آموزش ایجاد لینک دعوت به گروه در Whatsapp

آموزش ایجاد لینک دعوت به گروه در Whatsapp
  • 1396/2/28
  • زهرا معبودی
  • 0

شاید تا کنون با خود فکر کرده باشید که علت پر شدن گروه های تلگرامی چه چیزی می تواند باشد! یکی از چیزهایی که به ذهن من می رسد این است که در گروه های تلگرامی در واقع وجود لینک دعوت، موجب می شود که کاربران را سریع تر به گروه ها دعوت کرد و این یک روش تعاملی است که کاربران را راغب تر به حضور در کانال ها و گروه ها می کند اما برای اینکه بخواهید از این قابلیت در واتس اپ هم استفاده کنید، توصیه های امروز گویا آی تی را جدی بگیرید.

ما در این آموزش به شما یاد می دهیم که از طریق واتس اپ، لینک دعوت ایجاد کنید و کاربران را به گروه خود دعوت کنید. با ما باشید:

ابتدا لازم است یک نرم افزار کمکی نصب کنید که خیلی ها با اسم آن آشنایی دارند. این نرم افزار جی بی واتس اپ نام دارد که البته بسیاری از افراد فکر می کنند که این یک اپلیکیشن غیر رسمی به نام جیبی است که ممکن است برای آن ها دردسر ساز شود اما حقیقت این است که این اپلیکیشن GBwhatsapp نام دارد. آن را همین حالا از لینک زیر دانلود کنید:

دانلود نرم افزار اندرویدی GBwhatsapp

بعد از اینکه این برنامه را دانلود کردید، آن را باز کرده و نصب کنید. بعد از نصب شدن، شماره ای که با واتس اپ در ان فعال هستید را به این برنامه معرفی کرده و عملیات ثبت نام با شماره مورد نظر را دنبال کنید. در ادامه وقتی که واتس اپ جی بی تان، فعال شد، آن را باز کنید. متوجه می شوید که در واقع جی بی واتس اپ همان نرم افزار واتس اپ با پاره ای امکانات اضافی است.

حالا وارد گروه مورد نظر خود بشوید که می خواهید برایش لینک دعوت ایجاد کنید. در منو های مربوط به گروه، به دنبال عبارت Group info باشید. روی آن ضربه بزنید تا اطلاعات گروه برایتان ظاهر شود.

در همین حال، در سمت راست و بالای گروه، شما علامت + را مشاهده خواهید کرد که در کنار عکس آدمک به چشم می آید. این درواقع دروازه ای است برای دعوت شخصی از افراد.

روی این گزینه کلیک کنید ( لمس کنید ) به محض زدن این گزینه شما می توانید فرد مورد نظر را از لیست مخاطبین خود انتخاب کنید، یا اینکه همان موقع شماره موبایل فرد مورد نظر را وارد کنید. این یکی از مزایای استفاده از واتس اپ جی بی است که به شما کمک می کند به سهولت در زمان واقعی افراد را به گروه دعوت کنید! آن هم با یک شیوه نوین و جذاب! البته کاربران متوجه نمی شوند که شما از واتس اپ جی بی استفاده می کنید!

ایجاد لینک دعوت در واتس اپ

زمانی که روی این گزینه ضربه می زنید، یک دکمه با عبارتی مثل invite to group via link مطابق عکس زیر برایتان نمایش داده می شود:

ایجاد لینک دعوت در واتس اپ

 

روی این دکمه یا گزینه ضربه بزنید: بعد از این برای شما سوالی پرسیده می شود که می توانید مطابق میل تان یکی از دو گزینه پاسخ سوال را انتخاب کنید:

 

ایجاد لینک دعوت در واتس اپ

با این کار از فرد مورد نظر پرسیده می شود که آیا تمایل دارید که به گروه مورد نظر وارد شوید؟ در این صورت با یک کسب اجازه از فرد مورد نظر، او می تواند در صورت تمایل تایید را انجام داده و سریع وارد گروه مورد نظر بشود. برای اینکه وارد گروه شوید روی گزینه JOIN GROUP باید ضربه بزنید در واقع این در خواست سمت فرد دعوت شده، نمایش داده می شود و او باید روی این گزینه ضربه بزند.

در واقع این روش جلوی مزاحمت ها را می گیرد و به کاربر کمک می کند که با اعتماد بیشتری وارد گروه بشود.

ایجاد لینک دعوت در واتس اپ

اما مزیت ها و معایبی برای وجود لینک های دعوت به گروه در واتس اپ وجود دارد که البته در تلگرام هم این موضوع موجودیت دارد. در این باره به چند نکته زیر دقت کنید:

این روش در واقع به شما کمک می کند، که در زمان خود صرفه جویی ممکن را ایجاد کنید. نکته ای که وجود دارد به محض فشردن دکمه دعوت به دوستان، دیگر نیازی نیست که شما افراد را از پیش در گوشی تان ذخیره کرده باشید بلکه همان موقع می توانید شماره ها را وارد کنید. پس این اولین خصیصه مثبت لینک دعوت به گروه در واتس اپ است.

نکته دوم این است که هر کسی می تواند به راحتی با یک ضربه بر لینک، وارد گروه شما شود، و برای این منظور نیاز به هیچ گونه مجوز یا روشی و امکانی اضافی نظیر پسورد و غیره نیست. سهولت کاربری موجب ترغیب کاربران به همراهی با گروه شما خواهد شد.

نکته بعدی هم اینکه نیازی به تایید ثانویه برای جذب اعضا وجود ندارد. هر کس می تواند به راحتی وارد گروه بشود، و مثل فیس بوک دیگر نیاز به تاییدات ثانویه ای وجود ندارد.

اما یکی از معایب این کار این است که هر کسی می تواند وارد شود و حتی افراد مزاحم هم می توانند وارد چنین گروهی بشوند و این می تواند موجب شود که گروه به عنوان اسپم شناخته شده و از طرف واتس اپ حذف شود اما یک پیشنهاد برای جلوگیری از حذف شدن و اسپم شدن داریم:

نکته خیلی مهم:

از زمانی که دعوت با لینک را شروع می کنید، هر چند روز یک بار لینک را بازنشانی کنید در واقع با revoke کردن لینک، موجب می شوید که اعتبار لینک های قبلی از بین برود و یک لینک جدید برای دعوت گروهی در واتس اپ داشته باشید! ترفند کاربردی و جالبی بود. به محض اینکه متوجه شدید افراد مزاحم و یا احیانا ربات ها وارد گروه می شوند سعی کنید با بازنشانی لینک دعوت، کای کنید که مجرای ورود کاربران مزاحم بسته شود.

نکته پایانی:

حالا می توانید از طریق این لینک افراد را به گروه های تان اضافه کنید اما توجه کنید، که این لینک توانایی این را دارد که تا ۲۵۶ نفر را وارد گروه شما کند! بنابراین انتظار اضافی از آن نداشته باشید.

در صورتی که تجربه ای ارزشمند در کار کردن با واتس اپ و گروه های ان دارید که نسبت به سایر شبکه های اجتماعی ارتباطی، مزیتی دارد، آن را در بخش نظرات بنویسید و این مطلب را روی شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *