خط و نشان گوگل برای بازار موبایل؛ اندروید Go، نسخه سبک سیستم‌عامل اندروید است!

خط و نشان گوگل برای بازار موبایل؛ اندروید Go، نسخه سبک سیستم‌عامل اندروید است!
  • 1396/2/31
  • مقدم
  • 0

در طی برگزاری رویداد I/O شرکت گوگل، این سازنده واقع در ماونتن ویو از محصولات جدیدی از جمله نسخه آی‌او‌س دستیار صوتی Google Assistant برای سیستم‎عامل آی‌او‌اس رونمایی کرد. در کنار این موضوع، هم‌چنین برنامه آزمایشی سیستم‌عامل اندروید O معرفی شد و شرکت گوگل اکنون با اندروید Go به بازار محصولات رده‌پایین بازگشته است. برای جزئیات بیشتر در ادامه مطلب با وب‎سایت گویا آی‌تی همراه باشید.

اندروید Go راهکار جدید گوگل برای افزایش سهم سیستم‌عامل پلت‌فرم اندروید از بازار گوشی‌های هوشمند است و به دلیل بهینه‌سازی‌هایی که در این نسخه از سیستم‌عامل اندروید صورت گرفته، اجرای برنامه‌های مختلف و تجربه جدیدترین نسخه اندروید بر روی گوشی‌های رده‌پایین با مشخصات سخت‎افزاری امکان‎پذیر خواهد بود. این نسخه از سیستم‌عامل اندروید بر روی گوشی‌های هوشمند مجهز به سخت‎‌افزار ضعیف و یک گیگابایت رم یا حتی کم‎تر، قابل اجراست و شاهد هیچ‌گونه کندی یا لگ نخواهید بود.

شرکت گوگل ادعا می‌کند که اندروید Go برای کاربرانی توسعه یافته است که مشخصات سخت‎افزاری گوشی‌هوشمند آن‌ها، چندان قدرت‎مند نیست و توانایی لازم را برای اجرای نسخه معمول سیستم‎عامل اندروید ندارد. هم‎چنین، کاربرانی که دسترسی مطلوبی به اینترنت ندارند، به دلیل بهینه‌سازی‌های صورت‌گرفته در اندروید Go تجربه متفاوتی از کار با محصولات مجهز به این سیستم‌عامل به‌دست خواهند آورد. اجرای چندین برنامه‌ با توجه به سخت‌افزار محصولات رده‌پایین، تا پیش از این ممکن نبود اما در اندروید Go استفاده از سخت‌افزار بهینه شده است و به همین جهت، اجرای چندین برنامه امکان‎پذیر خواهد بود.

اندروید Go همان سیستم‌عامل اندروید است و بهینه‌شدن آن لزوماً به معنای محدود بودن این نسخه از سیستم‌عامل اندروید گوگل نخواهد بود. اندروید Go از سه بخش مختلف به‌دست آمده است؛ سیستم‌عامل اندروید، برنامه‎های گوگل و فروشگاه پلی استور. برنامه‌هایی که به طور اختصاصی برای این سیستم‌عامل طراحی می‌شود، از منابع سخت‌افزاری کم‌تر استفاده خواهند نمود و هم‌چنین استفاده از اینترنت در آن‌ها بهینه شده است.

گوگل، برنامه‌های مختلفی برای اعمال بهینه‌سازی در Gboard و گوگل کروم دارد و YouTube Go یکی از اولین برنامه‌های توسعه یافته اختصاصی برای این نسخه از سیستم‌عامل اندروید است. در این نسخه استفاده از حافظه رم کم‌تر می‌شود و هم‌چنین، حجم اینترنت مصرفی در صورت مشاهده ویدیوهای یوتیوب در مقایسه با نسخه استاندارد آن، کم‎تر خواهد بود. این امکان نیز وجود دارد که فیلم‌های مشاهده شده را دریافت کنید تا نیازی به استفاده مجدد از اینترنت برای مشاهده آن‎ها نداشته باشید.

در برنامه گوگل پلی، دسته‌بندی مخصوصی به برنامه‌های بهینه‌شده برای اندروید Go اختصاص یافته است تا کاربرانی که از محصولات رده‌پایین اندرویدی استفاده می‌کنند؛ راحت‌تر به برنامه‌های توسعه یافته برای دستگاه خود دسترسی داشته باشند. سیستم‌عامل اندروید Go در سال آینده میلادی آغاز به کار می‌کند و اولین محصولات مجهز به آن در دسترس قرار خواهد گرفت. به همراه آپدیت‌های جدید سیستم‌عامل اندروید نیز، به‎روزرسانی‌هایی برای اندروید Go منتشر می‌شود و پشتیبانی نرم‌افزاری از این محصولات محدود نخواهد بود!

شرکت گوگل، پیش‌تر نیز برنامه‌های مشابهی را برای عرضه محصولات رده‌پایین با سیستم‌عامل اندروید، معرفی کرده بود اما پروژه اندروید One چندان با استقبال کاربران مواجه نشد! همین موضوع باعث شد تا این پروژه کنار گذاشته شود و شایعاتی مبنی بر توسعه احتمالی یک نسخه جایگزین برای آن منتشر شد. در این مدت نیز، محصولات رده‌پایین با یک گیگابایت رم با سیستم‌عامل اندروید به بازار عرضه شده بود اما عملکرد آن‎ها چندان مطلوب نیست و همین موضوع، معرفی اندروید Go و پشتیبانی نرم‌افزاری از محصولات مجهز به آن‎را به یک انتخاب ارزشمند مبدل خواهد ساخت.

منبع: Softpedia

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *