جنبه های مثبت و منفی حذف مخاطبان ناشناس در لینکدین

جنبه های مثبت و منفی حذف مخاطبان ناشناس در لینکدین
  • 1396/3/9
  • مهدی پیوندی
  • 0

این مطلب برای تصمیم گیری درباره حفظ یا حذف مخاطبان ناشناس به شما کمک می کند

صادقانه به این سوال پاسخ بدهید: آیا تک تک مخاطبان لینکدین (Linkedin) خود را می شناسید؟

بگذارید پاسخ شما را حدس بزنیم: جواب تان منفی است.

احتمالا اضافه گردن یا پذیرفتن مخاطبان ناشناس برای شما یک حرکت استراتژیک است؛ شاید می خواهید با کارفرمایان یا افرادی که در شرکت رویایی شما کار می کنند ارتباط نزدیک تری داشته باشید. شاید هم اعتقاد شما بر این است که اساسا هدف از رسانه های اجتماعی شبکه سازی و ایجاد ارتباط با افراد جدید است. شاید مخاطب (های) ناشناس شما چند مخاطب مشترک با شما داشته، یک متن تبریک برایتان فرستاده، یا فقط عنوان شغلی جالبی داشته است.

دلایل ممکن برای افزودن این مخاطبان بیش از اینها است، اما مساله این است: احتمالا در فهرست مخاطبان شما انبوهی از مخاطبان غریبه حضور دارند و چه بسا بارها از خود پرسیده اید:

منطقی تر اینه که حذفشون کنم یا نگهشون دارم؟!

با وجود اینکه ما نمی توانیم به شما بگوییم که همه آنها را حفظ کنید یا اینکه همه را حذف کنید، کاری که می توانیم انجام بدهیم نشان دادن ابعاد مثبت و منفی تصمیم گیری برای حذف آنها است.

 

مثبت: حذف مخاطبان کار نسبتا ساده ای است

مراحلی که در بخش راهنمای لینکدین ذکر شده نسبتا سرراست است، بنابراین می توانید بدون زحمت خاصی تغییرات لازم را انجام دهید:

  • به صفحه پروفایل مخاطب مورد مورد نظر بروید
  • روی «…» سمت راست تصویر مخاطب کلیک کنید
  • گزینه « Remove connection» را انتخاب کنید
  • مشاهده می کنید که Remove connection به No Longer Connected تغییر می کند

 

منفی: نمی توانید حذف را لغو کنید

پیش از آنکه در حذف مخاطبان غریبه افراط کنید، به خاطر داشته باشید که با وجود اینکه حذف مخاطب فقط با چند کلیک انجام پذیر است، اما دکمه لغو یا undo وجود ندارد. در واقع، برای ارتباط مجدد باید دوباره یک درخواست جدید را برای طرف مقابل ارسال کنید.

بنابراین، اکنون وقت مناسبی است تا بین غریبه ها (آنهایی که فاصله زیادی با محل اقامت و کار شما دارند، در یک حوزه متفاوت فعالیت می کنند و هرگز یک کامنت هم برای شما نگذاشته اند) و افرادی که هرگز با آنها ملاقاتی نداشته اید، اما در حوزه های مرتبط با فعالیت شما کار می کنند، برای پست های شما کامنت می گذارند و با همکاران شما ارتباط دارند تمایز قائل شوید.

علاوه بر این، به یاد داشته باشید که می توانید به مخاطبان فهرست خود به رایگان پیام (InMail) ارسال کنید، اما برای ارسال پیام به هر فردی که جزو مخاطبان تان نیست، باید حساب پریمیوم خریداری کنید.

 

مثبت: لینکدین به مخاطبان حذف شده اطلاع رسانی نمی کند

لینکدین به طرف مقابل پیامی مبنی بر اینکه از فهرست شما حذف شده ارسال نمی کند، بنابراین احتمالا او اصلا متوجه نخواهد شد. البته باز هم این در شرایطی است که اصلا تعاملی با هم نداشته باشید (یعنی در گروههای مشترک حضور نداشته باشید و از آن پیام های پیش فرض تبریک ارسال نکرده باشید.)

 

منفی: احتمالا بالاخره متوجه این تغییر می شوند

با حذف مخاطب، لینکدین همه ارتباطات بین پروفایل های شما را حذف می کند؛ بنابراین همه endorsement هایی (تایید مهارت ها) که شما یا فرد مقابل انجام داده اید حذف خواهند شد (توصیه ها یا Recommendation هایی که برای یکدیگر داشته اید هم حذف خواهند شد که در اینجا نباید تاثیری داشته باشد.)

به علاوه، اگر مخاطب حذف شده به صفحه پروفایل شما مراجعه کند، دیگر به عنوان یک مخاطب درجه یک (با علامت ۱st در کنار تصویر پروفایل) برای او به نمایش در نخواهید آمد.

 

مثبت: به فید خود نظم می بخشید

لینکدین را می توان یک شبکه اجتماعی حرفه ای دانست. با این وجود، احتمالا مخاطبانی را هم در فهرست خود دارید (شاید حتی برخی از آنها را هم بشناسید!) که مطالبی ارسال می کنند که بیشتر به درد تلگرام و اینستاگرام می خورد. اگر مخاطبان غریبه فقط صفحه فید (صفحه اصلی یا Home لینکدین) شما را شلوغ می کنند، در اینصورت حذف آنها باعث می شود که از دست محتواهای بی ربط خلاص شوید.

 

منفی: این همیشه کار خوبی نیست

در عین حال، وجود افراد مختلف و متفاوت در فهرست مخاطبان شما به این معنی است که در فید خود دیدگاه ها و مقالاتی را مشاهده می کنید که در غیر اینصورت شاید هرگز به سمع و نظرتان (!) نمی رسید. بنابراین، اگر فردی را اصلا نمی شناسید اما همیشه محتواهای جالبی را ارسال می کند، در اینصورت پیش از حذف او کمی درنگ کنید. (یک نکته برای خودتان: انتشار محتوای باکیفیت می تواند دیگران را ترغیب کند تا شما را در فهرست مخاطبان خودشان حفظ کنند!)

حرف آخر

یک شبکه بلااستفاده پر از غریبه هیچ فایده ای ندارد. بنابراین اگر افرادی در فهرست خود دارید که حتی تصور ارسال پیام به آنها را هم در ذهن ندارید، یا اگر همین امروز درخواست برقراری ارتباط بدهند رد می کنید، در اینصورت استفاده از گزینه Remove connection هیچ منعی ندارد.

با این وجود، اگر احتمال اینکه بالاخره بخواهید با آنها ارتباط برقرار کنید وجود دارد، شاید بهتر باشد که این ارتباط انفعالی را حفظ کنید. اگر هدف شما فقط این است که وقت خود در لینکدین را به شکل کارآمدتری صرف کنید و فقط مطالب افرادی را مشاهده کنید که می شناسید، در اینصورت به جای حذف مخاطبان، از دکمه «unfollow» استفاده کنید (درست دو گزینه پایینتر از Remove connection در منوی سمت راست تصویر پروفایل مخاطب مورد نظر).

این کار، پست های فرد مورد نظر را پنهان می کند، در نتیجه فقط مطالب مخاطبانی را مشاهده خواهید کرد که می خواهید با آنها ارتباط داشته باشید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *