گوشی‌های میان‌رده Nova 2 و Nova 2 Plus هوآوی با دوربین دوگانه معرفی شد

گوشی‌های میان‌رده Nova 2 و Nova 2 Plus هوآوی با دوربین دوگانه معرفی شد
  • 1396/3/6
  • مقدم
  • 0

شرکت هوآوی، به‌تازگی به‌طور رسمی از گوشی‌های میان‌رده و گران‌قیمت جدید خود یعنی Nova 2 و Nova 2 Plus رونمایی کرده است. این دو مدل که به عنوان جایگزینی برای Nova و Nova Plus به بازار عرضه خواهد شد، از مشخصات سخت‎افزاری قدرت‎مندی استفاده می‌کند و طراحی آن‌ها در مقایسه با نسل قبل دستخوش تغییر شده است. برای جزئیات بیشتر در ادامه مطلب با وب‌سایت گویا آی‌تی همراه باشید.

همان‌طور که گفته شد، Nova 2 و Nova 2 Plus از نظر طراحی نسبت به نسل قبل، دستخوش تغییر شده است و از دوربین دوگانه برای هر دو مدل استفاده شده است. به دلیل تغییرات صورت‌گرفته در طراحی این دو گوشی، Nova 2 و Nova 2 Plus بیشتر به پرچم‌دار جدید شرکت هوآوی یعنی هوآوی پی ۱۰ و هوآوی پی ۱۰ پلاس شباهت دارد و کم‌تر معرف یک گوشی میان‎رده با طراحی نزدیک به Nova و Nova Plus است؛ به همین خاطر، این سازنده چینی را باید به دلیل طراحی جذاب میان‌رده‎های جدید خود ستود.

Nova 2

بدنه پشتی گوشی‌های هوآوی Nova و Nova Plus به‌طور کامل تغییر کرده است؛ تنها سنسور اثرانگشت مانند در یک مکان مشابه با نسل قبل در پشت دستگاه قرار دارد. طراحی Nova 2 و Nova 2 Plus جذاب‌تر شده و هم‌چنین، نوارهای آنتن ظاهری نزدیک به نوارهای پلاستیکی آنتن در گوشی‌های پرچم‎دار جدید اپل به خود گرفته است. شرکت هوآوی، گوشی‌های Nova 2 و Nova 2 Plus را در رنگ‌های آبی، سبز، طلایی، مشکی و رز طلایی به بازار عرضه خواهد کرد.

Nova 2

شباهت‌های زیادی میان هوآوی Nova 2 و Nova 2 Plus وجود دارد و این تشابه تنها به طراحی آن‌ها محدود نمی‌شود. هر دو گوشی میان‌رده جدید هوآوی به یک دوربین سلفی ۲۰ مگاپیکسلی مجهز شده است که رزولوشن بالاتری در مقایسه با دوربین سلفی هوآوی پی ۱۰ دارد؛ لازم به‎ذکر است که پرچم‎دار جدید هوآوی از یک دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی استفاده می‌کند.

Nova 2

یکی از تفاوت‌هایی که میان هوآوی Nova 2 و Nova 2 Plus وجود دارد، اندازه نمایشگر آن‎ها است. هوآوی Nova 2 از یک صفحه‎نمایش ۵ اینچی LPTS LCD با رزولوشن فول اچ‌دی استفاده می‌کند و اندازه نمایشگر در هوآوی Nova 2 Plus به ۵٫۵ اینچ می‌رسد؛ در حالی‌که رزولوشن صفحه‌نمایش ثابت بوده و مانند مدل کوچک‌تر، Full HD است.

Nova 2

همان‌طور که گفته شد، شرکت هوآوی از ترکیب دوربین دوگانه در گوشی‌های میان‎رده جدید خود استفاده کرده است؛ یک دوربین ۱۲ مگاپیکسلی بوده و دریچه دیافراگم f1.8 دارد و برای شاتر دوم، یک سنسور ۸ مگاپیکسلی با زوم اپتیکال در نظر گرفته شده است که از تصویربرداری Patriot Mode (عکاسی پرتره) پشتیبانی می‌کند و در هنگام تصویربرداری، می‌تواند عمق تصاویر را ثبت نماید.

Nova 2

هر دو گوشی جدید هوآوی از یک لایه شیشه‌ای ۲٫۵ بعدی استفاده می‌کند و به همین جهت در لبه‌ها شاهد انحنای خفیفی هستیم. بدنه گوشی‎های Nova 2 و Nova 2 Plus از جنس فلز بوده و مدل کوچک‌تر از یک باتری با ظرفیت ۲۹۵۰ میلی‌آمپر ساعت استفاده می‌کند. Huawei Nova 2 Plus نیز به یک باتری با ۴۰۰ میلی‌آمپر ساعت ظرفیت بیشتر مجهز شده است و به همین جهت، این گوشی از یک باتری ۳۴۵۰ میلی‎آمپر ساعت بهره می‌برد.nگوشی‎های Nova 2 و Nova 2 Plus با سیستم‌عامل اندروید نوقا ۷٫۰ همراه شده است و در ۱۶ ژوئن در چین به بازار عرضه خواهد شد. پیش‎فروش هر دو مدل در حال‎حاضر، آغاز شده است.

Nova 2

با اینکه انتظار داشتیم شرکت هوآوی از تراشه Kirin 660 در گوشی‌های میان‌رده جدید خود استفاده نماید، اما چنین نشد و شرکت هوآوی به جای چیپ‌ست‌های اسنپدراگون ۶۲۵ که در نسل قبل استفاده شده بود، Nova 2 و Nova 2 Plus را به تراشه Kirin 659 مجهز نموده است. این تراشه، هشت هسته‌ای بوده و البته قدرت آن، در حد و اندازه چیپ‌ست‎های سری ۶۰۰ اسنپدراگون کوالکام است.

Nova 2

گوشی‎های Nova 2 و Nova 2 Plus با چهار گیگابایت رم به بازار عرضه خواهد شد و تنها حافظه‌داخلی آن‌ها با یک‌دیگر متفاوت است. مدل اول از چهار گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت حافظه‎داخلی استفاده می‎کند و برچسب قیمتی ۳۶۵ دلار برای آن در نظر گرفته شده است. هوآوی Nova 2 Plus نیز از چهار گیگابایت رم استفاده می‎کند اما فضای ذخیره‌سازی آن، دو برابر مدل کوچک‎تر است؛ به عبارت بهتر، این گوشی با ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی همراه شده است. قیمت هوآوی Nova 2 و Nova 2 Plus به ترتیب ۳۶۵ و ۴۲۰ دلار است. فضای ذخیره‎سازی در هر یک از گوشی‌های هوشمند جدید هوآوی با استفاده از یک حافظه میکرو اس‎دی تا ۱۲۸ گیگابایت قابل ارتقا است.

منبع: Softpedia

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *