طراحی هتل های انعطاف پذیر نسل جدید + تصاویر

طراحی هتل های انعطاف پذیر نسل جدید + تصاویر
  • 1396/3/12
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

همیشه هتل هایی وجود دارند که مخصوص پاسخگویی به نیازهای مشخصی هستند. هتل هایی مختلفی برای زندگی در ناز و نعمت، و یا به عنوان اقامتگاه برای ماجراجویان اقتصادی وجود دارد و هتل های تجاری هم با هدف کارایی و بهره وری بیشتر طراحی شده اند. اما اخیرا، مسیر حرکت از تطبیق هتل ها با نیازهای خاص، به سمتی تغییر کرده است که این اقامتگاه ها برای تغییرات خلق و خو وفعالیت ها مناسب باشند.

گویا آی تی – همیشه هتل هایی وجود دارند که مخصوص پاسخگویی به نیازهای مشخصی هستند. هتل هایی مختلفی برای زندگی در ناز و نعمت، و یا به عنوان اقامتگاه برای ماجراجویان اقتصادی وجود دارد و هتل های تجاری هم با هدف کارایی و بهره وری بیشتر طراحی شده اند. اما اخیرا، مسیر حرکت از تطبیق هتل ها با نیازهای خاص، به سمتی تغییر کرده است که این اقامتگاه ها برای تغییرات خلق و خو وفعالیت ها مناسب باشند.<
تجدید نظر در کلیشه های پذیرایی و مهمان پذیری
سال گذشته، ما به بحث در رابطه با مکان های انعطاف پذیر و سازگار پرداختیم. پروژه Sleep Set در سال 2016 و همکاری با موسسه سینوس، موجب شده است که ما در کلیشه های مهمانپذیری تجدید نظر کنیم.
برای مثال، یکی از ملاحظات جدید تر به صورت حذف یا کم رنگ تر کردن اختلاف بین محیط کار و زندگی است. جوئل باتلر (مدیر پروژه Sleep Set، از شرکت UMB) دیدگاه خود را این گونه بیان می کند: " تعادل بین کار و زندگی یک عامل بسیار مهم است. برای برخی از افراد، این تعادل به معنای سپری کردن زمان کمتر با خانواده، و برای برخی دیگر نشان دهنده هماهنگی و همگرایی بین کار و زندگی است، به این صورت که کار، به جای اینکه به صورت سپری کردن ساعات بین 9 تا 5 با هدف بازنشست شدن در آینده معنی تعریف شود، یک پروژه جالب و پر معنا باشد."

بعلاوه، از زمان وقوع بحران اقتصادی در سال ۲۰۰۸، کمپین های هتل داران، توجه خود را از “گذارندن تعطیلات در خانه” به مکان های غیر عادی و ویژه ای تغییر داده اند که درآمد بیشتری خواهد داشت. شاید نتیجه تصادفی این تغییر، موجب شده است که ما همیشه به دنبال ناشناخته ها باشیم.
نیک مک لافلین، مدیر شرکت Design, S&T Interiors می گوید:”تا جایی که شما بتوانید به وای-فای دسترسی داشته باشید یا آن نقطه ابی رنگ را در نقشه ببینید، احساس امنیت بیشتری کرده و از این که راه خود را یافته اید، ابراز خرسندی می کنید.” این موضوع، به همراه درآمد بیشتر و کسب دیدگاه جهانی و بازدید از نقاط مختلف زمین، ما را تشویق کرده است که به دنبال فرصت هایی برای ارتباطات موثر با سایر افراد در سراسر دنیا باشیم. این نوع سفرها، به سرعت در حال گسترش هستند، حتی در میان نسل هایی که معمولا چنین آرزوهایی را در سر نمی پرورانند. فلورنت دوپِرین از شرکت Gensler می گوید:” بازار نباید تنها بر نسل هزاره (متولدین بین ۱۹۸۲ تا ۲۰۰۴) متمرکز باشد. بازارهای دیگر بسیاری وجود دارند که با سرعتی باور نکردنی در حال گسترش هستند، مانند مسافران از نسل های مختلف.”
نمی توان احساس خوشایندی را که پس از سفارش قهوه در یک کافه محلی، برداشتن یک کتاب در یک کتاب فروشی مستقل یا یافتن فردی که توصیه های خوبی در مورد محیط اطراف دارد، به ما دست می دهد، انکار کرد. این اولین چیزی است که در سفر به اذعان می کنیم و همین موضوع بر پیشنهادهای ما به سایر افراد، که معمولا بلافاصله از طریق شبکه های اجتماعی عنوان می شوند، اثر گذار خواهد بود. همانطور که الکسیس دسپاتور از شرکت موزئو می گوید:” در یک بازار آزاد و بالغ، پیشنهادهایی که قیمت نامتناسبی دارند یا تکراری هستند، ماندگار نخواهند بود.” خطوط هوایی ارزان قیمت و مسافرت مستقل و سریع، امکانات را برای جست و جو در رابطه با این موضوعات فراهم کرده است و شبکه های اجتماعی نیز، واقعیات مربوط به محصولات و تجربیات را نشان داده اند.

روش های نو برای جذب مسافران
به عنوان نمونه، در مدت ۵ تا ۱۰ سال گذشته، هتل داران تأکید بیشتری بر کف های نفوذ پذیر دارند که در آن حرکت افراد و چگونگی کاربری فضا، کمتر ردی از خود باقی بگذارد. با این حال، این موضوع به تدریج برای افراد عادی شده است؛ برای جذب مسافران دیگر چه کارهایی می توان انجام داد؟
– توجه به مکان هایی غیر از نمادهای تاریخی و گردشگاه های توریستی معمول: به جای سر زدن به مکان ها و آثار تاریخی، امروزه افراد بیشتر به دنبال اقامت در مکان هایی هستند که در نزدیکی بازارها، سالن های مستقل، رستوران ها، کافه ها قرار داشته باشد. بنابراین توجه به نکات و نیازهای پایه و اصلاح ان ها می تواند سودمند باشد.
– استفاده از داده ها و اطلاعاتی که جامعه آماری بسیار گسترده و متنوعی دارند: اولی مورگان، مدیر شرکت Blend Technology Consultants، می گوید:” تحلیل داده های به دست آمده از پلت فرم های مختلف فناوری ها، نظیر Beacon در فیسبوک، اپلیکیشن های مختلف، سیستم های کنترل اتاق ها و غیره، امکان درک بهتر نیازها و اولویت های مسافران را برای ما فراهم کرده و موجب شده است که صاحبان هتل ها، برای فعالیت های تبلیغاتی و بازاریابی اطلاعات دقیقتری از مهمانان خود ثبت کنند، و یا به جای منتظر ماندن برای ارائه درخواست ها و سفارش ها از سوی مسافران، نیازهای آن ها را پیش بینی کنند.”
– سرگرمی های خانگی: اتاق های سبز، افرادی که در این مکان ها اقامت دارند را به اجرا های مختلف به صورت جمعی برای لذت هرچه بیشتر جمع، تشویق و ترغیب می کنند. هتل های دیگر، هنرمندانی را در بخش های اقامتی خود دارند که به مسافران آموزش نقاشی می دهند، و از ان ها می خواهند که مهارت های خود را نشان داده و با سایر افراد به اشترک بگذارند.
– نگاه به مسائلی به جز ابعاد اتاق خواب: امروزه هتل ها دیگر مکان های رنگ و رو رفته، دلگیر یا مخاطره آمیزی برای اقامت نیستند. Yotel به زودی در مرکز لندن افتتاح خواهد شد و به نظر می رسد مراکز برتر اقامت یا Premier Inn Hubs نیز، جای خود را پیدا خواهد کرد، و این موضوع نشان می دهد که کیفیت مهمانپذیری، از ابعاد اتاق خواب، بسیار مهم تر است.
– ایجاد “اتاق هوشمند”: احتمال دارد که در آینده، فناوری تشخیص و شناسایی صدا، با وجود نگرانی های امنیتی در این رابطه، به شکل و نحوی در اداره هتل ها به کار رفته شود. اما چگونگی استفاده از این فناوری در فضای خدماتی خصوصی تر و نتایج آن قطعا بسیار جالب خواهد بود.
– فراهم کردن امکانات عمومی: هتل آس در منطقه ی شوردیچ لندن، نشان داده است که از فضای بیرون اقامتگاه، می توان به شکل گسترده ای برای ساخت امکانات عمومی استفاده کرد.
– استفاده یا اقتباس از سایت AirBnb: احتمال اینکه اجاره اقامتگاه ها توسط وب سایت Airbnb جایگزین هتل ها شود، بسیار اندک است، اما در این وب سایت توجه ویژه ای به اولویت های مهماناها، از نظر انعطاف پذیری مکان، شخصیت و خدمات فردی می شود و airbnb این خدمات را به خوبی ارائه می دهد. در پنج سال گذشته، هتل ها تغییرات بسیاری کرده اند که بخشی از آن مربوط به همین وب سایت است.


استقبال از صنایع دستی و جوامع مختلف
شعار “استفاده مجدد و هدف گذاری مجدد” ما را تشویق می کند تا در مورد انتخاب مواد، مبلمان و اسباب خانه و آثار هنری، افکار جدیدی را در نظر بگیریم. برخی از هتل های مستقل، به شکلی هوشمندانه از آیتم هایی با هدف گذاری مجدد استفاده کرده اند تا به این اقامت گاه های موقتی، حس و حال خانه را القا کنند. جالب تر از آن، فضاهایی است از صنایع دستی و آثار هنرمندان و صنعت گران استقبال می کنند، مسائلی که ما در پروژه Sleep 2016، حرکت به سوی آن را ضروری و حیاتی احساس کردیمو
در پروژه Sleep 2016، تأکید ما بر این مفهوم بود که عضویت در یک جامعه که از افراد خود حمایت کرده، و جایگاهی را برای نمایش و به اشتراک گذاری مهارت ها فراهم می کند، چه مفهومی دارد. هدف از پروژه Sleep Set برای ما، تنها نمایش این مهارت های محلی نبود؛ هدف اصلی ما ایجاد مکانی برای ملاقات افراد و دیدار با مسافران، ادغام با محیط اطراف، ارائه شاهکار ها و آثار هنری و آموختن از یک دیگر بود.

مسافران امروزه در مورد تأثیر خود بر منطقه، آگاهی و دانش بیشتری دارند و به دنبال مکان ها یا خدماتی نیستند که برای توریست های کنار گذاشته شده باشد. یک برخورد غیر صادقانه یا سطحی نمی تواند مهمانان و مسافران زیرک و دانا را جذب کند. هرچه هتل داران بیشتر در این زمینه مشارکت داشته باشند، ارتباط به شکلی عمیق تر و قوی تر برقرار خواهد شد. به هر حال، ما همین لحظه ها را بارها و بارها برای سایر افراد بازگو کرده و برای سفرهای آینده به آن ها توصیه می کنیم. پیشنهادهای دقیق و مناسب، و حتی نحوه ارائه این خدمات، برای موفقیت هتل ها، در آینده بسیار حائز اهمیت است. Trevor To از شرکت Gensler می گوید:” ارائه کنندگان خدمات و فروشندگان باید به جای اعمال نظرات خود در مورد بهترین خدمات، تجربیات منحصر به فردی را برای مسافران بیافرینند، که امکان جست و جو و اکتشاف را برای مشتریان/ مسافران خود فراهم کند.”

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *