رویای ساخت بهترین سوپرماشین دنیا توسط لامبورگینی

رویای ساخت بهترین سوپرماشین دنیا توسط لامبورگینی
  • 1396/3/6
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

در طی نمایشگاه صنعت خودرو ژنو ۲۰۱۶، با مناسبت جشن صد سالگی بنیان گذار شرکت لامبورگینی، یعنی فروچیو لامبورگینی، از ماشین جدید این شرکت رونمایی شد.

گویا آی تی – لامبورگینی هایپر کار و هایپر اسپرت سنتیناریو، به تازگی عرضه شده و تنها ۴۰ دستگاه از آن ساخته شده است که ۲۰ دستگاه به صورت کوپه ارائه شده و ۲۰ خودروی دیگر، نمونع کابریولت می باشد.
طبق اطلاعات افلدم شده از لین شرکت، اولین دستگاه از این لامبورگینی در منطقه آسیا تحویل داده شد و حالا برای اولین بار این ماشین به ایالات متحده فرستاده می شود و به زودی مالک خود را در ایالت کالیفرنیا ملاقات خواهد کرد.

اولین سنتناریوی تحویل داده‌شده در ایالات‌متحده آمریکا، بدنهٔ فیبر کربنیِ خاصِ بسیار زیبا دارد و تریم آبی‌رنگ است؛ بنابراین این نخستین بار است که ما سنتناریو را بدون بدنهٔ فیبر کربنی معمولی و تریم زردرنگ می‌بینیم. این ابر ماشین ایتالیایی در پشت سر کابین رانندۀ خود یک نیروگاه ۶٫۵ لیتری V12 تنفس طبیعی را پنهان کرده است که ۷۷۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند.
طبق محاسبات، سنتناریو با این حد از نیرو می تواند تنها ظرف مدت ۲.۵ ثانیه از سرعت صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند و نهایتا حداکثر سرعت آن می تواند تا ۳۵۰ کیلومتر بر ساعت نیز باشد. پیشرانه مخصوصی که برای سنتناریو طراحی شده در اصل خیلی قدرتمند تر از نسخه موتور اونتادور است. سنتناریو در کنار این قدرتِ بیشتر، وزنی برابر با تنها ۱۵۱۹ کیلوگرم دارد که نسبت قدرت به وزن آن‌ را به ۱٫۹۷ کیلوگرم بر هر اسب بخار رسانده است.لامبورگینی سنتناریو

مدیر اجرایی لامبورگینی آقای «Alessandro Farmeschi» در رابطه با این ابر اتومبیل تولید محدود گفته است؛ مدیر و بنیان گذار شرکت لامبورگینی همواره این رویا را در سر می پروراند که بهترین سوپرکار دنیا را او بسازد و بتواند آن را به خریداران زیادی در دنیا ارائه دهد در حالی که سیاست فروش و عرضه محدود خود را نیز حفظ کند.
سومین سنتناریو نیز به ایالات متحده فرستاده خواهد شد و اشخاص دیگری نیز در این کشور خواستار داشتن این خودروی بی نظیر هستند. لامبورگینی گفته است که بقیه خریدارن این خودرو در کشورهای دیگر تا پایان امسال خودروی خود را دیافت خواهند کرد که این یعنی می‌توانیم سنتناریوهای بیشتری را در آینده رؤیت کنیم.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *