پرچمدارن جدید بازار لپ تاپ را بشناسید

پرچمدارن جدید بازار لپ تاپ را بشناسید
  • 1396/3/10
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

بازار تولید لپ‌تاپ و تبلت در واپسین روزهای ماه مه میلادی در جهان داغ بود و شرکت‌های بزرگ تلاش کردند تقریبا برای هر سلیقه‏ای بهترین تولیداتشان را ارائه نمایند. گرچه شاهد معرفی جسته و گریخته آنها در رسانه‌ها بودیم اما نگاه دقیق‌تر و باریک بینانه تر به آنها می‌تواند از ویژگی‏های این محصولات شناخت بیشتری را به کاربران بدهد. گفتنی است که در سراسر جهان بازار رقابت برای این محصولات گرم و پر رونق بود.

گویا آی تی – بازار تولید لپ‌تاپ و تبلت در واپسین روزهای ماه مه میلادی در جهان داغ بود و شرکت‌های بزرگ تلاش کردند تقریبا برای هر سلیقه ‏ای بهترین تولیداتشان را ارائه نمایند. گرچه شاهد معرفی جسته و گریخته آنها در رسانه‌ها بودیم اما نگاه دقیق‌تر و باریک بینانه تر به آنها می‌تواند از ویژگی‏های این محصولات شناخت بیشتری را به کاربران بدهد. گفتنی است که در سراسر جهان بازار رقابت برای این محصولات گرم و پر رونق بود.

spectre x2 hp

لپ‌تاپ هیبریدی و لمسی
جدیدترین تولید شرکت اچ‌پی شامل یک لپ‌تاپ است که افزون ‌بر هیبریدی بودن دارای نمایشگر لمسی می باشد. نمایشگری که Spectre X2 کوچک و ۳/ ۱۲ اینچی است، اما دقت آن ۳۰۰۰ در ۲۰۰۰ پیکسل بوده که مقدار قابل‌توجهی به حساب می آید. صفحه کلید این لپ‌تاپ جداشدنی است و انعطاف‌پذیری بالایی دارد و مجموعه امکانات آن موجب می‌شود که Spectre X2 به رقیبی جدی برای Surface Pro شرکت مایکروسافت تبدیل شود. شاسی و بدنه این لپ‌تاپ آلومینیومی و سیاه رنگ است و شایان ذکر است از فولاد ضدزنگ در طراحی بدنه آن استفاده شده است. این تبلت دارای دستگیره تاشویی است و با جدا شدن صفحه کلید می‌توان از آن برای قراردادن Spectre X2 روی میز و دیگر سطوح با زاویه دید حداکثر ۱۶۵ درجه استفاده کرد. این لپ‌تاپ دارای یک دوربین ۵ مگاپیکسلی با زاویه دید وسیع و یک دوربین مادون قرمز است و به میکروفن نیز مجهز می باشد. یک دوربین ۱۳ مگاپیکسلی هم در پشت این لپ‌تاپ قرار داده شده است. همراه با Spectre X2 یک قلم دیجیتال برای نگارش مطالب روی نمایشگر و وارد کردن اطلاعات هم ارائه می‌شود.

این لپ تاپ از نسل هفتم پردازنده Core i7-7560U اینتل بهره برده است و در مجموع لپ تاپ تولید شده دارای سخت‌افزار قدرتمندی می باشد. ۸ گیگابایت حافظه LPDDR3 و ۳۶۰ گیگابایت حافظه داخلی PCIe SSD از جمله دیگر ویژگی های لپ‌تاپ جدید اچ‌پی است. استفاده مداوم از لپ‌تاپ مذکور را باتری ۵۸/ ۴۱ واتی لیتیومی ۸ ساعت امکان پذیر می‌کند. این عدد در صورت نمایش دائم ویدئو به ۷ ساعت و ۱۵ دقیقه کاهش می‌یابد. قابلیت شارژ سریع لپ تاپ موجب می‌شود نیمی از ظرفیت باتری Spectre X2 در عرض نیم‌ساعت تکمیل شود. سازگاری با ۸۰۲٫۱۱ac و Bluetooth 4، دو پورت USB 3.1 Type-C، یک پورت DisplayPort 1/ 2 از جمله ویژگی های این لپ‌تاپ ۱/ ۱ کیلوگرمی است. از یک هفته دیگر ارائه این محصول به بازار به قیمت هزار دلار شروع می‌شود.

تولید لپ‌تاپ‏های قوی مخصوص گیمرها
در حال حاضر گاهی اوقات نیز باید در انتظار جدیدترین‏های محصولات بازی به‌ویژه لپ‌تاپ‏های فوق‌سریع و قوی برای هواداران بازی های کامپیوتری بود. لپ‌تاپ جدید ایسوس نیز چنین ویژگی‏هایی را از خود نشان داده است. لپ‌تاپ ایسوس یک سخت‌افزار پیشرفته و قوی برای اجرای بازی‌های ویدئویی است و به پردازنده‌های Ryzen شرکت ای‌ام‌دی مجهز شده است و قرار است رونمایی از آن در نمایشگاه کامپیوتکس تایوان انجام گردد. در لپ‌تاپ بازی جدید ایسوس از پردازنده ۱۶هسته‌ای رایزن که بهترین عملکرد را دارد استفاده شده است. از جمله ویژگی‌های احتمالی لپ‌تاپ مذکور عمر باتری بالا، صفحه کلید خاص و متناسب با نیازهای کاربران بازی‌های ویدئویی نیز خواهد بود. اما شرکت گیگابایت نیز در کنار این محصول یک لپ‌تاپ گیمینگ قوی به دوستداران این بازی معرفی کرده است. این لپ‏تاپ که Aero 15 نام گرفته در کنار سخت‏افزار قدرتمند از ضخامت کم و حاشیه‏های باریکی نیز در اطراف صفحه‏نمایش بهره می‏برد.
در لپ‏تاپ گیمینگ Aero 15 شاهد صفحه ‏نمایشی ۶/ ۱۵ اینچی هستیم که دارای درصد وضوح فول اچ‏دی می باشد. در این زمینه باید گفت با توجه به وجود صفحه‏نمایش‏های ۴K در لپ‏تاپ گیمینگ بعدی گیگابایت انتظار می‏رود شاهد استفاده از این پنل‏‏های باکیفیت در قسمت صفحه‏نمایش باشیم. گذشته از رزولوشن صفحه‏نمایش، حاشیه آن با بدنه لپ‏تاپ واقعا باریک و مثال‏زدنی طراحی شده است. به لحاظ ضخامت نیز گیگابایت اصل سبک و قابل حمل‏ بودن لپ‏تاپ‏ها را رعایت کرده است و لپ‏تاپ Aero 15 ضخامت مناسبی دارد. گفتنی است این لپ‏تاپ گیمینگ از امکانات سخت‏افزاری خوب و مناسبی نیز بهره می‏برد. پردازنده Kaby Lake Core-i7 را در کنار کارت گرافیک NVIDIA GeForce GTX 1060 در لپ‏تاپ گیمینگ Aero 15 تجربه خواهیم کرد.

معرفی جدیدترین سرفیس مایکروسافت
شرکت مایکروسافت نیز در ماه گذشته جدیدترین محصولش را در زمینه تولیدات لپ‌تاپ معرفی کرد. لپ‏تاپ سرفیس مایکروسافت یک لپ‏تاپ ۵/ ۱۳ اینچی است که اولین محصول مجهز به Windows 10 S خواهد بود. در لپ‏تاپ سرفیس مایکروسافت مانند تبلت سرفیس‏پرو از کیبورد آلکانتارا استفاده شده است. بر اساس آنچه که مایکروسافت اعلام کرده کاربران این لپ‏تاپ تنها قادر به استفاده از اپلیکیشن‏های داخل ویندوز استور خواهند بود، مگر اینکه سیستم عامل دستگاه خود را به Windows 10 Pro ارتقا دهند. مایکروسافت از یک صفحه نمایش ۵/ ۱۳ اینچی مدل پیکسل‏سنس با ابعاد ۲/ ۳ و برخوردار از ۴/ ۳میلیون پیکسل در این محصول بکار برده است که آن را نازک‌ترین صفحه‏ نمایش LCD لمسی استفاده شده در یک لپ‏تاپ تاکنون توصیف کرده است. همچنین این صفحه نمایش قلم سرفیس‏پن را نیز پشتیبانی می‏کند و مانند سایر دستگاه‏های سرفیس استفاده از آن امکان پذیر خواهد بود. مایکروسافت عملکرد این دستگاه را خارق‏العاده و شگفت‏انگیز توصیف کرده است. به همین جهت از آخرین نسل پردازنده‏های Core i5 و Core i7 در آن استفاده کرده و ادعا نموده که عمر شارژ باتری این لپ‏تاپ در نتایج تست‏های این شرکت تا ۵/ ۱۴ ساعت بوده است.

این شرکت همچنین گفته است که این لپ‏تاپ پرسرعت تر از لپ‏تاپ مک‏بوک‌پرو مجهز به پردازنده Core i7 شرکت اپل می باشد و عمر شارژ باتری آن بیشتر از تمامی مدل‏های مک‏بوک‌ایر موجود در بازار است. شرکت مایکروسافت برای پایین نگه‌داشتن دمای دستگاه سطح زیرین دستگاه را به یک بدنه آلومینیومی مجهز نموده و برخلاف انتظار از پایین دستگاه برای بلندگوهای آن استفاده نکرده و آنها را روی دستگاه و زیر کیبورد و انگشتان شما قرار داده است. مایکروسافت اعلام کرده که پیش‌فروش این محصول را از همین امروز و با قیمت پایه ۹۹۹ دلار برای مدل Core i5 و با ۴گیگابایت رم و ۱۲۸گیگابایت حافظه داخلی SSD آغاز نموده و از ۲۵ خرداد ماه عرضه آن را به بازار شروع خواهد کرد.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *