تصاویر مدل جدید تبلت سرفیس پرو ۴ مایکروسافت منتشر شد

تصاویر مدل جدید تبلت سرفیس پرو ۴ مایکروسافت منتشر شد
  • 1396/2/30
  • مقدم
  • 0

شرکت مایکروسافت به‌طور رسمی تایید کرده است نسل جدید تبلت‌های سرفیس پرو تا زمانی‌که ایده متفاوتی برای آن‌ها وجود نداشته باشد، عرضه نخواهد شد اما نسخه ارتقایافته تبلت سرفیس پرو ۴ به‌زودی وارد بازار می‌شود. به‌تازگی، تصاویر جدیدی از این مدل به‌دست آمده است که مدل جدید تبلت سرفیس پرو ۴ را نشان می‌دهد. برای جزئیات بیشتر در ادامه مطلب با وب‌سایت گویا آی‌تی همراه باشید.

این تصاویر در وب‌سایت VentureBeat منتشر شده است و همان‌طور که مشاهده می‌کنید، طراحی تبلت جدید مایکروسافت به مدل‌های پیشین بسیار شباهت دارد؛ هرچند، بهبودهایی در آن دیده می‌شود و این موارد باعث شده تا طراحی تبلت سرفیس پرو ۴ (مدل ۲۰۱۷) به بلوغ برسد. در این رندرها به همراه تبلت سرفیس پرو جدید مایکروسافت، صفحه‌کلید آن با جنس آلکانترا جلب‎توجه می‎کند.

سرفیس پرو 4

لازم به‎ذکر است که تبلت جدید مایکروسافت، سرفیس پرو ۵ نخواهد بود و در واقع مدل ارتقایافته سرفیس پرو ۴ است؛ این مدل با مشخصات سخت‌افزاری نسبت به نسل قبل عرضه می‎شود تا سرفیس پرو ۴ را به یک رقیب تمام عیار برای تبلت‌های هیبریدی جدید مبدل سازد. به همین جهت، در این مدل از پردازنده‎های کبی لیک شرکت اینتل استفاده شده و مایکروسافت، حافظه رم و حافظه داخلی را افزایش داده است. قلم سرفیس نیز با ارتقای کوچکی همراه خواهد بود؛ هرچند، بسیار به نسل گذشته شباهت دارد و مشخصات مشابهی نیز برای آن در نظر گرفته شده است.

  

آن‎طور که گمان می‌رود، مایکروسافت تبلت جدید خود را سرفیس پرو می‌نامد؛ دیگر خبری از سرفیس پرو ۵ یا مدل ۲۰۱۷ سرفیس پرو ۴ نیست. البته، صحت‌داشتن این ادعا در حال‌حاضر غیرممکن به‎نظر می‌رسد اما به هرحال، سرفیس پرو ۵ با آنچه که در این تصاویر قابل مشاهده است؛ کاملاً متفاوت خواهد بود.

صفحه‌کلید و قلم سرفیس در چهر رنگ مختلف عرضه خواهد شد و رنگ‌بندی آن‎ها مانند سرفیس لپ‌تاپ است؛ قرمز، مشکی، نقره‌ای و سبز. مایکروسافت از تبلت سرفیس پرو جدید در ۲۳ می (۲ خرداد) در یک رویداد اختصاصی در شانگهای چین رونمایی خواهد کرد و پیش‌فروش تبلت جدید مایکروسافت در همان روز آغاز می‌شود.

سرفیس پرو 4

در تبلت سرفیس پرو جدید، مشخص نیست که رزولوشن نمایشگر ثابت مانده یا این مدل، با یک نمایشگر ۴K مشابه با گذشته به بازار عرضه می‌شود. از آنجایی‌که تبلت سرفیس پرو جدید مایکروسافت، یک نسل کاملاً جدید نیست و مایکروسافت اعلام کرده تا زمان یافتن ایده‌ای مناسب، سرفیس پرو ۵ را عرضه نمی‎کند؛ این احتمال وجود دارد که سرفیس پرو جدید به نمایشگر ۴K مجهز نشده باشد.

سرفیس پرو 4

لازم به‎ذکر است که تبلت سرفیس پرو جدید مایکروسافت با سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ عرضه خواهد شد و خبری از نسخه جدید ویندوز ۱۰ یعنی Windows 10S نیست. در رابطه با این نسخه مخصوص از سیستم‌عامل ویندوز ۱۰، باید گفت که مایکروسافت آن‌را با هدف رقابت با سیستم‌عامل کروم توسعه داده است و ارائه آن، عرضه محصولات ارزان‌قیمت ویندوزی را با قیمتی کم‎تر از کروم‌بوک‌ها امکان‎پذیر خواهد کرد.

سرفیس پرو 4

البته برای اجرای برنامه‌های مختلف، به ویندوز استور محدود خواهید شد؛ به عبارت بهتر، امکان نصب هر برنامه‌ای بر روی ویندوز ۱۰S وجود ندارد و تنها برنامه‌هایی قابل نصب است که در این فروشگاه به طور رسمی عرضه شده باشد. مایکروسافت، امنیت را اصلی‌ترین دلیل خود برای محدود نگه‌داشتن ویندوز ۱۰S می‎داند؛ هرچند، چندان با این شرکت واقع در ردموند هم عقیده نیستیم! در ویندوز استور، تعداد برنامه‎ها بسیار محدود است و توسعه‌دهندگان به طور معمول ترجیح می‌دهند تا برنامه‌های خود در وب‌سایت رسمی خود برای دریافت در دسترس قرار دهند. به احتمال زیاد، نسخه پرو سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ بر روی تبلت سرفیس پرو جدید مایکروسافت نصب شده است.

منبع: Softpedia

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *