ماکت گوشی گلکسی نوت ۸ سامسونگ فاش شد؛ خبری از سنسور اثرانگشت نیست!

ماکت گوشی گلکسی نوت ۸ سامسونگ فاش شد؛ خبری از سنسور اثرانگشت نیست!
  • 1396/3/1
  • مقدم
  • 0

اکنون که گوشی‌های پرچم‌دار گلکسی S8 به بازار عرضه شده است، شرکت سامسونگ نسل بعدی گوشی‌های پرچم‌دار جدید خود را یعنی گلکسی نوت ۸ توسعه می‌دهد. این گوشی رده‌بالا برای شرکت کره‌ای سازنده حائز اهمیت است زیرا نسل گذشته آن یعنی گلکسی نوت ۷ چند هفته پس از عرضه، جمع‌آوری شد و اکنون شرکت سامسونگ باید در عرضه نسل جدید آن یعنی گلکسی نوت ۸ محتاط باشد. به‌تازگی، تصاویری از ماکت‌های اولیه این محصول فاش شده است که طراحی گلکسی نوت ۸ را نشان می‌دهد. برای جزئیات بیشتر در ادامه مطلب با وب‌سایت گویا آی‎تی همراه باشید.

در حال‌حاضر، برخی از جزئیات مهم پیرامون فبلت پرچم‎دار جدید سامسونگ را می‌دانیم. جدا از این موضوع که گلکسی نوت ۸ از آخرین مشخصات سخت‎افزاری و چیپ‌ست پرچم‌دار کوالکام استفاده خواهد کرد، این فبلت رده‌بالا اولین گوشی پرچم‌دار سامسونگ با دوربین دوگانه است. البته، اشتباه نکنید؛ نوت ۸ اولین گوشی سامسونگ با دوربین دوگانه نیست و گوشی میان‌رده گلکسی C10 پیش از آن با دوربین دوتایی معرفی خواهد شد.

تصویر منتشر شده از ماکت گوشی گلکسی نوت ۸ سامسونگ، تایید می‌کند که این مدل به دوربین دوگانه مجهز خواهد بود و مانند فبلت Mate 9 هوآوی، دوربین‌ها با چینش عمودی در بدنه پشتی دستگاه جای گرفته است. البته، چنین طراحی پیش‌تر برای گوشی گلکسی S8 Plus در نظر گرفته شده بود اما شرکت سامسونگ به دلیل مشکلات موجود در توسعه ماژول دوربین و هم‌چنین تمایل به متمایزساختن نوت ۸ از گوشی‌های پیشین این شرکت، از عرضه گلکسی اس ۸ پلاس با دوربین دوگانه صرف‌نظر کرد.

گلکسی نوت ۸

در تصاویر فاش‌شده، هم‌چنین خبری از حسگر اثرانگشت نیست؛ پیش‎تر انتظار داشتیم گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ پلاس با یک سنسور اثرانگشت ادغام‎شده با صفحه‌نمایش به بازار عرضه شود اما مدتی بعد مشخص شد که چنین نخواهد بود زیرا امکان تولید انبوه فناوری مورد نیاز در حال‌حاضر، وجود ندارد. به احتمال زیاد، گلکسی نوت ۸ به عنوان اولین محصول سامسونگ با یک حسگر تشخیص اثرانگشت وارد بازار می‎شود؛ این حسگر با پنل نمایشگر ادغام شده است.

در حال‌حاضر، تایید رسمی بر این ادعا وجود ندارد اما به هرحال، عرضه گلکسی نوت ۸ با یک سنسور تشخیص اثرانگشت که با نمایشگر ادغام شده است و به صورت جداگانه، بخشی از بدنه دستگاه را به خود اختصاص نداده؛ از جمله قابلیت‌های رقابتی است که انتظار داریم گلکسی نوت ۸ سامسونگ به آن مجهز شده باشد.

گلکسی نوت ۸

گلکسی نوت ۸ سامسونگ با یک نمایشگر ۶٫۳ اینچی بدون حاشیه به بازار عرضه خواهد شد؛ نمایشگر همانند گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ پلاس از نسبت تصویر ۲ به ۱ استفاده می‎کند و شرکت سامسونگ، البته این نمایشگرها را Infinity Display می‌نامد. علت نام‌گذاری مذکور، آن است که بخش قابل‌توجهی از پنل جلوی دستگاه به صفحه‎نمایش اختصاص یافته است و حاشیه‌های اطراف نمایشگر تا جای ممکن، کاهش یافته.

البته در گلکسی نوت ۸، شاید این روند متفاوت باشد زیرا کره‌ای‌ها به افزایش نسبت نمایشگر به پنل جلوی دستگاه ادامه خواهند داد و به همین جهت، نوت ۸ کم‌حاشیه‌ترین محصول سامسونگ خواهد بود. از آنجایی‌که خبری مبنی بر توسعه یک چیپ‌ست پرچم‎دار جدید توسط کوالکام برای عرضه در سال ۲۰۱۷ وجود ندارد و تراشه‌های اسنپدراگون ۸۳۵ هنوز به‌تازگی در اختیار سازندگان قرار گرفته است، احتمال دارد که نوت ۸ نیز با این پردازنده‎ به بازار عرضه شود. هرچند، چندان متعجب نخواهیم شد در صورتی‎که شرکت سامسونگ به جای تراشه‌های اسنپدراگون، از پردازنده‎های اگزینوس برای فبلت پرچم‎دار جدید خود استفاده نماید.

لازم به‎ذکر است که نوت ۸ با قیمتی بیشتر از گلکسی اس ۸ پلاس وارد بازار خواهد شد اما انتظار نمی‌رود که قیمت نهایی آن بالاتر از ۱۰۰۰ دلار باشد. باید دید که شرکت سامسونگ، چه برنامه‌هایی را برای فبلت پرچم‎دار جدید خود در نظر گرفته است و آیا عرضه گلکسی نوت ۸ اعتماد کاربران را به سری نوت باز می‌گرداند؟

منبع: Softpedia

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *