پیشرفت تکنولوژی و آشپزی با استفاده از نور خورشید

پیشرفت تکنولوژی و آشپزی با استفاده از نور خورشید
  • 1396/3/11
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

با استفاده از دستگاه جدیدی که به تازگی اختراع شده می توان به راحتی فقط با نور خورشید آشپزی کرد و البته یک سری محاسبات دقیق صورت می گیرد.

گویا آی تی – این تکنولوژی را SolSource Sport نامیده اند. این دستگاه از طریق محاسبات خیلی دقیق طوری تنظیم شده است و مبنا عملکرد آن طوری است که می تواند نور خورشید را در یک نقطه کانونی متمرکز کرده و از آن به عنوان گرم کردن و پختن غذا استفاده کرد.
این دستگاه بسیار سبک و به راحتی قابل حمل است. دستگاه از ورقه های براق محدبی تشکیل شده اند که زاویه انحنای آن ها توسط کامپیوتر ها کاملا محاسبه و پیش بینی شده است و نور خورشید راا در یک نقطه کانونی متمرکز می کند. حرارت تولید شده در نقطه کانونی معادل یک هزار وات است.
تولید کننده و ارائه دهنده این تکنولوژی اظهار کرده است که؛ برای آماده سازی و راه اندازی این دستگاه تایم زیادی لازم نیس و در عرض ۵ دقیقه این کار انجام می پذیرد، این درحالی است که دستگاه ظرفف مدت چند ثانیه به دمای مورد نیاز آشپزی خواهد رسید همان طور که می دانید این دما معادل ۲۰۰ درجه سانتی گراد است.
این دستگاه را می توان با خود به هر جایی حمل کرد و در سفرها به همراه داشت زیرا با اینکه نسخه اولیه و ابتدایی این دستگاه ۱۸ کیلوگرم بوده است ولی نسخه تجاری آن که به بازار عرضه شده است تقریبا ۴.۵ کیلوگرم وزن دارد.
استقبال خیره کننده ی کاربران که از این فناوری به عمل آورده اند طوری است که در سایت جلب نظر اسپانسر های مالی کیک استارتر، بیش از ۸۳ هزار دلار جمع آوری شده حال آنکه از ابتدا تنها برای ۲۰۰ هزار دلار هدف گذاری شده بود.
این شرکت سازنده ، ماه اگوست سال جاری را زمان عرضه جهانی این محصول فوق العاده اعلام کرده است.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *