تی‌پی لینک از گوشی‌های هوشمند نفوس X1 و X1 Max رونمایی کرد (گزارش اختصاصی)

تی‌پی لینک از گوشی‌های هوشمند نفوس X1 و X1 Max رونمایی کرد (گزارش اختصاصی)
  • 1396/3/4
  • مقدم
  • 0

کمپانی تی‌پی لینک به‌تازگی از گوشی‌های هوشمند جدید خود از سری نفوس با نام X1 و X1 Max در هتل پارسیان آزادی در تهران رونمایی کرده است و شرکت سازنده در توصیف این محصولات، آن‌ها را محصولات میان‌رده رو به‌ بالا توصیف می‌کند. برای جزئیات بیشتر در ادامه مطلب با وب‌سایت گویا آی‌تی همراه باشید.

آقای لارنس لو به عنوان مدیر تی‌پی لینک در بازار ایران اعلام کرده است:

در گوشی‌های هوشمند جدید سری ایکس، بهترین فناوری گوشی‌های هوشمند با طراحی شکیل و در نهایت کمال با یک‌دیگر آمیخته شده است. امکانات این گوشی به گونه‌ای است که به کاربران کمک خواهد کرد تا با یک‌دیگر به راحتی در ارتباط باشند.

گوشی ‌های نفوس X1 و X1 Max با بدنه فلزی توسعه یافته است و شرکت سازنده ادعا می‌کند که در توسعه آن‌ها از مواد مرغوب در بخش خارجی و بدنه یکپارچه با الهام از سنگ‌های رودخانه، استفاده شده است. در لبه‌ها، قوس دوگانه‌ای وجود دارد که گوشی‌های هوشمند جدید تی‌پی لینک را از رقبا متمایز می‌کند و به بهبود ارگونومی و تناسب آن کمک کرده است. سطح بدنه پشتی، از فلز است؛ البته در بالا و پایین از پوششی پلاستیکی استفاده شده است تا آنتن‌دهی بهتری را در گشوی‌های هوشمند جدید تی‎پی لینک شاهد باشیم.

ضخامت نفوس X1 نزدیک به ۷٫۹۵ و X1 Max نزدیک به ۷٫۷۵ میلی‌متر است و نسبت ابعاد آن‌ها به گونه‌ای است که محصولات جدید تی‌پی لینک کشیده نباشد. شرکت تی‌پی لینک از یک نمایشگر با نسبت تصویر ۱۶ به ۹ در گوشی‌های هوشمند جدید خود استفاده کرده است و شرکت سازنده ادعا می‎کند که نسبت نمایشگر به پنل جلوی دستگاه نزدیک به ۷۶ درصد است.

صفحه‌نمایش این گوشی با استفاده از فناوری TDDI (درایور یکپارچه برای لمس و نمایش) به لایه شیشه‌ای پنل جلوی دستگاه بسیار نزدیک است و برخلاف رقبا، فاصله‌ای بین پنل شیشه‌ای و نمایشگر وجود ندارد. در نفوس ایکس ۱ از یک نمایشگر ۵ اینچی با رزولوشن ۱۲۸۰ در ۷۲۰ پیکسل استفاده شده است و برای نفوس ایکس ۱ مکس، یک نمایشگر ۵٫۵ اینچی Full HD با رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل در نظر گرفته شده است و شرکت تی‌پی لینک به بالا بودن دقت لمس صفحه‌نمایش به عنوان یکی از ویژگی‎های متمایز آن اشاره می‌کند. بر روی نمایشگر با یک لایه شیشه از جنس گوریلا گلس پوشانده شده است و به دلیل استفاده از یک لایه شیشه‌ای ۲٫۵ بعدی، انحنای جالب‌توجهی در لبه‌های دستگاه وجود دارد.

گوشی‌های جدید تی‌پی لینک به یک دوربین اصلی ۱۳ مگاپیکسلی مجهز شده است و دوربین اصلی از یک ۵ لنز پلاستیکی استفاده می‌کند و به PDAF (فوکوس خودکار با تشخیص سوژه) مجهز شده است. دریچه دیافراگم دوربین اصلی، f2.0 است و همین موضوع باعث شده تا از نظر عکس‌برداری، عملکرد دوربین در محیط‌هایی که شرایط نوری چندان مناسب نیست؛ قابل قبول باشد. از جمله قابلیت‌های عکس‌برداری می‌توان به تصویربرداری پانوراما، HDR و تایم لپسینگ اشاره کرد.

چیپ‌ست Helio P10 با هشت هسته پردازشی به گوشی‎های هوشمند جدید تی‌پی لینک قدرت می‌دهد. در بالاترین مدل، چهار گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی برای گوشی‌های هوشمند جدید تی‎پی لینک نفوس X1 و X1 Max در نظر گرفته شده است و سنسور اثرانگشت نیز می‌تواند در طی ۰٫۲ ثانیه، اثرانگشت کاربران را تشخیص دهد. البته، در بررسی‌های اولیه گویا آی‎تی عملکرد حسگر اثرانگشت چندان مطلوب نبود.

در نهایت باید اشاره کرد که گوشی‌های هوشمند نفوس X1 و X1 Max به ترتیب با یک باتری ۲۲۵۰ و ۳۰۰۰ میلی‌آمپر بر ساعت مجهز شده است و از شارژ سریع استفاده می‌کند. شرکت تی‌پی لینک گوشی‌های جدید خود را در دو رنگ طلایی و نقره‌ای عرضه خواهد کرد و نفوس X1 با قیمت ۷۴۹ هزار تومان و نفوس X1 Max نیز با قیمت ۹۴۹ هزار تومان در دسترس قرار خواهد گرفت. شرکت تی‌پی لینک در ابتدا، گوشی‌های هوشمند خود را از طریق دیجی‌کالا عرضه می‌کند اما پس از مدتی، این گوشی‎ها به صورت عمده تا دو هفته آینده در دسترس قرار خواهد گرفت.

لازم به‌ذکر است که سیستم‌عامل اندروید نوقا ۷٫۰ برای گوشی‌های جدید تی‌پی لینک در نظر گرفته شده است و در رابطه با آپدیت این محصولات، عادل‌منش، مدیر بازاریابی تی‌پی لینک ادعا می‌کند که این محصولات همواره آپدیت خواهد شد.  به عنوان سفیر تی‌پی لینک در بازار ایران، سردار آزمون فوتبالیست شناخته‎شده کشورمان انتخاب شده است.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *