آموزش ویرایش شورت کات های Lock Screen در Android 8

آموزش ویرایش شورت کات های Lock Screen در Android 8
  • 1396/2/30
  • زهرا معبودی
  • 0

اندروید ۸ هم اکنون در نسخه بتا ارائه شده  تا علاقمندان در صورتی که تمایل داشته باشند آن را تست کنند. اندروید ۸ هم اکنون در حالت بتا و آزمایشی است و دور از انتظار نیست که اشکالاتی داشته باشد، در عین حال، اندروید ۸ هم اکنون دارای امکانات وسیعی است که شاید حتی به گوشتان هم نخورده باشد یا اینکه آن را در اندروید ۷ و دیگر اندروید های قبلی ندیده باشید.

یکی از امکاناتی که شما به محض نصب این اندروید روی گوشی خود، به آن برخورد خواهید کرد این است که می توانید شورت کات های روی صفحه قفل اندروید ۸ را ویرایش کنید و به دلخواه خود چینش کنید.

میانبرهای روی صفحه قفل اندروید ۸ در واقع همان اپلیکیشن هایی هستند که روی صفحه قفل هستند و برای استفاده از آن ها نیازی نیست گوشی قفل گشایی شود. از سویی، شما می توانید این اپ ها را با کشیدن به سمت راست یا چپ فعال کنید. از جمله اپ هایی که برای این بخش در نظر می گیرند، می توان به دوربین، و نظیر آن اشاره کرد.

آموزش ویرایش شورت کات های Lock Screen در Android 8

برای اینکه شما بتوانید این بخش را ویرایش کنید ابتدا نیاز دارید که قابلیت System UI Tuner را فعال کنید. وقتی که این گزینه را فعال نمودید، لازم است که به سراغ تنظیمات در اندروید ۸ بروید. تنظیمات در اندروید ۸ دستخوش پاره ای تغییرات شده به طوری که شما می توانید تنظیمات بسیاری از گزینه ها را در قالب گروه های خاص مشاهده کنید. در نهایت به سراغ System>System UI Tuner رفته و روی ان ضربه بزنید.

System>System UI Tuner

در صفحه System UI Tuner به دنبال گزینه Lock Screen باشید و روی آن ضربه بزنید. در این بخش شما با گزینه چپ و راست روبرو می شوید. می توانید یکی از این دو گزینه یا هر دو را تیک دار کنید. اگر گزینه چپ را انتخاب کنید، شورت کات ها در سمت چپ جا می شوند و شما برای اینکه آن ها را فعال کنید لازم است که اپ را به سمت راست بکشید تا فعال شده و اجرا شوند.

درست مثل همین، اپ هایی هم که در سمت راست گنجانده می شوند کافی است به سمت چپ کشیده شوند تا فعال شده و اجرا شوند.

حالا بر روی شورت کاتی که می خواهید آن را ادیت و ویرایش کنید، ضربه بزنید:

در این جا می توانید اپ هایی که می خواهید روی صفحه قفل باشند را تنظیم کنید و جا نمایی کنید اما در این صورت لازم است که امکان باز کردن قفل با کشیدن به سمت راست و چپ را هم غیر فعال کنید.

بدین صورت می توانید با کمترین کار، اپ هایی که با آن ها زیاد سر و کار دارید و حضورشان الزامی است را فعال کرده و در کمترین زمان ممکن بدون هیچ مانعی و تنها با کشیدن آن ها به راست یا چپ فعال کنید.

شاید از نظر بسیاری از افراد و حتی سازندگان سیستم عامل ها، صفحه قفل بخش پیش پا افتاده ای باشد، که نتوان روی آن چنان حساب کرد اما نباید فراموش کرد که گوگل یک جهت گیری خاص در این باره دارد و تمایل دارد تا آن جا که می تواند، روی این گزینه ها روی صفحه قفل فعالیت داشته باشد و آن را ارتقا دهد. اگر کمی به صفحه قفل در اندروید ۶ و ۷ دقت کنید متوجه می شوید که در اندروید ۸ این امکان بسیار قابل توجه تر و کاربردی تر شده است.

پس احتمال دارد که در نسخه نهایی اندروید ۸ و حتی در اندروید های بعدی شاهد تغییرات گسترده تری روی این بخش از رابط کاربری اندروید باشید.

در این باره دیدگاه های خود را با گویا آی تی در میان بگذارید و به ما بگویید شما چقدر روی این بخش از اندروید حساسیت دارید و از آن استفاده می کنید؟ تجربه خود در استفاده از لاک اسکرین اندروید های قبلی تان بگویید و این مطلب را برای اطلاع سایر  کاربران از اندروید ۸ و این ویژگی روی شبکه های اجتماعی نشر دهید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *