حسگر اثرانگشت آیفون ۸ با صفحه‌نمایش ادغام خواهد شد

حسگر اثرانگشت آیفون ۸ با صفحه‌نمایش ادغام خواهد شد
  • 1396/3/6
  • مقدم
  • 0

شرکت اپل، تغییراتی را به گوشی‌ پرچم‌دار آیفون امسال خود خواهد آورد و از جمله آن‌ها می‌توان به یک نمایشگر OLED و جای‌گیری تاچ‌آی‎دی در زیر صفحه‌نمایش اشاره کرد. یک گزارش جدید توسط دیجی‌تایمز به نقل از EDN نشان می‌دهد که شرکت اپل موفق به توسعه راهی برای ادغام سنسور اثرانگشت با صفحه‌نمایش شده است. برای جزئیات بیشتر در ادامه مطلب با وب‌سایت گویا آی‎تی همراه باشید.

در این گزارش، به آیفون ۸ به عنوان گوشی پرچم‌دار شرکت اپل اشاره شده است و هم‌چنین، ذکر شده که این مدل به یک سنسور اثرانگشت اپتیکال مجهز خواهد بود که با تایید احراز هویت کاربر از طریق تشخیص اثرانگشت با لمس نمایشگر، دستگاه را آنلاک خواهد کرد.

سنسور اثرانگشت اپتیکال با دکمه فیزیکی Home که در حال‌حاضر در گوشی‌های آیفون شرکت اپل وجود دارد، جایگزین خواهد شد. فناوری تاچ‌آی‌دی دیگر به صورت مستقیم جایی در آیفون ۸ نخواهد داشت و علت حذف دکمه فیزیکی Home، کاهش حاشیه‌های صفحه‌نمایش عنوان شده است. با اینکه آیفون ۸ به یک سنسور اثرانگشت ادغام‌شده با نمایشگر مجهز می‌شود، آیفون ۷s و آیفون ۷s Plus با یک دکمه فیزیکی Home مشابه با نسل قبل عرضه می‌شود و خبری از سنسور اثرانگشت اپتیکال در آن‎ها نیست.

آن‌طور که عنوان شده است، قابلیت‌های ذکر شده یک پیش‌بینی یا شایعه بی‌اساس نیست و این اطلاعات از یک منبع موثق به‌دست آمده است. به‌نظر می‌رسد که تامین‌کننده تراشه برای محصولات شرکت اپل یعنی شرکت تایوانی TMSC در رابطه با برخی از قابلیت‎های آیفون ۸ در یک سمپوزیوم در تایپه صحبت کرده است. برخی از گزارش‌های منتشر شده در طی چند روز اخیر نشان می‎دهد که عرضه آیفون ۸ به دلیل استفاده از یک سنسور اثرانگشت در زیر دکمه Home تا چند ماه به تعویق می‌افتد.

آن‌طور که پیداست، شرکت اپل برای افزایش اندازه صفحه‌نمایش در آیفون پرچم‎دار جدید خود، تصمیم دارد تا نسبت ابعاد نمایشگر را از ۱۶ به ۹ در نسل کنونی به ۱۸٫۵ به ۹ در آیفون ۸ برساند. مشابه این مورد پیش‌تر در گلکسی اس ۸ سامسونگ به کار گرفته شده بود. به عبارت بهتر، طول نمایشگر با چنین نسبت تصویری دو برابر عرض آن خواهد بود؛ کشیده‌ترین نمایشگری که در حال‎حاضر در گوشی‌های هوشمند می‌توان یافت.

شرکت اپل برای ارتقای قابلیت‌های آیفون ۸ تصمیم دارد تا سنسورهای مادون قرمز نامرئی را در آیفون پرچم‎دار جدید خود قرار دهد؛ بدین شکل، قابلیت‌های دوربین اصلی افزایش پیدا می‌کند و واقعیت افزوده به پاشنه آشیل آیفون ۸ یا آیفون ادیشن مبدل خواهد شد.

آیفون 8

هم‌چنین، یک تصویر تازه منتشر شده به بررسی ابعاد احتمالی آیفون ۸ با آیفون ۷ اس و آیفون ۷ اس پلاس می‌پردازد. در این تصویر که توسط Mac Otakara منتشر شده است، کیس آیفون ۸ مشاهده می‎شود که در مقایسه با آیفون ۷ ابعاد بزرگ‌تری دارد و هم‎چنین از آیفون ۷ پلاس کوچک‌تر است. لازم به‌ذکر است که آیفون ۷ با یک نمایشگر ۴٫۷ اینچی و آیفون ۷ پلاس با یک صفحه‌نمایش ۵٫۵ اینچی همراه شده است.

گمان می‌رود که آیفون ۸ با یک نمایشگر ۵٫۸ اینچی عرضه شود و حذف حاشیه‌های اضافی به لطف کنار گذاشتن دکمه فیزیکی Home از آیفون پرچم‌دار جدید اپل، این امکان را برای شرکت سازنده فراهم می‌آورد تا آیفون ۸ را با ابعادی کوچک‌تر از آیفون ۷ پلاس ۵٫۵ اینچی توسعه دهد؛ در حالی‌که اندازه نمایشگر آن نزدیک به ۰٫۳ اینچ از آیفون ۷ پلاس بزرگ‌تر است.

منبع: Softpedia

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *