۵ اپلیکیشنی که همین الان باید از روی گوشی تان حذف کنید

۵ اپلیکیشنی که همین الان باید از روی گوشی تان حذف کنید
  • 1396/3/2
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

با توجه به بالا بودن تنوع اپلیکیشن ها، گوشی های تلفن همراه کنونی بعد از اینکه مدتی به کار گرفته شدند دچار کندی در اجرای برنامه هایی می شوند که در ابتدای کار به آسانی امکان اجرای آنها را داشته اند. علت اصلی این کند شدن سرعت گوشی هم نصب تعداد زیاد برنامه ها بر روی آن است. تعداد زیاد برنامه های بدون استفاده با حجم زیاد که هم حجم حافظه را اشغال می کنند و هم باعث ترافیک در پردازنده خواهند شد.

گویا آی تی – در این مطلب به معرفی ۵ برنامه بی فایده که باعث کندی گوشی موبایل شما خواهند شد و ضررشان بیشتر از فایده آنهاست را بررسی می کنیم.

برنامه شبکه اجتماعی FACEBOOK
این برنامه برای ارتباط با تمامی دوستان در همه لحظات به شما کمک می کند و از طریق آن می توانید به کلیه اطلاعات به اشتراک گذاشته شده توسط دوستان دسترسی پیدا کنید. اگر تا به حال با این برنامه کار کرده باشید پی برده اید که علاوه بر کند بودن بسیار حجم زیاد را نیز اشغال کرده و فضای بسیاری را از حافظه در اختیار میگیرد.
اگر هم ساکن ایران هستید نیز حتما می دانید که برای استفاده از این اپلیکیشن بدون داشتن برنامه های میانبر برای دسترسی به اینترنت غیر ممکن است.
استفاده از مرورگر یک راه حل ساده برای جایگزینی این برنامه می باشد، شما می توانید در صفحه اصلی گوشی تان از صفحه اصلی فیسبوک یک میانبر توسط مرورگر ایجاد کنید تا هم سریعتر و هم راحتتر به پروفایلتان دسترسی داشته باشید.

برنامه های آب و هوا مثل WEATHER CHANNEL
بین کاربران تلفن همراه ، کاربارن کمی هستند که مرتبا به دمای هوا توجه کنند و آن را پیگیری نمایند. اما بدون به صورت معمول بر روی همه گوشی ها حتما یک ویجت و یا اپلیکیشن دمای هوا را در تلفن همراه خودمان داریم و همیشه هم در حال اجراست. دقت داشته باشید یکی از عوامل مصرف بالای باتری همین در حال اجرا بودن به صورت مداوم و همیشگی است و باعث کندی دستگاه برای درخواست های مرسوم خواهد شد.
راه حل جایگزین این برنامه هم بسیار آسان است، با باز کردن گوگل و نوشتن Weather و یا ارسال دستور صوتی برای Google Now که قبلا در ابن باره صحبت کرده ایم می توانید به سادگی حجم زیادی از پردازنده را که بی مورد اشغال شده است را زنده کنید.

آنتی ویروس ها، چه رایگان و چه غیر رایگان
ویژگی شاخص اندروید این است که بتواند از اطلاعات و محتواهای شما حفاظت نموده و بدون شک شما نیازی به برنامه های انتی ویروس در دستگاه های تلفن همراه خود ندارید. تنها در صورتی که اقدام به نصب برنامه از فروشگاه های نا معتبر می کنید، دقت داشته باشید که برای در امان ماندن گوشی از شر هر گونه بد افزار در اندروید کافی است روی هیچ تبلیغی و یا پیشنهاد برنامه ای تپ نکنید و فقط به نصب برنامه از Google Play، بازار، مایکت، کندو و … بسنده کنید. برنامه های آنتی ویروس به غیر از اتلاف منابع و مصرف باتری شما کار مهم دیگری انجام نمی دهند. پس از بابت حذف آنها اصلا نگران نباشید.

اپ های تمیز کننده مانند CLEAN MASTER
با کمی حرفه ای شدن در مرتب سازی محتواها و اطلاعات در دستگاه تلفن همراهتان، مطمئن باشید دیگر نیازی به برنامه هایی مانند Clean Master نخواهید داشت. برای بهبود دادن سرعت دستگاه تلفن همراه و از بین بردن فایل های اضافی در گوشی تان تمیز و خالی کردن Cache کافی می باشد. برای این کار به مسیر Settings > Storage رفته و روی گزینه Cached data تپ کنید. پاسخ Clear cached data? را با کلید OK تایید کنید. برای پاکسازی کردن حافظه مصرف شده در هر برنامه به صورت اختصاصی نیز کافی است به مسیر Settings > Apps > Downloaded رفته و با تپ روی هر برنامه می توانید با فشردن دکمه Clear Cache فایل های اضافی درون برنامه را حذف کنید.
با حذف کردن برنامه Clean Master و یا نمونه های مشابه از روی گوشی بدون شک هم پیغام های کمتری دریافت می کنید و هم گوشی شما باتری کمتری مصرف خواهد کرد.

مرروگرهای اینترنت پیش فرض
پرسرعت ترین و کامل ترین مرورگر در حال حاضر برای اندروید بدون شک مرورگر کروم است. اگر تا به امروز از مرورگر Chrome در دستگاه اندرویدی خود استفاده نکرده اید، همین الان آن را بررسی کنید.
متاسفانه در بیشتر گوشی ها اندرویدی موجود در بازار خود شرکت سازنده آن، اقدام به نصب یک مرورگر به صورت پیش فرض نموده است که اصلا کارایی و عملکرد کروم را ندارد.
برای غیر فعال کردن مرورگر پیش فرض به مسیر Settings > Apps رفته و پس از یافتن مرورگر با تپ روی آن و زدن دکمه Disable آن را به طور کامل غیر فعال نمایید.
چه برنامه هایی را از گوشی اندروید حذف کنیم؟
پاسخ این پرسش آسان است، برنامه هایی که از آنها استفاده نمی کنید را باید حذف کنید. آگاه باشید که هر برنامه ای که بر روی گوشی خود نصب می کنید بدون تایید یا با تایید شما از منابع سیستم استفاده خواهد کرد و همین استفاده حتی اگر این برنامه را باز هم نکنید موجب مصرف باتری، در اختیار گرفتن حجم حافظه و پایین آمدن سرعت پردازش خواهد شد.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *