چگونه اپلیکیشن های پیشفرض را در اندروید غیرفعال کنیم؟

چگونه اپلیکیشن های پیشفرض را در اندروید غیرفعال کنیم؟
  • 1396/3/5
  • زهرا معبودی
  • 0

اپلیکیشن های پیش فرض که روی گوشی های هوشمند ارائه می شوند از جمله اپ هایی هستند که اگر قوی کار شده باشند، قطعا از جمله اجزای مهم به شمار خواهند آمد اما این روزها این اپلیکیشن ها کمی به بیخود افزارها شباهت پیدا کرده اند. این اپلیکیشن های پیش فرض هم اکنون برای گوشی های اندرویدی و iOS ای به خوبی در دسترس هستند اما مشکلی که وجود دارد این است که در اندروید نمی توان این گونه اپلیکیشن ها را کاملا حذف کرد اما در IOS این امکان به خوبی فراهم است که اپ های پیش فرض را حذف کنید تا دیگر در دسترستان نباشد، اما در اندروید تنها قادر به غیرفعال کردن این قبیل برنامه ها خواهید بود.

به هر حال برای اینکه این اپ های اندرویدی را غیرفعال کنید، نیازی به این نیست که گوشی تان را روت کنید. این دستورالعمل گویا آی تی را دنبال کنید تا از شر این اپ ها خلاص شوید!

اولین تبصره! اولین تبصره این است که تنها کاربران اندروید ۶ یعنی مارشمالو به بالا قادر خواهند بود، این اپ ها را غیر فعال کنند بنابراین اگر از نسخه های ابتدایی تر استفاده می کنید، بهتر است که با مشکل خود بسازید چرا که چاره ای برای آن جز بروز رسانی نیست! البته اگر سیستم شما بروز رسانی را بپذیرد خیلی خوش شانس هستید.

disable-a-stock-app-on-android-no-root

فرض می کنیم که شما یا نوقایی هستید یا مارشمالویی! پس ادامه را مطالعه کنید.

به سراغ بخش تنظیمات بروید، در این بخش روی گزینه Apps ضربه زده تا وارد بخش تنظیمات اپ ها شوید یا اینکه می توانید مستقیما به سراغ  Application Manager بروید.

این نام ممکن است در گوشی ها و پلتفرم های مختلف متفاوت باشد اما مهم این است که این بخش در بردارنده لیست اپ ها و تنظیمات مربوط به آن ها است. در این بخش روی اپلیکیشنی که می خواهید این تنظیمات را روی ان انجام دهید ضربه بزنید تا جزییات تنظیماتش را مشاهده کنید:

اگر به اپ هایی که نصب کرده اید نگاه کنید، دو گزینه Force stop و Uninstall را مشاهده می کنید اما اپ های پیش فرض گوگل دو گزینه قابل تنظیم به صورت Disable و Force Stop را در خود جای داده اند. واضح است که باید Disable را مد نظر داشته باشید و روی ان ضربه بزنید.

شاید شما تا پیش از این از اپلیکیشن مورد نظر استفاده کرده باشید، اما گوگل به محض Disable کردن از شما می پرسد که آیا تمایلی دارید که اپ را ابتدا ریستارت کنید تا تنظیمات اولیه اش را به طور خام در بر گیرد و بعد Disable شود. در ادامه البته گفته می شود که این قابلیت یعنی Disable کردن بدون نیاز به ریستارت به حالت اولیه نیز، قابل انجام است پس اجباری بدین کار نیست:

Disable

زمانی که اپ مورد نظر را Disable می کنید آیکون مربوط به آن از میان اپ ها حذف می شود اما از طریق همین بخش تنظیمات می توانید مجددا اپ را فعال کنید و تصویر آن را نمایش دهید.

روش فعال سازی هم بدین صورت است که بعد از وارد شدن به تنظیمات و وارد شدن به بخش اپلیکیشن ها شما کافی است که وارد تب Disabled Apps شوید. در این جا اپ هایی که آن را غیرفعال کرده اید نمایش داده می شود. پس بدین صورت در میان اپ های غیرفعال شده، اپلیکیشن مورد نظر خود را پیدا کنید و تغییرات را روی ان اعمال کنید.

Disabled Apps

عکس بالا موقعیت ها را به درستی به شما نشان می دهد. وقتی اپ مورد نظرتان را پیدا کردید کافی است که وارد جزییات ان شوید و ENABLE را لمس کرده تا اپلیکیشن مجددا فعال شود.

بدین صورت به محض فعال سازی، اپ مورد نظر در لیست اپلیکیشن ها قرار خواهد گرفت و شما قادر خواهید بود از آن استفاده کنید. خوشبختانه این روش، روشی است که طی آن هیچ نیازی به روت کردن دستگاه وجود ندارد و به طور سیستمی می توانید آن را اعمال کنید و نیازی به نصب هیچ گونه اپلیکیشن اضافی نیست.

دقت کنید که نهایت تلاش شما برای حذف اپ های پیش فرض غیرفعال کردن آن است. اما اگر از کاربران آی او اس باشید می توانید علاوه بر غیرفعال سازی اپ پیش فرض در صورتی که مطمئن هستید که به برنامه مورد نظر احتیاجی ندارید، ان را کاملا حذف کنید.

در این باره دیدگاه ها و تجربیات خود را با گویا آی تی در میان بگذارید و این مطلب را روی شبکه های اجتماعی نشر دهید تا به دست علاقمندان برسد.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *