روش هایی برای گرفتن فیلم با کیفیت و حرفه ای با آیفون و آی پد

روش هایی برای گرفتن فیلم با کیفیت و حرفه ای با آیفون و آی پد
  • 1396/3/8
  • زهرا معبودی
  • 0

همانطور که می دانید آیفون از جهت دوربین فیلم برداری اش، دیوایس قدرتمندی است. درست از سال ۲۰۰۷ که اولین آیفون معرفی شد، دوربین های آن ها به عنوان ابزاری قدرتمند به شمار می آمدند تا بتوان از طریق آن ها، فیلم های حرفه ای گرفت اما هر چه نسل آیفون ها رشد کرد، دوربین ها هم سال به سال رشد کردند تا جایی که امروز با در دست داشتن یک آیفون ۷ تقریبا می توانید یک فیلم کاملا حرفه ای بگیرید. گویا ای تی در این مقاله با بیان ترفند هایی به شما کمک می کند که با آیفون خود هر چقدر هم که قدیمی باشد یک فیلم با کیفیت بگیرید. پس با ما همراه باشید

میزان حافظه گوشی تان قبل از فیلم برداری چک کنید

برای اینکه بتوانید با آرامش خیال فیلم برداری کنید ابتدا نیاز به این دارید که از حافظه کافی برخوردار باشید. بسیاری از کاربران چنان گوشی خود را شلوغ می کنند که هرگز جایی برای کارهای اضافی پیدا نمی کنند اما برخی حافظه شان همیشه خالی است. برای اینکه بدانید چه میزان فضا دارید در آیفون خود به مسیر Settings – General – Storage & iCloud Usage بورید تا متوجه میزان حافظه تان شوید. مخصوصا زمانی که می خواهید فیلم های ۴K بگیرید مخصوصا نیاز به حافظه بالا دارید تا بتوانید فیلم با کیفیتی بگیرید و سیو کنید.

روش هایی برای گرفتن فیلم با کیفیت و حرفه ای با آیفون و آی پد

قطع تمام امکاناتی که حواستان را پرت می کنند

زمانی که شما قصد دارید فیلمی حرفه ای بگیرید مطمئنا خیلی جدی هستید تا از صحنه به درستی فیلم بگیرید. بنابراین اگر بتوانید تمام دسترسی ها را خارج کتید تا حواستان به سوژه باشد می توانید بهتر عمل کنید. توصیه ما به شما این است که برای اینکه هیچ گونه نوتیفی دریافت نکنید در زمان فیلم برداری از حالت هواپیما استفاده کنید، چرا که وقتی نوتیفی ای برای شما ارسال می شود، روی صفحه را می گیرد و نمی توانید سوژه را چنان که باید دنبال کنید و فیلم ناقص می شود. پس این از یک فیلم حرفه ای به دور است.

به افقی یا عمودی بودن گوشی دقت کنید

عموما افرادی که می خواهند فیلم بگیرند تمایل دارند یک بار هم که شده آن را روی شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارند. اما اینکه چه مدلی از افقی یا عمودی فیلم بگیریم خیلی اهمیت پیدا می کند چرا که فیلم برداری مثل عکس برداری نیست و حالت افقی و عمودی بیشتر اهمیت پیدا می کند. وقتی که در حالت افقی فیلم می گیرید، دو نوار سیاه رنگ در دو طرف فیلم قابل مشاهده است که از حرفه ای بودن فیلم می کاهد پس به دو دلیل توصیه می کنیم که گوشی تان را عمودی بگیرید چرا که اول اینکه بیشتر شبکه های اجتماعی از فیلم های عمودی پشتیبانی می کنند بهتر آن را نمایش می دهند. از طرفی هم وقتی فیلم عمودی می گیرید از وضعیت نوارهای مشکی رنگ خبری نیست.

اگر می خواهید با یوتیوب یا Vimeo و یا اسنپچت کار کنید و فیلم خود را قصد دارید روی آن ها ارائه کنید فیلم عمودی را به شما پیشنهاد می کنیم.

لطفا نلریزید!

یکی از چیزهایی که در فیلم های حرفه ای اختلال ایجاد می کند این است که هنگام گرفتن فیلم مراقب لرزش دست نباشید. هر چند آیفون دارای لرزشگیر های داخلی است و بسیاری از لرزش ها را خنثی می کند اما هنوز هم نیاز به یاری شما دارد. عموما دوربین ها دارای دو نوع لرزش گیر هستند که به نام های  اپتیکال و دیجیتال می باشند. برای اینکه میزان لرزش ها کمتر باشد می توانید هنگام فیلم برداری مکان و محدوده ای صاف در نظر بگیرید و دست خود یعنی بازوان خود را به خود بچسبانید تا هنگام حرکت لرزش ایجاد نشود.

محیط نورانی را برای ضبط انتخاب کنید

هر چند آیفون آیفون است با آن همه عظمت! اما کسانی که با آیفون کار کرده اند می دانند که در محیط بسته و کم نور نمی توان توقع زیادی از دوربین آن داشت اما در محیط هایی مه نور خوبی مشاهده می شود می توانید بهترین فیلم ها را شکار کنید. دقت داشته باشید که از منبع نور دور باشید چرا که حتی در محیط باز اگر از منبع نور دور نباشید، آیفون فقط یک سری شبه را برایتان فیلم برداری خواهد کرد! البته منظورم این نیست که از شبه و روح های اطراف فیلم می گیرد! بلکه منظور این است که اجرام را به صورت هاله ضبط می کند و این از حرفه ای بودن جریان می کاهد.

برای  تنظیم دقیق میزان نوردهی (اکسپوژر) می توانید آن قسمت از نمایشگر و فیلم را که نیاز به تمرکز دارد را لمس کنید تا با مشاهده مربع زرد رنگ که مربوط به  فوکوس/اکسپوژر است ظاهر بشود. در این حالت  آیکن brightness را بالا یا پایین بکشید تا با تنظیم میزان شفافیت و نور آن چه را که دوست دارید در صفحه مشاهده کرده و ضبط کنید.

حتی می توانید از فلش آیفون هم برای افزایش میزان نور دهی استفاده کنید اما دقت کنید که در چنین شرایطی ممکن است فیلم کمی از حالت طبیعی خارج باشد.

این مواردی که هم اکنون مورد بررسی قرار گرفت از مهم ترین و پیش پا افتاده ترین ترفند هایی است که برای گرفتن یک فیلم با کیفیت، باید به آن توجه کنید در غیر اینصورت نمی توانید با بکارگیری تمام تکنیک های تان باز هم فیلم خوبی بگیرید.

دیدگاه ها و تجربیات خود را در این باره با گویا آی تی در میان بگذارید و این مطلب را روی شبکه های اجتماعی نشر دهید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *