آیفون ۸، آیفون ۷s و آیفون ۷s Plus در کنار هم؛ چه تفاوت‌هایی وجود دارد؟

آیفون ۸، آیفون ۷s و آیفون ۷s Plus در کنار هم؛ چه تفاوت‌هایی وجود دارد؟
  • 1396/2/31
  • مقدم
  • 0

شرکت اپل در سال جاری میلادی از سه گوشی‌ آیفون جدید خود رونمایی خواهد کرد و یک مدل با طراحی کاملاً جدید و نمایشگر OLED به بازار عرضه می‌شود. آن‌طور که انتظار می‌رود، آیفون ۸ محصول هیجان‌انگیز شرکت اپل خواهد بود و دو آیفون دیگر یعنی آیفون ۷s و آیفون ۷s Plus به عنوان نسخه جدید آیفون‌های ۲۰۱۶ با مشخصات سخت‌افزاری جدید وارد بازار می‎شود. به‌تازگی، تصویر جدیدی از آیفون ۸، آیفون ۷s و آیفون ۷s Plus منتشر شده است که آیفون‌های ۲۰۱۷ را در کنار یک‌دیگر نشان می‌دهد. برای جزئیات بیشتر در ادامه مطلب با وب‌سایت گویا آی‌تی همراه باشید.

تصویر جدید، قالب آیفون‌های جدید شرکت اپل یعنی آیفون ۷s، آیفون ۸ و آیفون ۷s Plus (در تصویر، آیفون‌های جدید به ترتیب مذکور، آمده است) را نشان می‌دهد. در این تصاویر به فرم کلی آیفون‌های جدید شرکت اپل اشاره شده است؛ هم‎چنین، طراحی دوربین آن‌ها جلب‌توجه می‎کند و علاوه‌بر آن نیز، می‌توان ابعاد آیفون‌های ۷s، ۸ و ۷s Plus را مورد مقایسه قرار دهیم.

آیفون ۷s به یک نمایشگر ۴٫۷ اینچی مجهز شده است و آیفون ۷s Plus با یک صفحه‌نمایش ۵٫۵ اینچی وارد بازار خواهد شد. خبری از پنل‌های OLED برای آیفون‌های جدید شرکت اپل نیست و هر دو مدل مانند آیفون‌های پیشین شرکت اپل از یک نمایشگر LCD استفاده می‌کند. آن‌طور که ادعا می‌شود، آیفون ۸ یا آیفون ادیشن، پرچم‎دار جدید اپل خواهد بود که از یک نمایشگر لبه به لبه بهره می‌گیرد و پنل OLED برای آن در نظر گرفته شده است. با اینکه اندازه نمایشگر آیفون جدید اپل تنها ۰٫۳ اینچ از آیفون ۷ پلاس بیشتر است، ابعاد بسیار کمی دارد؛ در شایعات پیشین اشاره شده است که آیفون ۸ با یک نمایشگر ۵٫۸ اینچی به بازار عرضه خواهد شد.

آیفون 8

همان‌طور که گفته شد، آیفون ۸ علی‌رغم استفاده از نمایشگر بزرگ‌تر در مقایسه با آیفون ۷s و آیفون ۷s Plus، ابعاد نزدیکی به این دو مدل دارد و علت این موضوع، حذف حاشیه‌های اضافی اطراف نمایشگر است. به عبارت بهتر، نسبت نمایشگر به پنل جلوی دستگاه افزایش یافته است و همین موضوع باعث شده تا آیفون ۸ ابعاد کمی داشته باشد. در مقایسه با آیفون ۷s و آیفون ۷s Plus، آیفون ۸ از مدل اول بزرگ‌تر خواهد بود اما ابعاد آن به مدل ۵٫۵ اینچی آیفون‌های ۲۰۱۷ شرکت اپل هیچ شباهتی ندارد!

آیفون ۸ با دوربین دوتایی عرضه خواهد شد و آیفون ۷s Plus نیز از یک دوربین دوگانه مشابه استفاده می‌کند. چینش دوربین در آیفون ۸ کاملاً متفاوت است و به عبارت بهتر، دو شاتر با چینش عمودی در کنار یک‌دیگر قرار دارند. در آیفون ۷s Plus اما این وضعیت متفاوت است؛ دوربین‌ها با چینش افقی در کنار یک‌دیگر جای‌ گرفته‌اند. آیفون ۷s همانند نسل گذشته خود از یک دوربین استفاده خواهد کرد.

با استناد به گزارش‌های پیشین، آیفون ۸ از یک سنسور تشخیص اثرانگشت ادغام‌شده با نمایشگر استفاده خواهد کرد و هزینه استفاده از این فناوری در مقایسه با سنسورهای تشخیص اثرانگشت عادی که در آیفون ۷s و ۷s Plus به کار گرفته می‎شود، تقریباً دو برابر خواهد بود.

آیفون 8

آیفون‌های جدید شرکت اپل با چیپ‌ست A11 به بازار عرضه خواهد شد؛ هرچند، به احتمال زیاد در آیفون ۸ با افزایش فرکانس هسته‌های پردازشی، عملکرد چیپ‌ست در مقایسه با نمونه مشابه در آیفون ۷s و ۷s Plus بهتر خواهد بود. در آیفون‌های جدید، خبری از چهار گیگابایت رم نیست و مدل “پلاس” و آیفون ۸ به سه گیگابایت رم مجهز می‌شود؛ آیفون ۷ Plus در حال‌حاضر از سه گیگابایت رم استفاده می‌کند. آیفون ۷s نیز مانند آیفون ۷ با دو گیگابایت رم همراه خواهد بود و در سه مدل با ۳۲، ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایت حافظه در دسترس قرار می‌گیرد.

منبع: Softpedia

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *