آموزش غیرفعال کردن Game Bar در ویندوز ۱۰

آموزش غیرفعال کردن Game Bar در ویندوز ۱۰
  • 1396/2/30
  • زهرا معبودی
  • 0

گیم از نوع سنتی اش سال ها همراه بچه ها بوده و تا بزرگسالی، با آن ها خاطره داشته اند اما با توجه به اینکه، این روزها همه چیز دیجیتالی شده است، بازی با موبایل و تبلت هم رونق زیادی پیدا کرده است اما تا پیش از تجربه گیم با موبایل و تبلت کاربران با کامپیوترهایشان بازی می کردند اما باز هم با رویکرد جدیدی که مایکروسافت در رابطه با گیم در ویندوز در نظر گرفته است، حالا کاربران تمایل دارند از موبایل و تبلت به سمت بازی های پی سی برگشت زده و تجربیات خاصی داشته باشند.

حالا در این فصل از تولید بازی های رایانه ای و با کمک قابلیت، بی نظیر ویندوز ۱۰، می توانید بازی هایی را تجربه کنید، که هرگز هیجان آن را فراموش نخواهید کرد. البته اگر بخواهید با مک یا لینوکس هم بازی کنید، می توانید این کار را کنید اما تجربه با ویندوز ۱۰ واقعا چیز دیگری است.

تمایلی که کاربران برای بازی های آنلاین دارند هم بسیار زیاد بوده و نمی توان از آن چشم پوشید. حالا که ویندوز ۱۰ یک سیستم گیم دوست است، امکانی دارد که شما می توانید توسط آن، در بازی های انلاین حاضر شده و آنچه جریان دارد را ذخیره کنید و بعدا تماشا کنید.

turn-off-game-bar-windows-10

با این حال شما می توانید قابلیت Game Bar را در ویندوز ۱۰ غیر فعال کنید. برای این کار نیاز دارید که به ویندوز ویرایش آپدیت، یعنی اخرین ورژن ویندوز ۱۰ را در دست داشته باشید.

با این حساب شما می توانید وارد تنظیمات ویندوز ۱۰ شده و به بخش تنظیمات گروهی Gaming مراجعه کنید. در این بخش از تنظیمات ویندوز برای بازی ها، با یک گزینه مواجه هستید به عنوان : Game Bar

در قسمت Game Bar به دنبال گزینه Record game clips, screenshots, and broadcast using Game bar باشید.

Record game clips, screenshots, and broadcast using Game bar

این قابلیت به طور معمولی روشن و فعال است. اولین گزینه از بالا، دقیقا به این گزینه اشاره دارد بنابراین کافی است دکمه کشویی ان را بکشید یا یک بار روی آن کلیک کنید، تا تنظیمات آن از سورمه ای به خاکستری یا سفید تبدیل شود. وقتی که تنظیمات را بدین صورت به اتمام رساندید، هرگز شاهد باز شدن گیم بار نخواهید بود مگر اینکه، از یکی از کلید های ترکیبی زیر استفاده کنید:

۱- فشردن دکمه ترکیبی  Win+G بر روی کیبرد

۲- دکمه X بر روی کنترلر Xbox

 

Game bar

همانطور که در تصویر بالا مشاهده می کنید، قابلیت Game bar غیر فعال شده است ( سفید شده است ) ولی برای اینکه آن را فعال کنید می توانید از شورت کات هایی که ویندوز برایتان در نظر گرفته استفاده کنید. این شورت کات در انتهای تصویر بالا قابل مشاهده است.

البته شما ممکن است که بخواهید Game bar را در اختیار داشته باشید اما نخواهید، با کنترلر ایکس باکس خود آن را باز کنید. این کار شدنی است کافی است که یک تنظیمات ابتدایی در این باره انجام دهید.

به منظور غیر فعال کردن باز شدن Game bar با فشردن دکمه ایکس از ایکس باکس، کافیست در تنظیمات تیک چک باکس Open Game bar using this button on a controller را بردارید.

در باره این قابلیت نکته ای دیگر وجود دارد و آن هم اینکه، چه سیستم شما از Game DVR پشتیبانی کند یا نه! گیم بار به صورت پاپ آپ روی سیستم شما نمایان خواهد شد، و نمایش و عدم نمایش آن به وجود این قابلیت اصلا ربطی ندارد. اگر دوست دارید که سیستم شما از Game DVR پشتیبانی کند، نیازی نیست که به دنبال خرید سخت افزارهای انچنانی باشید چرا که با یک اپلیکیشن ساده بدین منظور می توانید این قابلیت را روی ویندوز خود فعال کنید.

و در نهایت باید بگوییم که  Game bar با  Game Mode هیچ گونه تصادمی ندارد و این بدین معنی است که اگر شما گیم بار را غیر فعال کنید، هرگز   Game Mode غیر فعال نخواهد شد.

اما چرا خوب است که گیم بار را غیر فعال کنیم؟

یکی از دلایلی که برای غیرفعال کردن گیم بار به آن اشاره شده این است که در حالت فول اسکرین این گزینه فعال شده و می تواند ایجاد مزاحمت کند بنابراین بهتر است به طریقی که گفته شد آن را غیر فعال کنید.

البته این کاملا دل خواه است که بخواهید این قابلیت را حذف کنید یا نه! اما به نظر می رسد گیمر های حرفه ای نیازی به گیم بار ندارند و ترجیح می دهند در جریان بازی حضور داشته باشند تا اینکه بخواهند آن را ضبط کنند.

در عین حال اگر شما تجربه ای خوب از گیم بار دارید یا اینکه دلیلی برای ماندگاری آن دارید می توانید این دلیل را در بخش نظرات همین مطلب با گویا آی تی در میان بگذارید و در نهایت این مطلب را روی شبکه های اجتماعی انتشار دهید.

 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *