لپ‌تاپ گیمینگ Nitro 5 و لپ‎تاپ هیبریدی Spin 1 ایسر معرفی شد

لپ‌تاپ گیمینگ Nitro 5 و لپ‎تاپ هیبریدی Spin 1 ایسر معرفی شد
  • 1396/3/8
  • مقدم
  • 0

شرکت ایسر پیش از برگزاری نمایشگاه Computex، به‌تازگی از دو لپ‌تاپ جدید رونمایی کرده است؛ یک مدل به عنوان یک لپ‌تاپ گیمینگ ارزان‌قیمت با نام Nitro 5 به بازار عرضه خواهد شد و مدل دیگر یعنی Acer Spin 1 به عنوان یک لپ‌تاپ هیبریدی، برای افرادی مناسب است که به دنبال یک لپ‌تاپ برای کاربری‌های روزمره و استفاده نه‌چندان سنگین، هستند. برای جزئیات بیشتر در ادامه مطلب با وب‌سایت گویا آی‌تی همراه باشید.

لپ‌تاپ گیمینگ Nitro 5 ایسر در واقع یکی از ارزان‌قیمت‌ترین مدل‌هایی است که علاقه‌مندان به بازی‌های ویدیویی جدید، می‌توانند خریداری نمایند. این لپ‌تاپ از مشخصات سخت‌افزاری مناسبی بهره می‎گیرد؛ اما خارق‌العاده نیست و با توجه به قیمتی که برای Nitro 5 در نظر گرفته شده است، نباید انتظار بیشتری هم داشته باشید.

گیمرها در صورت انتخاب لپ‌تاپ گیمینگ Nitro 5 ایسر، می‌توانند مدل مجهز به کارت‌ گرافیک AMD Radeon RX550 یا GeForce GTX 1050 Ti انویدیا را خریداری نمایند. همان‌طور که می‌دانید، هر دو کارت گرافیک در نسل خود، جزء ارزان‌قیمت‌ترین مدل‌هایی به شمار می‌رود که توسط سازنده به بازار عرضه شده است. با این وجود، این دو کارت گرافیک به اندازه کافی قدرت‌مند هستند تا نیازی نباشد که بازی‌های ویدیویی جدید را با ضعیف‌ترین تنظیمات، انجام دهید؛ هرچند، امکان اجرای بازی‌ها با نرخ فریم بالا نیز غیرممکن خواهد بود.

Nitro 5

در صورتی‌که به لپ‌تاپ‌ گیمینگ جدید ایسر علاقه‌مند شده‌اید، باید گفت که در بالاترین مدل از این لپ‌تاپ از ۳۲ گیگابایت حافظه رم از نوع DDR4 استفاده شده و فرکانس حافظه رم نیز ۲۴۰۰ مگاهرتز است. به همین جهت، به این زودی‌ها برای اجرای بهترین بازی‌های ویدیویی به مشکل نخواهید خورد و تا چند سال آینده، لپ‌تاپ گیمینگ Nitro 5 ایسر هم‌چنان از پس اجرای بسیاری از بازی‌های ویدیویی بر می‎آید.

شرکت ایسر ادعا می‌کند که به تجربه متفاوت کاربران از کار با لپ‌تاپ‌های گیمینگ خود احترام می‌گذارد و به همین جهت، برخی از مدل‌ها از ترکیب حافظه SSD و هارد دیسک درایو (HDD) استفاده می‌کند. در بالاترین مدل نیز که به صورت ترکیبی از این دو حافظه استفاده می‌کند، فضای حافظه SSD به ۵۱۲ گیگابایت و فضای هارد دیسک درایو نیز به دو ترابات خواهد رسید که قابل‌توجه است. ترکیب این دو حافظه، مدت زمان لازم برای بارگذاری سیستم‎عامل ویندوز ۱۰ را کاهش می‌دهد و از طرفی باعث خواهد شد تا نصب بازی‎های جدید که فضای ذخیره‌سازی قابل‌توجهی را از کاربران طلب می‌کند، به مشکل برنخورید!

Nitro 5

لپ‌تاپ گیمینگ Nitro 5 ایسر به یک نمایشگر ۱۵٫۶ اینچی با پنل IPS مجهز شده است و از آنجایی‌که قیمت این مدل چندان بالا نیست و البته توانایی‌های کارت‌ گرافیک AMD Radeon RX550 یا GeForce GTX 1050 Ti انویدیا نسبتاً محدود بوده، شرکت سازنده از یک نمایشگر با رزولوشن ۴K استفاده نکرده است. این مدل با یک صفحه‌نمایش Full HD به بازار عرضه خواهد شد تا در هنگام اجرای بازی‌های مختلف، فشار چندانی به قطعات سخت‌افزاری وارد نشود.

از جمله درگاه‌های درنظر گرفته شده برای لپ‌تاپ گیمینگ ارزان‌قیمت شرکت اینتل، می‌توان به درگاه HDMI 2.0، درگاه یواس‎بی Type-C، یک پورت USB 3.0 و دو درگاه یواس‌بی ۲٫۰ اشاره کرد. شرکت ایسر برای خنک‌کنندگی هرچه بیشتر لپ‌تاپ Nitro 5 از ترکیب دو فن استفاده کرده است و این دو فن با فناوری Acer Coolboost سازگاری دارد. در واقع این فناوری، سرعت چرخش فن‌ها را در هنگامی‌که فشار زیادی به پردازنده وارد می‌شود؛ افزایش می‌دهد و بدین شکل از افزایش دمای بی‌رویه پردازنده جلوگیری خواهد کرد. البته کاربران، می‌توانند در صورت تمایل تنظیمات برنامه تخصیص‌یافته به آن‌را تغییر دهند و خود، سرعت چرخش فن‌ها را برای بهبود هرچه بیشتر سیستم خنک‌کنندگی لپ‎تاپ گیمینگ Acer 5 مشخص نمایند.

همان‎طور که در بالا گفته شد، لپ‌تاپ گیمینگ Nitro 5 ایسر به کارت گرافیک انویدیا GeForce GTX 1050 Ti یا AMD Radeon RX550 مجهز خواهد بود؛ برای افزایش راندمان هرچه بیشتر دستگاه، در مدل‌های مجهز به کارت گرافیک AMD از APUهای جدید این شرکت یعنی A10 و A12 استفاده شده است. برای مدل‌هایی که به کارت گرافیک انویدیا مجهز شده است؛ پردازنده‌های کیبی لیک شرکت اینتل قدرت پردازشی دستگاه را تامین خواهد کرد. کاربران می‌توانند بین Core i5 و Core i7 در صورت تمایل به خرید لپ‌تاپ گیمینگ جدید ایسر با پردازنده کیبی لیک اینتل و کارت گرافیک GeForce GTX 1050 Ti انویدیا، انتخاب نمایند.

Nitro 5

لپ‌تاپ دیگری که شرکت ایسر به‌تازگی از آن رونمایی کرده است، Acer Spin 1 به عنوان یک لپ‎تاپ هیبریدی برای استفاده‌های تجاری و … کاربرد خواهد داشت. این لپ‌تاپ، تنها ۱٫۳ کیلوگرم وزن دارد و ضخامت آن، ۱٫۴ سانتی‌متر (یا ۰٫۵۵ اینچ) است. از آنجایی‌که لپ‌تاپ جدید شرکت ایسر به عنوان یک مدل مقرون به صرفه به بازار عرضه خواهد شد و آمده است تا نیازهای روزمره کاربران را پوشش دهد، از پردازنده «پنتیوم» یا «سلرون» اینتل استفاده می‌کند؛ به چهار گیگابایت حافظه رم از نوع DDR3L مجهز شده و حافظه eMMC برای آن در نظر گرفته شده است. این لپ‌تاپ در سه مدل مختلف با ۳۲ گیگابایت حافظه، ۶۴ گیگابایت حافظه و ۱۲۸ گیگابایت حافظه به بازار عرضه خواهد شد.

Acer Spin 1 به عنوان یک لپ‎تاپ هیبریدی از یک صفحه‌نمایش لمسی استفاده می‌کند؛ اندازه نمایشگر ۱۱٫۶ اینچ بوده و امکان تا نمودن آن به پشت و استفاده از صفحه‎نمایش به عنوان تبلت وجود دارد. لازم به‌ذکر است که رزولوشن نمایشگر علی‌رغم قیمت پایین آن، Full HD است و نظر مساعد شما را به خود جلب خواهد کرد.

Nitro 5

شرکت ایسر اعلام کرده است که ماندگاری شارژ باتری در لپ‌تاپ هیبریدی Spin 1 نزدیک به ۸ ساعت خواهد بود و قابلیت‌هایی از جمله بلوتوث، HDMI، یواس‌بی ۳٫۱، یواس‌بی ۲٫۰ و پشتیبانی از حافظه میکرو اس‌دی برای آن در نظر گرفته شده است. هر دو لپ‌تاپ گیمینگ ارزان‌قیمت Nitro 5 و Spin 1 شرکت ایسر با سیستم‎عامل ویندوز ۱۰ مایکروسافت به بازار عرضه خواهد شد؛ به احتمال زیاد به صورت پیش‌فرض، به‌روزرسانی Creators Update بر روی آن‎ها نصب شده است.

Nitro 5

لپ‌تاپ گیمینگ سری Nitro 5 ایسر در آمریکای شمالی و چین در ماه جولای در دسترس قرار خواهد گرفت و قیمت پایه آن، ۷۹۹ دلار است. این مدل در ماه آگوست در اروپا و خاورمیانه با قیمت مشابه به بازار عرضه خواهد شد. ایسر Spin 1 از سوی دیگر، تنها ۳۲۹ دلار قیمت دارد و شرکت سازنده مدعی است که این لپ‌تاپ در ماه جولای در آمریکای شمالی و اروپا به بازار عرضه می‎شود.

منبع: guru3d

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *