طریقه دانلود و نصب اندروید O

طریقه دانلود و نصب اندروید O
  • 1396/3/9
  • محمدرضا مرتضایی
  • 1

اخیرا نسخه بتای اندروید O و نسخه پیش‌نمایش توسعه دهندگان آن برای دانلود در دسترس کاربران قرار گرفته است؛ در تاریخ ۱۷ مه سال ۲۰۱۷ در کنفرانس برگزار شده توسعه دهندگان این شرکت توانسته‌ایم نگاهی مختصر و مفید به این نسخه از اندروید داشته باشیم. در این مطلب با نحوه دانلود و نصب این نسخه از اندروید آشنا خواهید شد.

گویا آی تی – اخیرا نسخه بتای اندروید O و نسخه پیش‌نمایش توسعه دهندگان آن برای دانلود در دسترس کاربران قرار گرفته است؛ در تاریخ ۱۷ مه سال ۲۰۱۷ در کنفرانس برگزار شده توسعه دهندگان این شرکت توانسته‌ایم نگاهی مختصر و مفید به این نسخه از اندروید داشته باشیم. در این مطلب با نحوه دانلود و نصب این نسخه از اندروید آشنا خواهید شد.

جدول زمانی انتشار اندروید O
گوگل در وب‌سایت توسعه دهندگان خود جدول زمانی انتشار اندروید O را منتشر نموده و بر طبق این گزارش انتظار می‌رود در سه ماهه سوم سال ۲۰۱۷ نسخه نهایی اندروید ۸، منتشر شود؛ تا آن تاریخ اما کاربران قادر خواهند بود نسخه پیش‌نمایش توسعه دهندگان و نسخه بتای عمومی آن را دانلود و نصب نمایند.

روش دانلود و نصب نسخه پیش‌نمایش توسعه دهندگان اندروید ۸
این نسخه با توجه به ‌گزارش اعلام شده، برای گوشی‌های نکسوس ۵X، نکسوس ۶P، نکسوس Player، پیکسل C، پیکسل و پیکسل XL در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت. توجه کنید که برخلاف نسخه عمومی، نسخه پیش‌نمایش توسعه دهندگان، برای استفاده روزمره و معمول مناسب نمی باشد؛ بنابراین امکان دارد پایدار نباشد. از تاریخ ۲۱ مارس این پیش‌نمایش قابل نصب است و تا موعد انتشار نسخه اصلی اندروید O در دسترس خواهد بود. پیش‌نمایش نخست، در حال حاضر منتشر شده است در حالی که پیش‌نمایش دوم هم از زمان برگزاری کنفرانس توسعه دهندگان گوگل در دسترس کاربران قرار گرفته است. به ترتیب در ماه‌های ژوئن و جولای نیز زمان پیش‌نمایش‌های سوم و چهارم آن خواهد بود و ما در این مطلب پیش‌نمایش نخست را بررسی می‌کنیم.

روش فلش کردن فایل‌های ایمیج سیستم:
۱- فایل ایمیج مناسب برای دستگاه خودتان را دانلود کرده و پس از باز کردن فایل فشرده، محتویات آن را به یک پوشه با امنیت بالا منتقل کنید.
۲- با استفاده از کابل USB تلفن هوشمند خود را به کامپیوتر وصل کنید.
۳- با یکی از روش‌های زیر دستگاه خود را در حالت fastboot راه اندازی کنید:
• با adb tool؛ هنگامی که دستگاه روشن است بوت‌لودر را ریبوت (راه اندازی مجدد) نمایید.
• با استفاده از کلیدهای ترکیبی: دستگاه را خاموش کرده و هنگام روشن شدن، کلیدهای ترکیبی مربوط به دستگاه خودتان را نگه‌دارید.
۴- بوت‌لودر دستگاه را در صورت ضرورت با یکی از روش‌های زیر باز کنید:
• اگر با استفاده از hammerhead یا angler builds در حال بروزرسانی نکسوس ۵X یا نکسوس ۶P هستید، ابزار fastboot را به آخرین نسخه ( بالاتر از ۲۳٫۰٫۱ ) به روزرسانی کرده و دستور fastboot flashing unlock را اجرا کنید.
• در صورتی که در حال به روزرسانی یک دستگاه قدیمی‌تر هستید، دستور fastboot oem unlock را اجرا کنید.
• پیام تایید را روی دستگاه می‌بینید. (توجه داشته باشید با تایید کردن این دیالوگ، تمام اطلاعات موجود بر روی دستگاه حذف خواهند شد.)
۵- یک ترمینال باز نموده و سپس به پوشه فایل‌های ایمیج غیر فشرده بروید.
۶- دستور flash-all را اجرا کنید؛ این دستور تمامی چیزهای لازم، از قبیل بوت‌لودر،baseband ،firmware و سیستم عامل را نصب می‌کند. پس از پایان کار این دستور، دستگاه شما برای بار دوم راه‌اندازی می‌شود. لازم است که به دلایل امنیتی بوت‌لودر دوباره قفل شود؛ برای این کار به روش زیر عمل کنید:
• دوباره دستگاه را در حالت fastboot راه اندازی نمایید.
• fastboot flashing lock را اجرا کنید. (در دستگاه‌های قدیمی‌تر : fastboot oem lock)
در برخی از دستگاه‌ها قفل کردن بوت‌لودر، اطلاعات موجود را حذف می‌کند، همچنین اگر دوباره بخواهید دستگاه را فلش کنید باید دستور fastboot oem unlock اجرا شود که اجرای این دستور هم منجر به حذف اطلاعات خواهد شد.

روش نصب نسخه بتای عمومی اندروید O:
وب‌سایت اندروید بتا همیشه مطالب تازه ای دارد؛ باوجود این که تازه کار اندروید نوقا به پایان رسیده، اندروید O در آغاز راه می باشد.
برای کسانی که نمی‌دانند، لازم است توضیح دهیم که برنامه بتا به کاربران گوشی‌های پیکسل و نکسوس امکان می‌دهد که نسخه‌های جدید اندروید را پیش از انتشار عمومی بر روی گوشی‌های خود امتحان کنند.

پیش‌نمایش توسعه دهندگان اندروید O منتشر شده است اما نسخه بتای آن هم برای تمامی کسانی که دوست دارند اندروید جدید را زودتر امتحان کنند، در دسترس کاربران قرار گرفته است. دستگاه‌هایی می‌توانند این نسخه اندروید را دریافت نمایند که به آخرین نسخه اندروید نوقا یعنی ۷٫۱٫۲ به روزرسانی شده باشند. دقت داشته باشید که اگر به هر دلیلی در حال حاضر نسخه بتای اندروید نوقا را روی تلفن هوشمند خود دارید می‌توانید نسخه بتای اندروید O را به صورت OTA دریافت و نصب نمایید. در این صورت اطلاعات موجود بر روی دستگاه شما هم حذف نخواهد شد.

دیدگاه خود را وارد کنید
1 دیدگاه
  1. سلام ببخشید میخواستم بدونم اندروید O روی همه گوشی ها اجرا میشه یا نه یا فقط برای گوشی های گوگل هست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *