شناسایی دنیایی از آهن و نیکل سرگردان در فضا

شناسایی دنیایی از آهن و نیکل سرگردان در فضا
  • 1396/3/9
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

آژانس فضانوردی آمریکا مدت هاست پروژه سفر به مریخ را به عنوان بزرگترین پروژه تاریخ فضانوردی دنبال می کند اما شاید جالب باشد بدانید که این آژانس فضانوردی نیم نگاه جدی هم به سیارکها دارد.

گویا آی تی – گفته می شود ناسا سیارکی موسوم به ۱۶ Psyche را با دقت و توجه فراوان تحت کنترل دارد. اما چرا این سنگ فضایی تا این حد برای ناسا مهم است؟ در پاسخ باید گفت این سیارک کاملا از آهن و نیکل تشکیل شده است و از این دید می توان آن را معدنی بزرگ از ارزشمندترین فلزات مورد نیاز بر روی زمین محسوب کرد.
به گفته کارشناسان ارزیابی می شود این سیارک دارای مقادیر بسیار زیاد آهن به ارزش غیرقابل تصور ۱۰ هزار کوادرلیون دلار باشد. از این رو برآورد شده که اگر به فرض بتوان این سیارک را به زمین منتقل کرد، اقتصاد جهانی که بالغ بر ۷۸ تریلیون دلار ارزش دارد عملا سقوط می کند، آن هم به دفعات زیاد.
از زمانی که کشف این سیارک و ذخایر عظیم آن در دنیا خبرساز شده، بسیاری افراد نگران آن بوده اند که با انتقال ۱۶ Psyche به زمین، تمامی معادلات اقتصادی این سیاره به هم بریزد اما خبر خوشحال کننده این است که با توجه به پایداری اقتصادی حاکم بر زمین، ناسا برنامه ای برای انتقال آن به زمین نداشته و تنها به بررسی آن خواهد پرداخت.
یکی از دانشمندان ارشد ناسا و رئیس دانشکده زمین و اکتشافات فضایی دانشگاه آریزونا لیندی الکینز می گوید: ۱۶ Psyche یک جرم فضایی غول پیکر است و تلاش برای انتقال آن به زمین کاری خارج از منطق و عقلانیت است.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *