید کافی است که این شورت کات ها را با استفاده از تنظیمات مک بوک تغییر دهید. بدین منظور کافی است به آدرس  System Preferences > Keyboard > Shortcuts بروید. در این صفحه، گزینه ای وجود دارد به نام Screen Shots که از این طریق می توانید تغییرات لازم را روی تنظیمات اعمال کنید. البته فراموش نکنید که این کدی که ایجاد می کنید با کد های دیگر اشتراک نداشته باشد و البته انقدر ساده باشد که آن را فراموش نکنید. البته اگر لازم است که از این دکمه ها و تاچ بار خیلی زیاد اسکرین شات بگیرید، این کار را انجام دهید.

گرفتن اسکرین شات از تاچ بار مک بوک

البته برای گرفتن عکس از تاچ بار چنان که وجود دارد اپلیکیشن هایی هم وجود دارد که با کلید های ترکیبی خاص خود کار می کنند. یکی از این اپلیکیشن ها نرم افزار مدیریت تاچ بار است که لازم نیست به آن بپردازیم. در حالی که شما روش دیگری برای این منظور می شناسید و تجربه ثابت کرده که ساده ترین راه برای گرفتن اسکرین شات از تاچ بار مک بوک پرو است توصیه نی کنیم روش خود را با ما در میان بگذارید و این مطلب را برای اطلاع عموم روی شبکه های اجتماعی تان نشر دهید.

 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *