چگونه هنگام Reply کردن روی یک توییت، یک یا چند کاربر را از منشن شدن حذف کنیم؟

چگونه هنگام Reply کردن روی یک توییت، یک یا چند کاربر را از منشن شدن حذف کنیم؟
  • 1396/2/31
  • زهرا معبودی
  • 1

شبکه های اجتماعی خواه فیس بوک باشد، خواه توییتر و خواه، اینستاگرام، دارای امکاناتی هستند که می توانید، عینا افرادی را که مد نظر دارید، در پیام های تان بگنجانید تا به محض ارسال پیام ها، فرد مورد نظر از میان میلیون ها نفر متوجه شود، که شما برای او پیامی داشته اید. این کار را منشن کردن افراد می گویند. برای منشن کردن افراد در شبکه های اجتماعی کافیست نام کاربری آنان را در کنار یک علامت @ قرار دهید تا شبکه مورد نظر فرد را هشدار داده تا پیام مختص خودش را بخواند.

البته در شبکه توییتر یک تغییرات جزیی هم اکنون به وجود امده است. به تصویر زیر دقت کنید:

 

 توییتر

زمانی که پیش از این می خواستید یک توییت در توییتر بنویسید، نام کاربری افراد را در کنار توییت می نوشتید تا فرد را متوجه پیام کنید. این موضوع بیشتر در ریپلای کردن ها مشهود بود. شما می توانستید به هر تعداد که می خواهید، توییت بنویسید، شمار افرادی که می خواستید توییت را به دید آن ها برسانید را بیشتر کنید البته ابتدای امر، این یوزر ها، به عنوان کاراکتر به شمار می امدند. در بروز رسانی های بعدی، این یوزر ها به عنوان کاراکتر محسوب نمی شدند اما در اخرین بروز رسانی وضعیت کاملا تغییر کرد.

زمانی که توییتر امکان افزودن یوزر نیم ها را داشت، شما به راحتی می توانستید، فرد را از لیست گیرندگان پیام حذف کنید. این یک ویژگی فوق العاده بود. اما حالا وضعیت تفاوت پیدا کرده است. به تصویر زیر دقت کنید:

زمانی که می خواهید روی یک توییت ریپلای بزنید، توییتر هم اکنون باکس نوشتن توییت را اینگونه سازماندهی کرده است:

به کادر بالا نگاه کنید. در ابتدا توییتر به شما می گوید که اگر این پیام را بنویسید و ریپلای را بزنید پیام به دو نفر ارسال خواهد شد. حالا اگر شما بخواهید فرد را از لیست ریپلای حذف کنید نمی توانید مثل سابق یوزر نیم ها را حذف کنید. اما یک راه حل دیگر وجود دارد.

در چنین شرایطی در زیر باکس ریپلای، لیست افرادی که قرار است ریپلای روی ان ها صورت بگیرد نمایش داده می شود. به تصویر زیر در این باره دقت کنید:

حذف فرد از ریپلای توییتر

در این شرایط در کنار نام هر فرد یک تیک باکس قرار دارد که می توانید افرادی را که می خواهید در لیست ریپلای شما باشند را در این بخش تیک دار کنید. اگر تیک تیک باکس را جلوی نام فردی بردارید، او از لیست ریپلای خارج خواهد شد. در نهایت وقتی مطمئن شدید که چه کسی را می خواهید در لیست نگه دارید و چه کسی را حذف کنید، دکمه خروج یا ضربدر در بالا و سمت راست را بزنید و در نهایت توییت را بنویسید و ریپلای را زده و منتظر عکس العمل دریافت کنندگان ایمیل باشید.

حذف فرد از ریپلای توییتر

به عکس بالا نگاه کنید. وقتی که شما فرد را از لیست خارج می کنید، توییتر به زودی متوجه شده و نام کاربری او را از لیست حذف می کند. هم اکنون دو تصویر را با هم مقایسه کنید و افرادی که روی ان ها ریپلای می شود را بازبینی کنید.

بدین ترتیب توییتر با تمیز تر کردن و شفاف کردن رابط کاربری کاری کرده که محیط حرفه ای تر و منسجم تر باشد تا شاید بتواند بیش از پیش کاربران را در گیر خود کند. توییتر دغدغه بسیار بزرگی دارد، و آن هم این است که هنوز بعد از گذشت سال ها نتوانسته مثل سایر شبکه های اجتماعی موفق باشد و به آن مقامی که می خواهد برسد. به همین دلیل شمار آپدیت ها و آزمون خطا ها در این شبکه بالا گرفته تا بتواند به خوبی از پس مشکلات و موانع بر آید.

آیا تا کنون با این روش آشنایی داشته اید؟ دیدگاه ها و تجربیات ارزشمند خود را در توییتر با ما در گویا آی تی در میان بگذارید و این مطلب را روی شبکه های اجتماعی مخصوصا توییتر به اشتراک بگذارید تا کاربران شیوه اصولی کار کردن با این شبکه را به درستی دریابند.

دیدگاه خود را وارد کنید
1 دیدگاه
  1. اقا یه سوالی
    وقتی برای توییت یک کاربر یه جوابی رو مینویسیم(ریپلای)
    ایا فالوئرهامون میبینن؟
    اگه نه
    چیکار کنیم ببینن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *