Ambient Display در اندروید چیست و چگونه فعال می شود

Ambient Display در اندروید چیست و چگونه فعال می شود
  • 1396/3/9
  • زهرا معبودی
  • 0

همانطور که می دانید دو سیستم عامل مطرح موبایلی این روزها اندروید و ios  است که البته از جهات مختلف اندروید برتری هایش آشکار تر است. از جهت قدرت می توان گفت این سیستم عامل متن باز، امکانات فوق العاده ای برای کاربرانش فراهم کرده تا طی آن بتوانند نهایت شخصی سازی را داشته باشند. از این جهت اندروید خیلی خیلی بهتر از سیستم عامل آی او اس کار کرده است. یکی از برتری های اندروید این است که توسعه دهندگان می توانند و البته توانسته اند هزاران هزار اپلیکیشن را برای آن طراحی کنند و با ارائه آن در مارکت ها هم اشتغال زایی کنند هم اینکه، لذت اندرویدی بودن را به کاربران بدهند.

از طرفی کاربران اندروید می توانند گوشی خود را روت کنند و قابلیت های فوق العاده ای که به طور معمول در اختیار دارند را توسعه دهند. هر چند توسعه دهندگان هم اکنون اپ هایی می سازند که نیاز کاربران را به روت کردن، مرتفع کنند اما گوشی های روت شده هم قابلیت هایی دارند که در گوشی ها عادی روت نشده در دسترس نیست البته روت کردن ریسک خود را دارد اما از جهت توانایی های اندروید لازم بود به این موضوع اشاره کنیم.

در این مقاله قصد داریم روش فعال سازی Ambient Display را برای شما شرح دهیم من سعی کرده ام با ارائه اسکرین شات ها در کنار توضیحات مختصر به شما کمک کنم که سریع با دنبال کردن این آموزش به این قابلیت دست پیدا کنید. اما پیش از این توضیحی در مورد Ambient Display خواهم داد:

فعال کردن Ambient Display چه مزایایی دارد؟

به طور معمول وقتی که روی گوشی های شما نوتیفی ای ارسال می شود، صرفا با یک چراغ ال ای دی در بالا و نهایتا با یک صدای نوتیفی شما را متوجه این می کنند که پیامی دارید. برای اینکه نوتیفی ها را چک کنید تنها لازم است که اقدام به روشن کردن نمایشگر با فشردن دکمه هایی نظیر پاور نمایید. اما وقتی Ambient Display را فعال می کنید، خبری از خاموش ماندن نمایشگر نخواهد بود. جالب این جاست که شما می توانید به سادگی این قابلیت را فعال کنید تا نمایشگر هنگام دریافت نوتیفی فعال شده و بتوانید نوتیفی ها را بخوانید. خاموش ماندن صفحه نمایشگر گوشی، هنگام دریافت نوتیفی بیشتر برای دوام نمایشگر، دوام باتری و البته کم کردن مزاحمت ها ایجاد شده است. در عین حال حالا با فعال کردن Ambient Display می توانید این مساله را به گونه ای دیگر حل کنید.

آیا برای فعال کردن Ambient Display نیاز به روت کردن دستگاه داریم؟

پاسخ این سوال منفی است. هر چند کرابرانی که گوشی خودرا روت کرده اند به سادگی می توانند این قابلیت را تنظیم کنند اما افرادی که گوشی روت نشده دارند نیازی نیست که بخاطر این قابلیت گوشی خود را روت کنند. بلکه می توانند با این راهنما به راحتی Ambient Display خود را فعال کنند. پس نیازی نیست گوشی تان روت شده باشد.

مراحل فعال کردن Ambient Display

ابتدای امر، نرم افزار AcDisplay را دانلود کنید. برای دانلود باید به گوگل پلی بروید آن را جستجو کنید یا اینکه از طریق لینک زیر آن را دانلود کنید.

برای دانلود نرم افزار اندرویدی AcDisplay برای فعال کردن Ambient Display کلیک کنید.

همانطور که گفته شد این اپلیکیشن از طریق گوگل پلی در اختیار شما قرار دارد. اگر قصد دارید از مارکت های ایرانی استفاده کنید ابتدا نام اپ را روی مارکت ها جستجو کنید در صورتی که آن را پیدا نکردید می توانید آن را از طریق گوگل پلی دانلود کنید. به منظور دانلود از گوگل پلی در شرایط تحریمی کنونی ایران، دو پیشنهاد برای حل این مشکل داریم:

( پیشنهاد اول استفاده از یک افزونه است، بنابراین لینک آموزش دانلود اپلیکیشن از گوگل پلی با افزونه APK Downloader برای شما مفید خواهد بود. در صورتی که با این افزونه مشکل شما حل نشد، مقاله چگونه اپلیکیشن های گوگل پلی را دانلود کنیم؟ را چک کنید )

Ambient Display

این اپلیکیشن را دانلود کنید و بعد از نصب ان را اجرا کنید.

به محض اینکه این اپلیکیشن را اجرا کردید، با صفحه ای مثل زیر ربرو می شوید:

در این بخش ابتدا از شما خواسته می شود که این نرم افزار را فعال کنید بنابراین در ابتدای صفحه لازم است off را به on تبدیل کنید. بعد از این وارد مرحله بعد می شوید:

در این بخش قبل از اینکه دسترسی فعال شود، اپلیکیشن مطابق بالا دو دسترسی و مجوز از شما می خواهد و بعد از آن فعال می شود.

بعد از اینکه فعال شد، به صورت زیر خواهد بود:

زمانی که این قابلیت را فعال کردید، بدون هیچ گونه تنظیمات اضافی می توانید گوشی را در صورت نیاز یک بار خاموش و روشن کنید. بعد اگر اسکرین را خاموش کنید، می توانید به محض دریافت نوتیفی صفحه را به طور اتوماتیک روشن شده بیابید:

اسکرین شات های بالا نمونه ای از صفحه قفل گوشی برای زمانی است که امکان Ambient Display را فعال کرده اید. اما اگر شما دارای یک گوشی روت شده باشید، روشی برای فعال کردن Ambient Display وجود دارد که در زیر به آن می پردازیم.

کاربرانی که گوشی روت شده دارند، هم می توانند در کمترین مراحل از تنظیمات، این قابلیت را فعال کنند. تنها این قبیل افراد نیازمند به یک سری ملزومات اولیه اند. اول اینکه باید فریم ورک xposed روی گوشی شان نصب شده باشد. در ثانی باید ماژول Xposed Module Repository روی گوشی شان نصب باشد. برای این موضوع می توانید اینجا را بررسی کنید.

لازم است که اپ یاد شده را نصب کنید و بعد آن را اجرا کنید تا نمایشگر به صورت زیر نمایش داده شود که صفحه ای مملو از آپشن های تنظیمات است:

modules

در این صفحه مطابق آن چه که مشاهده می کنید گزینه modules را مد نظر قرار دهید. بعد از این کار به احتمال خیلی زیاد در صورتی که پلتفرم شما نیاز ببیند، سیستم اندرویدی تان ریستارت خواهد شد.

بعد از این که سیستم ریستارت شد به بخش تنظیمات گوشی بروید و از ان جا وارد بخش نمایشگر display شوید. در این قسمت تصویری که در زیر مشاهده می کنید را خواهید دید:

Ambient Display

در انتهای لیست گزینه ها Ambient Display را مشاهده می کنید. لازم است از طریق دکمه تنظیماتی که روبروی آن است این قابلیت را فعال کنید. بعد از این می توانید نوتیفی ها را به وضوح مشاهده کنید و بدون اینکه نیاز به روشن کردن نمایشگر باشد، هنگام دریافت نوتیفی تمام پیام ها را مشاهده کنید:

Ambient Display

این صحنه ای از یک گوشی روت شده به هنگام دریافت نوتیفی است که قابلیت Ambient Display را برای آن فعال کرده ایم.

همانطور که مشاهده کردید این تنظیمات به سادگی امکان پذیر است و می توانید مشکل خود را با آن حل کنید. خواه دستگاه شما روت شده باشد خواه بدون روت باشد، می توانید از قابلیت Ambient Display در آن استفاده کنید. در این باره دیدگاه ها و تجربیات خود را با گویا آی تی در میان بگذارید و این مطلب را روی شبکه های اجتماعی انتشار دهید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *