مایکروسافت از تبلت جدید سرفیس پرو با پردازنده کبی لیک رونمایی کرد

مایکروسافت از تبلت جدید سرفیس پرو با پردازنده کبی لیک رونمایی کرد
  • 1396/3/2
  • مقدم
  • 0

مایکروسافت، به‌تازگی از مدل جدید تبلت سرفیس پرو در جریان رویداد خود در شهر شانگهای رونمایی کرده است. این تغییرات که اکثراً سخت‌افزاری است، باعث شده تا ردموندی‌ها رویه متفاوتی را برای نام‌گذاری تبلت جدید خود در پیش بگیرند و به همین جهت، دیگر خبری از سرفیس پرو ۴S یا ۵ نیست. برای جزئیات بیشتر در ادامه مطلب با وب‎سایت گویا آی‌تی همراه باشید.

در رابطه با روند نام‏گذاری این محصول بهتر است شروع کنیم؛ مایکروسافت، دیگر از عدد جدیدی برای متمایز نمودن تبلت هیبریدی جدید خود از نسل‌های پیشین استفاده نکرده است. سرفیس پرو که یک تبلت هیبریدی است، هم‌اکنون با یک استراتژی فروش مشابه با مک‌بوک‌های شرکت اپل به فروش می‌رسد.

به همین جهت، مایکروسافت به جای استفاده از روند قدیمی و استفاده از عدد، به احتمال زیاد تبلت‌های بعدی را براساس سال عرضه آن‌ها نام‌گذاری خواهد کرد. بدین شکل، تمایز بین تبلت‌های سرفیس پرو مشخص خواهد بود و با بالا رفتن تعداد آن‌ها، نام‌ دشواری برای این محصولات در نظر گرفته نمی‌شود.

سرفیس پرو

از نظر سخت‌افزاری، پردازنده‎های کبی لیک شرکت اینتل به سرفیس پرو جدید مایکروسافت قدرت‌ می‌دهد و در بالاترین مدل، از پردازنده نسل هفتمی Core i7 اینتل استفاده شده است. در مدل‌های ضعیف‌تر با پردازنده Core m3 و Core i5، خبری از فن نیست و طراحی آن‎ها بدون فن است؛ به همین جهت، وقتی سیستم خنک‌کننده فعال می‎شود، هیچ صدای شنیده نخواهد شد و بدین شکل، سرفیس پرو بدون سر و صدا به فعالیت خود ادامه می‎دهد.

نمایشگر ۱۲٫۳ اینچی که برای سرفیس پرو جدید در نظر گرفته شده است، تفاوت چندانی با نمونه به‌کار گرفته شده در سرفیس پرو ۴ ندارد. هرچند، از نظر مشخصات سخت‌افزاری دیگر این تبلت هیبریدی در مقایسه با نسل قبل خود، پیشتاز است. در تبلت هیبریدی سرفیس پرو جدید، از کارت‎های گرافیک جدیدی استفاده شده است؛ مدل پایه با پردازنده Core m3 اینتل به تراشه گرافیکی مجتمع Intel HD Graphics 615 مجهز شده است و دو مدل دیگر با پردازنده‎های Core i5 و Core i7 به ترتیب از تراشه گرافیکی HD Graphics 620 و Iris Plus 640 اینتل استفاده می‎کند.

سرفیس پرو

مایکروسافت، تبلت سرفیس پرو جدید را در هنگام معرفی با مک‎بوک شرکت اپل مقایسه کرده است و ردموندی‎ها ادعا می‌کنند که این تبلت هیبریدی در مقایسه با لپ‌تاپ ۱۲ اینچی اپل، ۵۰ درصد تراکم پیکسلی بیشتری دارد.

یکی از هیجان‌انگیز‌ترین تغییرات صورت‌گرفته در سرفیس پرو جدید، مربوط به پایه نگه‌دارنده آن است. این پایه نگه‌دارنده تا ۱۶۵ درجه با سطح بدنه تبلت زاویه می‌سازد؛ مشابه با سرفیس استودیو که در ماه اکتبر گذشته معرفی شد. به همین جهت، مایکروسافت این حالت را “Studio Mode” می‌نامد. حالتی که به کاربر اجازه می‌دهد تا از تبلت خود به عنوان یک برد برای طراحی بر روی یک میز تخت استفاده نماید.

از آنجایی‌که قابلیت طراحی در استراتژی مایکروسافت به یک ویژگی ضروری مبدل شده است، یک قلم سرفیس پن جدید نیز وجود دارد که از ۴۰۹۶ سطح فشار پشتیبانی می‎کند و البته فاقد نگه‌دارنده معمول است. با اینکه مایکروسافت به تبلت سرفیس پرو جدید به عنوان یک ابزار مناسب برای طراحان نگاه می‎کند، ردموندی‎ها اعلام کرده‌اند که تنها ۳۰ درصد از خریداران تبلت سرفیس پرو از قلم آن استفاده می‌کنند و همین موضوع باعث شده تا قلم سرفیس پن جدید به صورت پیش‌فرض در جعبه سرفیس پرو وجود نداشته باشد.

سرفیس پرو

پیشرفت قابل‌توجهی که سرفیس پرو جدید نسبت به سرفیس پرو ۴ داشته، افزایش قابل‌توجه ماندگاری شارژ باتری است و همین موضوع باعث شده تا مایکروسافت، این تبلت هیبریدی را یک “لپ‌تاپ” توصیف نماید که با یک‌بار شارژ، تا ۱۳٫۵ ساعت قابل استفاده خواهد بود؛ ماندگاری شارژ باتری در مقایسه با سرفیس پرو ۴ به دو برابر افزایش یافته است.

صفحه‌کلید سرفیس پرو نیز بهبود یافته است و فاصله بین کلیدها، اکنون ۱٫۳ میلی‌متر است. مجدداً، مایکروسافت صفحه‌کلید تبلت سرفیس پرو جدید را با محصولات شرکت اپل مقایسه کرده است تا نشان دهد که صفحه‌کلید سرفیس پرو جدید تا چه اندازه خوب و مناسب است.

صفحه‌کلیدهای جدید از جنس الیاف آلکانترا بوده و مایکروسافت، آن‌را در رنگ‌های مختلفی ارائه می‎دهد. تبلت سرفیس پرو جدید مایکروسافت در حال‌حاضر، برای پیش‌خرید در دسترس قرار دارد و عرضه رسمی آن در تاریخ ۱۵ ژوئن با قیمت ۷۹۹ دلار برای مدل پایه آن آغاز خواهد شد. هرچند با انتخاب سخت‌افزار قدرت‌مند، بدیهی است که باید هزینه بیشتری برای خریداری سرفیس پرو جدید نمایید.

منبع: Softpedia

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *