آموزش Archive کردن تصاویر در اینستاگرام بدون نیاز به delete کردن

آموزش Archive کردن تصاویر در اینستاگرام بدون نیاز به delete کردن
  • 1396/3/11
  • زهرا معبودی
  • 0

اینستاگرام نسبت به ۵ سال پیش بسیار تغییر کرده به طوری که حالا از آن آلبوم ساده اولیه خبری نیست و افزایش امکانات آن، استفاده از آن را لذت بخش تر کرده و البته زمانی که کاربران برای استفاده از آن صرف می کنند هم رو به افزایش است. اخیرا اینستاگرام، بعد از ارائه قابلیت هایی مثل لایو ویدیو و استوری، توانست شوک خوبی به این شبکه وارد کند اما بروز رسانی ها به این دو تغییر بزرگ ختم نشد. در آخرین بروز رسانی که از اینستاگرام داشته ایم، Archive کردن را می بینیم. Archive کردن تصاویر و ویدیو ها در اینستاگرام در واقع به این معنی است که برخی تصاویر را در گوشه ای از اینستاگرام قرار دهیم که نمایش عمومی آن حذف شود و بتوانید فقط خودتان آن ها را مشاهده کنید. در واقع این کار چیزی شبیه draft کردن است. البته آرشیو کردن در واقع بیشتر به معنی پیش نویس کردن بعد از انتشار است چرا که ما پیش از این به شما یاد داده ایم که قبل از انتشار پست، چگونه پست های اینستاگرام را Draft یا پیش نویس کنیم؟ این دو مقاله را با هم بخوانید و مقایسه کنید.

در این مقاله گویا آی تی به شما یاد می دهد که تصویر یا تصاویر را در اینستاگرام آرشیو کنید و بعد در صورتی که بخواهید به آن دسترسی پیدا کرده و مجددا به پروفایل تان آن را باز گردانید.

archive-posts-on-instagram-without-deleting-them

Archive کردن برای تصاویر قدیمی، رویدادهای زمان بندی شده که زمان آن از دست رفته و مواردی اینچنینی انجام می شود که البته مورد کاربرد آن به طور شخصی تغییر می کند. شما به هر دلیلی می توانید تصاویر خود را Archive کنید! دلایل خود را در انتها با ما در میان بگذارید.

و اما روش Archive کردن فایل های اینستاگرام

ابتدا به سراغ پروفایل خود در اینستاگرام بروید و از آن جا تصویری را که می خواهید آن را Archive کنید را انتخاب کنید.

تصویر مورد نظر را باز کنید تا در تمای کامل تری آن را مشاهده کنید. در چنین شرایطی به سه نقطه آپشن های کنار تصویر دقت کنید که در سمت راست قرار دارد:

Archive

در تصویر بالا موقعیت مورد نظر به شما نمایش داده شده است. این سه نقطه را لمس کنید تا آپشن ها به شما نمایش داده شود:

Archive

تا پیش از این تنها ۴ یا ۵ گزینه انتهایی، در اپشن ها نمایش داده می شد اما حالا، شما آرشیو را دارید، پس با لمس عبارت Archive عکس مورد نظر را در Archive ها قرار دهید.

به محض اینکه اولین تصویر را آرشیو کردید، می توانید یک آیکون فلش مانند را در بالا و سمت راست مشاهده کنید که در تصویر زیر نمایش داده شده است:

Archive

با لمس این گزینه که در بالا نمایش داده شده است می توانید به بخش تصاویر و فایل های Archive ای بروید و آن جا آن ها را مرور کنید. دقت کنید که آن چه که در Archive ذخیره می کنید، فقط و فقط خودتان قادر به دیدن آن خواهید بود.

ما فقط یک تصویر را Archive کرده ایم و وقتی روی آیکون مربوطه ضربه میزنیم و وارد آرشیو ها می شویم فقط همان یک تصویر را مشاهده می کنیم که در زیر می بینید:

Archive

اما شاید بعد از مدتی بخواهید تصویر ارشیو شده را به حالت اولیه برگردانید و در پیج خود آن را به نمایش عمومی بگذارید. برای این کار هم روش ساده ای باید دنبال کنید. بدین منظور وارد پروفایل خود شوید و آیکون Archive را ضربه بزنید تا وارد صفحه مربوط به آرشیوی ها شوید.

در این محل تصویر مورد نظر خود را انتخاب کنید و بعد از آن، سه نقطه سمت راست و بالا را دوباره مد نظر قرار دهید:

Archive

با زدن این گزینه آپشن های جدیدی به شما نمایش داده می شود که به صورت زیر است:

Archive

در این جا، گزینه اول یعنی show on profile در واقع برای این است که فایل مورد نظر را از آرشیو به سمت نمایش عمومی در پروفایل باز گرداند. پس اگر می خواهید فایل را از Archive درآورید روی این گزینه کلیک کنید تا به راحتی عملیات صورت بگیرد. گزینه دوم برای خاموش کردن امکان نظر گذاری روی تصویر مورد نظر، قرار داده شده است. اما اگر بخواهید کپشن را تغییر دهید یا تغییرات دیگری روی تصویر ایجاد کنید باید گزینه سوم یعنی ادیت را مد نظ قرار دهید. اما اگر بخواهید برای همیشه تصویر مورد نظر را حذف کنید، و از این بابت اطمینان دارید دکمه قرمز رنگ را بزنید تا عکس یا فیلم برای همیشه دلیت و حذف شود. اما اگر از انجام هر گونه عملی روی تصویر خود پشیمان شدید و می خواهید کماکان روی Archive بماند، کنسل یعنی آخرین گزینه را بزنید و تمام.

من برای اولین بار که قصد داشتم از Archive کردن در اینستاگرام خود استفاده کنم، متوجه شدم که این برنامه نیاز به آپدیت کردن دارد بنابراین اگر شما نتوانید، این ویژگی را مشاهده کنید حتما می بایست برنامه خود را بروز رسانی کنید.

اگر شما از کاربران حرفه ای اینستاگرام هستید قطعا دوست دارید روزانه شمار پست های زیادی روی این شبکه داشته باشید اما یک روش جالب برای کاری که می خواهید انجام بدهید این است که با ارسال مجدد پست های کاربران اینستاگرام بر روی پروفایل شخصی این کار را انجام دهید! آیا از این قابلیت خبر داشته اید؟

در صورتی که در این باره با مشکلی برخورد کردید حتما نظر خود را با گویا آی تی در میان بگذارید و این مطلب را روی شبکه های اجتماعی نشر دهید.

 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *