آغاز تفکیک اینترنت در نیمی از استان های ایران

آغاز تفکیک اینترنت در نیمی از استان های ایران
  • 1396/3/11
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

طبق اخبار صادر شده از مدیر کل روابط عمومی شرکت مخابرات ایران، اینترنت در ۱۵ استان کشور از اینترنت جهانی و بین الملی تفکیک شده و اخبار نشان می دهد که این طرح به زودی در سایر استان‌ها نیز اجرایی می‌شود.

گویا آی تی – محمدرضا بیدخام، مدیر کل روابط عمومی شرکت مخابرات ایران با اشاره به این موضوع که تمام استان های کشور به زودی از اینترنت جهانی تفکیک خواهند شد گفت؛ شرکت مخابرات ایران طبق مصوبه ۲۳۷ سازمان تنظیم مقررات رادیویی موظف شده است اینترنت ایران را از اینترنت بین الملی جدا و تفکیک کند. وی اضافه کرد که با این تدابیر می توان انتظار داشت که در آینده هم قیمت اینترنت به مراتب کاهش یابد و هم کیفیت آن بهبود خواهد یافت.
وی در ادامه افزود؛ این طرح برای ۱۵ استان در کشور به مرحله اجرا رسیده است و در تلاش هستیم با فراهم کردن زیر ساخت ها در آینده ای نزدیک برای بقیه استان ها نیز اینترنت داخلی را از اینترنت بین الملی مجزا کنیم.
محمدرضا بیدخام، مدیر کل روابط عمومی شرکت مخابرات ایران در جواب سوالی مربوط به به نحوه آگاهی از تفکیک اینترنت داخل و بین‌الملل، اظهار کرد؛ ۲۰۰ سایت پر بازدید و مفید داخلی از طرف سازمان تنظیم مقررات معرفی شده است که شامل خبرگزاری‌ها، سایت‌های علمی، بانک‌ها، سایت‌های ورزشی و سایر سایت‌های پربازدید می‌شود. وی اعلام کرد کاربرانی که از این سایت ها استفاده کنند با کاهش قیمت مصرف، متوجه این تفاوت و تفکیک خواهند شد.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *