آموزش بروز رسانی اندروید ۷ به اندروید ۸ یا اندروید O

آموزش بروز رسانی اندروید ۷ به اندروید ۸ یا اندروید O
  • 1396/3/5
  • زهرا معبودی
  • 0

اندروید ۷ از محبوب ترین نسخه های اندروید در طول سال ها بوده است. هر چند اندروید ۵ صدای اعتراض خیلی از افراد و کاربران اندرویدی را بالا برد، اما اندروید ۶ هم که به اندروید مارشمالو شهرت داشت، چنان که باید دل ها را به سمت خود جذب نکرد اما این روزها خبر از بروز رسانی اندروید ۷ به اندروید ۸ است. علت اینکه گوگل این نسخه را اندروید O نامیده است را درست نمی دانم اما در اطلاعی رسمی گوگل اعلام کرده که هم اکنون نسخه آزمایشی، اندروید ۸ در اختیار کاربران قرار گرفته است. این نسخه آزمایشی با عنوان نسخه بتای اندروید ۸ شهرت دارد. بدین صورت می توانید این نسخه را دانلود و نصب کنید اما برای دریافت رسمی نسخه نهایی اندروید ۸ باید منتظر سه ماهه سوم سال ۲۰۱۷ باشید.

سه ماهه سوم سال میلادی ایامی است که در آن باید منتظر مهم ترین رویداد های تکنولوژی از جمله تولید و انتشار محصولات پرچم دار، و نمایشگاه های معتبر تکنولوژی باشیم. گوگل هم انتشار نسخه نهایی اندروید خود را همیشه برای همین ایام زمان بندی می کند.

اندروید O

اندروید ۸ برای کدام دستگاه ها در نسخه بتا در دسترس خواهد بود؟

این بخش از خبر بخش خوشحال کننده ای نیست چرا که گوگل اعلام کرده که تنها دارندگان گوشی‌های نکسوس ۵X، نکسوس۶P، نکسوس Player، پیکسل C، پیکسل و پیکسل XL، از این قابلیت بهره مند خواهند بود. با توجه به اینکه نسخه بتا یک نسخه پایدار نیست، نمی توان از آن برای استفاده روزانه استفاده کرد اما اعلام ها حاکی از این هستند که نهایتا در تاریخ ۲۱ مارس، نسخه نهایی این اندروید در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت. در حال حاضر دو پیش نمایش از اندروید ۸ در اختیار کاربران قرار گرفته که قرار است تا ارائه نسخه نهایی، دو پیش نمایش دیگر نیز ارائه شوند، این دو پیش نمایش در ماه های  ژوئن و جولای ارائه خواهند شد.

برای نصب نسخه پیش نمایش به چه چیزی نیاز داریم؟

شما در ابتدا می بایست یک سری فایل های ایمیج را روی گوشی تان نصب کنید. به منظور دانلود نسخه های فایل های ایمیج ،  اینجا را کلیک کنید. بعد از دانلود آن ها را روی گوشی خود نصب کنید. در ادامه هم باید فایل ها را نصب کنید که توصیه می کنیم با مطالعه اینجا روش نصب را دنبال کنید.

بروز رسانی اندروید 7 به اندروید 8 یا اندروید O

چگونه فایل های ایمیج سیستمی را فلش کنیم؟

در ابتدا باید متناسب، با نوع و نسخه گوشی تان، فایل های مخصوص به گوشی تان را دانلود کنید و آن را در فولدری امن قرار دهید.

در ادامه باید گوشی تان را توسط کابل  USB به رایانه خود وصل کنید.

بعد از این باید گوشی را در حالت fastboot راه اندازی کنید که برای این منظور یکی از راه های زیر را تست کنید:

راه اول: استفاده از adb tool

در استفاده از adb tool، کافی است در زمان روشن بودن دستگاه، فقط  بوت‌لودر را ریبوت نمایید.

راه دوم: کلیدهای ترکیبی

باید دستگاه را خاموش کنید و با فشردن کلیدهای ترکیبی که فقط برای دستگاه شما سنخیت دارد گوشی را روشن کنید.

برای پیدا کردن کلید ترکیبی کافی است که از اینترنت برای جستجوی کلید ها استفاده کنید.

بروز رسانی اندروید 7 به اندروید 8 یا اندروید O

روش های باز کردن بوت‌لودر توسط دستگاه اندرویدی

برای این منظور چند روش وجود دارد که در زیر به آن ها می پردازیم. این بخش برای افرادی که از روش اول استفاده می کنند ( روش اول در میان دو روش یاد شده در بالا ) کاربرد دارد.

روش اول: افرادی که گوشی های نکسوس ۵X یا نکسوس ۶P را بروز رسانی می کنند و بدین منظور از hammerhead یا angler builds استفاده می کنند، کافی است که fastboot را به یکی از آخرین نسخه ها یعنی بالای ورژن ۲۳ ارتقا بدهند و بدین ترتیب دستور العمل fastboot flashing unlock را اجرا نمایند.

روش دوم: هنگام بروز کردن دستگاه های قدیمی تر از مدل اول، دستور fastboot oem unlock را اجرا کنید.

با مشاهده دیالوگ تایید، که روی دستگاه نمایش داده می شود می توانید اطلاعات دستگاه را حذف کنید.

روش آخر: اگر تا اینجا نتوانستید مشکل خود را حل کنید،  اینجا را مشاهده کنید تا دستور العمل مخصوص به خود را دریافت کنید.

بعد از این کار، ترمینالی باز کرده و به پوشه هایی که حاوی فایل ایمج است بروید. در ادامه کافی است که دستور  flash-all را اجرا نمایید. با این کار به یک باره، تمام موارد لازم و مربوطه مثل  بوت‌لودر، baseband ،firmware و سیستم عامل را نصب خواهید نمود.

زمانی که کارهای یاد شده انجام شد، سیستم شما، به راحتی ریستارت می شود البته خوب است که بعد از این  بوت‌لودر را قفل کنید تا مشکلات بعدی به ناخواسته ایجاد نشوند.

بروز رسانی اندروید 7 به اندروید 8 یا اندروید O

روش های خاموش کردن بوت‌لودر در اندروید

بدین منظور یکی از دو روش زیر را تست کنید تا  بوت‌لودر را خاموش کنید:

روش اول: دستگاه خود را در حالت  fastboot راه اندازی کنید

روش دوم: اگر از دستگاه های قدیمی استفاده می کنید، fastboot flashing lock را اجرا نمایید.

دقت کنید که قفل کردن بوت‌لودر موجب می شود که کلیه اطلاعات گوشی تان پاک شود. پس توصیه اکید داریم که پیش از اینکه کار را به اینجا بکشید، حتما از گوشی تان بک آپ معتبری ایجاد کنید.

در ادامه ، با استفاده از دستورالعمل های بروز شده وب‌سایت اندروید بتا می توانید عملیات نصب را دنبال کرده و به پایان برسانید. ناگفته نماند که اندروید نوقا دیگر عمرش رو به پایان است، اما می توانید نسخه اولیه اندروید O را از  اینجا دانلود کنید.

بدین صورت می توانید از این نسخه روی گوشی های یاد شده استفاده کنید، ولی هرگز نباید به این نسخه از اندروید به عنوان یک نسخه ماندگار نگاه کنید چرا که هنوز در حالت آزمایشی است و هر لحظه از طرف گوگل از کار می افتد تا سایر بخش هایش ارتقا پیدا کند و نسخه نهایی اش تا ۲۱ مارس برای دسترسی عمومی تکمیل شود.

بروز رسانی اندروید 7 به اندروید 8 یا اندروید O

دقت کنید که این اندروید صرفا در ابتدا روی گوشی های مشهور گوگل قابل ارائه است و برای سایر گوشی ها در دسترس نیست. در این باره دیدگاه های خود را با گویا آی تی در میان گذاشته و این مطلب را جهت اطلاع گوگلی ها روی شبکه های اجتماعی تان نشر دهید.

 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *