آموزش فعال کردن تایید هویت دو مرحله ای در اینستاگرام

آموزش فعال کردن تایید هویت دو مرحله ای در اینستاگرام
  • 1396/3/1
  • زهرا معبودی
  • 0

برای اینکه بتوانید در اینستاگرام زندگی امن تری داشته باشید، و از داده های فوق العاده محرمانه تان یعنی عکس و فیلم های تان که فقط آن ها را با افراد آشنا و دوستان مورد اطمینان خود به اشتراک گذاشته اید صیانت کنید، بهتر است که امکان ورود به اکانت تان را سخت تر و سنجیده تر کنید. امکان ایجاد تایید هویت دو مرحله ای در اینستاگرام دقیقا به همین دلیل ایجاد شده تا شما به غیر از رمز ورود، با یک کد امنیتی خاص خود، وارد اینستاگرام شوید. در واقع اگر کسی رمز شما را داشته باشد اما کد امنیتی تان را نداند نمی تواند وارد اینستاگرام شما شود.

این آموزش به منظور افزایش امنیت کاربری شما در شبکه اجتماعی تصویری اینستاگرام تهیه شده و توصیه می کنیم که آن را بکار گیرید و به دوستان خود نیز این آموزش گویا آی تی را یاد دهید.

برای این که تایید دو مرحله ای در اینستاگرام را فعال کنید، کافی است وارد اکانت خود در اینستاگرام شوید و از آن جا وارد بخش تنظیمات شوید.

فعال کردن تایید هویت دو مرحله ای در اینستاگرام

در صفحه شخصی تان در اینستاگرام مطابق تصویر زیر با آیکون تنظیمات روبرو می شوید که در بالا و سمت راست قرار دارد. حداقل طی بروز رسانی های مختلف اینستاگرام این آیکون تنظیمات را همینجا نگه داشته است:

فعال کردن تایید هویت دو مرحله ای در اینستاگرام

این گزینه در بروز رسانی اخیر، به صورت سه نقطه عمودی نمایش داده می شود، اگر از کاربران اینستاگرام باشید، فارغ از شکل آیکون بارها به تنظیمات سر زده اید. حالا این گزینه را لمس کنید تا وارد بخش منو های تنظیمات شوید:

Edit Profile

برای اینکه وارد تایید دو مرحله ای اینستاگرام شوید، لازم است که شماره موبایل داشته باشید و آن را به اینستاگرام معرفی کنید. بدین منظور در میان منو ها به دنبال گزینه Edit Profile باشید که ما موقعیت آن را در تصویر بالا نشان داده ایم. در ادامه در میان اطلاعات پروفایل خود باید شماره موبایل را هم اضافه کنید. به تصویر زیر دقت نمایید:

Edit Profile

در این بخش شماره موبایل فعال خود را بنویسید، دقت کنید که این شماره دائما باید روشن باشد تا بتوانید هر وقت که لازم دارید و می خواهید به اینستاگرام ورود پیدا کنید، کد تان را وارد کنید. این شماره برای اینستاگرام مثل شماره اکانت تلگرام نیست که شاید ماه ها لازم نباشد به آن سر بزنید! پس دقت کنید چه شماره ای را برای این اکانت اینستاگرام برای تایید هویت دو مرحله ای انتخاب و تنظیم می کنید.

اگر لازم است که شماره تان را تغییر دهید یا کد کشوری را تغییر دهید با ضربه زدن روی شماره در عکس بالا، تصویری مشابه زیر باز می شود:

Next

شما در این قسمت می توانید شماره را تغییر دهید، و در نهایت Next را بزنید تا وارد مرحله تایید کد شوید.

Next

بعد از طی کردن مراحل اینجا یک کد برای تان ارائه می شود، که باید به برنامه معرفی کنید. بعد از اینکه کد تایید شد دوباره به Options های تنظیمات برگردید اما این بار با یک منوی دیگر کار داریم. به تصویر زیر دقت بفرمایید:

Two-Factor Authentication

در این میان گزینه Two-Factor Authentication را پیدا کنید. در واقع پیش از انتخاب این گزینه باید شماره موبایل تان را به سیستم معرفی می کردید حالا با زدن گزینه Two-Factor Authentication امکان تایید هویت دو مرحله ای کم کم برایتان فراهم می شود. بعد از ورود به این گزینه باید Require Security Code را مشاهده و فعال کنید. در واقع با ورود به این گزینه TURN ON را انتخاب کنید تا فرآیند نیاز به دریافت کد را داشته باشید.

Require Security Code

با طی کردن این تنظیمات بار دیگر اینستاگرام از شما کدی می خواهد در واقع ابتدا کد مورد نظر را به شماره ای که ست کرده اید ارسال می کند و بعد از آن دوباره کادر Confirmation برایتان ظاهر می شود که باید کد را در داخل کادر مربوطه بنویسید:

Confirmation

در نهایت با نوشتن این کد، به راحتی تایید هویت دو مرحله ای برایتان فعال می شود. اینستاگرام تا ۵ کد برای شما تنظیم می کند که بهتر است در بخش بک آپ کد ها این کد ها را یادداشت کرده و یا اسکرین شاتی از آن بگیرید و از آن استفاده کنید.

حالا هر بار که بخواهید به اینستاگرام وارد شوید باید هم پسوردتان را به یاد داشته باشید هم security code ای که اینستا برایتان در نظر گرفته است. در واقع خوبی تایید دو مرحله ای این است که شاید پسوردتان را برخی متوجه شوند اما این کد ها را فقط خودتان می دانید و لازم است که آن را ارائه کنید.

دقت کنید اگر اطلاعات واقعا محرمانه ای دارید، امکان خصوصی سازی اکانت خود را ایجاد کنید این کار در بخش تنظیمات و در میان گزینه های اپشن ها فراهم است. به تصویر زیر دقت کنید:

Two-Factor Authentication

در این جا گزینه آخر یعنی Private Account را مشاهده می کنید که البته در تصویر بالا غیر فعال است. اگر تنظیمات دکمه کشویی روبروی آن را بکشید و آن را آبی کنید، مطمئنا محتویات شما از دسترس هر انکه در لیست امن شما نیست دور خواهد ماند. حتی هر کس که بخواهد وارد فالوور های شما بشود، بعد از ارسال در خواست خود باید منتظر باشد تا شما حضور وی را تایید کنید. این نکته های امنینی کمک می کند که حضور شما در این شبکه اجتماعی تصویری امن تر و پسندیده تر باشد.

این آموزش کاربردی برای حفظ امنیت اطلاعات شما در اینستاگرام است پس آن را آموخته و از ان استفاده کنید و در نهایت با انتشار این مطلب روی شبکه های اجتماعی، در امنیت بیشتر کاربران بیشتر بکوشید.

 

 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *