گوشی اکسپریا XZ1 و X1 فاش شد؛ برای محصولات قدرت‌مند سونی آماده باشید!

گوشی اکسپریا XZ1 و X1 فاش شد؛ برای محصولات قدرت‌مند سونی آماده باشید!
  • 1396/3/2
  • مقدم
  • 0

نمایشگاه IFA برلین، یکی از بزرگ‌ترین رویدادهای فناوری است که در نیمه دوم سال جاری میلادی برگزار خواهد شد و شرکت سونی بنابر شایعات، تصمیم دارد تا از سه گوشی جدید خود در این نمایشگاه رونمایی کند. برطبق گزارش جدید، شرکت سونی گوشی‌های اکسپریا XZ1، XZ1 Compact و X1 را تا مدتی دیگر در ماه سپتامبر معرفی خواهد کرد. برای جزئیات بیشتر در ادامه مطلب با وب‌سایت گویا آی‎تی همراه باشید.

به همراه این موضوع، به بخشی از مشخصات‌فنی احتمالی گوشی‌های جدید سونی نیز پرداخته شده است که ادامه به مرور آن می‌پردازیم. اکسپریا XZ1 به عنوان گوشی پرچم‎دار نیمه دوم سونی به چیپ‌ست اسنپدراگون ۸۳۵ کوالکام مجهز خواهد شود و از یک نمایشگر ۵٫۲ اینچی Full HD استفاده می‎کند تا بدین شکل، اکسپریا XZ Premium با نمایشگر ۴K متفاوت‌ترین محصول این سازنده باقی بماند. علاوه‎بر آن، ان گوشی به چهار گیگابایت رم مجهز شده است و از یک باتری با ظرفیت ۳۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت استفاده می‌کند.

علت تمایل شرکت سونی به عرضه محصولات مجهز به نمایشگر Full HD به عنوان گوشی پرچم‎دار خود مشخص است؛ این سازنده علاقه‌ای به اعداد و ارقام ندارد و تجربه کاربری، مهم‌ترین موردی است که در طراحی گوشی‎های هوشمند پرچم‎دار خود ملاک قرار می‎دهد. استفاده از نمایشگرهایی با کیفیت بالاتر مانند Quad HD و یا ۴K تنها فشار بیشتری به پردازنده دستگاه وارد می‌کند؛ حال آنکه، کاربر نمی‌تواند تفاوت میان نمایشگرهای Full HD و Quad HD را در گوشی‌های هوشمند با نمایشگر کوچک‌تر از ۵٫۵ اینچ تشخیص دهد؛ البته عرضه اکسپریا XZ Premium به دلیل رقابت سونی با شرکت‌های سامسونگ و … صورت گرفته و البته پرچم‌دار فعلی این سازنده، اکسپریا XZs است.

اکسپریا XZ1 Compact از جمله دیگر محصولاتی است که شرکت سونی برای رونمایی از آن‌ آماده می‎شود. با اینکه هنوز عرضه نمایشگرهای ۴٫۶ اینچی منطقی به‌نظر نمی‌رسد (به خصوص انکه اندازه نمایشگر گوشی‌های هوشمند به ۵٫۵ اینچ و بالاتر سوق پیدا کرده است)،  اکسپریا XZ1 Compact ابعادی نزدیک به آیفون ۷ شرکت اپل دارد و شاید جدی‌ترین رقیب آن باشد!

این گوشی کوچک از یک نمایشگر ۴٫۶ اینچی استفاده می‎کند و رزولوشن HD برای صفحه‎نمایش در نظر گرفته شده است. چیپ‎ست اسنپدراگون ۸۳۵ کوالکام با هشت هسته پردازشی از جمله دیگر مشخصاتی است که گوشی کوچک سونی را یک محصول قدرت‌مند جلوه می‎دهد. اکسپریا XZ1 Compact ا به چهار گیگابایت رم مجهز شده است و از یک باتری ۲۸۰۰ میلی‌آمپر ساعت نیز استفاده می‏کند.

با قضاوت براساس مشخصات‌فنی آن‌ها، اکسپریا XZ1 و اکسپریا XZ1 Compact هر دو به گوشی‎های رده‌بالای شرکت سونی تعلق خواهد داشت و البته، قیمت مدل دوم کم‌تر است. به احتمال زیاد، شرکت سونی از سنسور جدید خود در اکسپریا XZ1، XZ1 Compact و X1 استفاده خواهد کرد و هر سه مدل، به دوربین Motion Eye مجهز خواهد بود. این قابلیت به همراه رونمایی از اکسپریا XZs و اکسپریا XZ Premium به نمایش گذاشته شد.

در رابطه با مدل آخر یعنی اکسپریا X1 نیز باید گفت که این مدل، یک گوشی میان‌رده است و به عنوان جایگزین اکسپریا X عرضه خواهد شد. تراشه اسنپدراگون ۶۶۰ کوالکام به این گوشی میان‌رده قدرت‌ می‌دهد و اندازه نمایشگر در مقایسه با نسل قبل، تغییری نداشته است. به همین جهت، اکسپریا XZ1 با یک صفحه‎نمایش ۵ اینچی Full HD با رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل به بازار عرضه خواهد شد.

چهار گیگابایت رم و یک باتری ۲۸۰۰ میلی‌آمپر ساعت، از جمله دیگر قابلیت‎هایی است که برای گوشی میان‌رده جدید سونی انتظار داریم. به همراه این سه گوشی، شرکت سونی از فبلت اکسپریا X Ultra نیز رونمایی خواهد کرد که نمایشگر کشیده ۶٫۴۵ اینچی برای آن در نظر گرفته شده است. نسبت ابعاد صفحه‌نمایش در این گوشی کشیده، ۲۱ به ۹ است؛ به عبارت بهتر، گوشی جدید سونی حتی از گلکسی S8 و ال‌جی G6 نیز کشیده‌تر خواهد بود. چیپ‎ست اسنپدراگون ۶۶۰ کوالکام و چهار گیگابایت رم نیز برای اکسپریا X Ultra فاش شده است.

لازم به‌ذکر است که این شایعات به‎طور رسمی توسط شرکت سونی تایید نشده و باید برای تایید رسمی منتظر بمانیم. در صورت تمایل شرکت سونی برای معرفی یک گوشی کشیده، انتظار می‌رود که اکسپریا X Ultra در نمایشگاه IFA برلین معرفی شود. هرچند در صورتی‌که این مدل یک گوشی پرچم‏دار باشد، سونی می‌تواند در یک رویداد اختصاصی از آن رونمایی کند.

منبع: Softpedia

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *