۵ فناوری نوظهور که شرکت های ساختمانی باید در نظر بگیرند

۵ فناوری نوظهور که شرکت های ساختمانی باید در نظر بگیرند
  • 1396/3/13
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

هر روز فناوری های جدیدی که می توانند کسب و کار ساختمانی شما را بهبود ببخشند، در دنیا مطرح می شوند. این پیشرفت های جدید شامل نرم افزارهایی که به شما در مدیریت جریان کسب و کار کمک می کنند، و به روز رسانی ابزارهای قدیمی، مانند ترازهای لیزری و میخ کوب های جدید هستند. در ادامه پنج مورد از این پیشرفت های جدید و نحوه تأثیر گذاری آن ها بر صنعت ساخت و ساز را عنوان می کنیم.

گویا آی تی – هر روز فناوری های جدیدی که می توانند کسب و کار ساختمانی شما را بهبود ببخشند، در دنیا مطرح می شوند. این پیشرفت های جدید شامل نرم افزارهایی که به شما در مدیریت جریان کسب و کار کمک می کنند، و به روز رسانی ابزارهای قدیمی، مانند ترازهای لیزری و میخ کوب های جدید هستند. در ادامه پنج مورد از این پیشرفت های جدید و نحوه تأثیر گذاری آن ها بر صنعت ساخت و ساز را عنوان می کنیم.

هواپیماهای کوچک بدون سرنشین
اگرچه ممکن است هواپیماهای سرنشین را به عنوان اسباب بازی هایی برای کودکان و دوست داران سرگرمی بشناسید، این هواپیما ها قابلیت های متعددی دارند که می توانید برای ارتقاء سطح کسب و کار ساخت و ساز خود از آن استفاده کنید. هواپیماهایی که مجهز به حسگرهای هوشمند هستند، یکی از فناوری های نوظهور در صنعت ساخت و ساز محسوب می شوند. می توان از این هواپیما ها برای جمع آوری اطلاعات، مانند نقشه زمین/شبکه ها و مشخصات سایت استفاده کرد و این اطلاعات را به یک سرور ابری ارسال کرد تا بتوانیم در صورت لزوم داده ها را از انجا به دست آوریم.

iPad ها
آی پد های سبک و قدرتمند، امروزه تقریبا در تمام عرصه ها کاربرد دارند، و فرقی نمی کند که محل کار شما یک اداره یا محوطه ساخت و ساز باشد. علاوه بر امکان حمل آسان، این دستگاه ها قابلیت های بسیاری داشته و چند منظوره هستند. شما تقریبا می‌توانید برای تمام بخش های فرآیند ساخت و ساز، برنامه و اپلیکیشن هایی را دانلود کنید. درحالی که در گذشته بسیاری از پروژه های ساخت و ساز، به نرم افزارهای گران قیمت و تجهیزاتی مثل نقشه برداری GPS و طراحی تغییرات و مدل های جدید نیاز داشتند، امروزه تنها با چند برنامه آی‌پد می توانید تمام چیزهایی را که نیاز دارید در اختیار داشته باشید. برای مثال، FingerCAD، اپلیکیشنی است که امکان ترسیم فنی فضاهای مختلف، نظیر بخش های جدیدی که قرار است به ساختمان اضافه شود را تنها با استفاده از نوک انگشتانتان فراهم می کند. یک ابزار دیگر sightLevel Pro است که به عنوان یک تراز لیزری عمل می کند.

ابزارها
امروزه تنها ابزارهای جدید نیستند که انقلابی را در صنعت ساخت و ساز ایجاد کرده اند. ابزارهای قدیمی به طور پیوسته به روز رسانی می شوند و هیمن به روز رسانی ها به عملکرد بهتر این ابزارها کمک می کند. برای مثال، ترازهای لیزری روتاری، یکی از متداول ترین ابزارهایی است که در محوطه ساخت و ساز یافت می شود. ترازهای لیزری جدید، شامل ترازهای مرجع در محدوده ۳۶۰ درجه و پرتوهای لیزری به رنگ های مختلف هستند. یک امکان دیگر در این ترازها، قابلیتی است که در صورت تکان خوردن و تغییر زاویه آن، به شما هشدار می دهد تا به صورت اتفاقی در تراز اشتباهی کار نکنید. این ترازهای دقیق، این امکان را در اختیار شما قرار می دهد که با بیشترین دقت ممکن، در زمان نصب حصارها و نرده ها، و سایر فعالیت هایی که نیازمند سطوح صاف و هم تراز است، کار خود را انجام دهید.

نرم افزارهای مدیریت ساخت و ساز
یک برنامه به روز رسانی شده برای مدیریت ساخت و ساز می تواند در طول چرخه حیات پروژه ی شما، صرفه جویی های بسیاری را رقم بزند. به جای اینکه از یک نرمافزار مدیریت پروژه معمول یا ابزاری دیگر استفاده کنید، بهترین راه آن است که از نرم افزار مدیریتی استفاده کنید که مخصوص پروژه های ساختمانی طراحی شده باشد. یک نرم افزار مدیریت ساخت و ساز نیز، مشابه نرم افزارهای دیگر، امکان نصب شدن روی آی‌پد را دارد، و به این ترتیب می توانید آن را در محل کار خود همراه داشته باشید. این کار به شما کمک خواهد کرد که بودجه و هزینه های صرف شده را در هر جایی که هستید، ردیابی کنید.

نرم افزار تخمین ساخت و ساز
مناقصه های نادرست، یکی از سریع ترین راه های از دست دادن پول در یک پروژه است. اگر شما بدون رعایت دقت و با تخمین نادرست در مناقصه ای شرکت کنید، شرایط شکست را برای خود و همکاران خود فراهم کرده اید. برای اینکه مطمئن شوید تخمین شما در مناقصه دقیق است، باید از یک ابزار تخمین پیشرفته استفاده کنید. درحالی که مدت ها است ابزارهای تخمین مختلفی در بازار وجود دارد، امروزه نسخه های جدید و توسعه یافته از این ابزارها، نحوه تجارت و معاملات را در شرکت های ساخت و ساز تغییر داده اند. شما می تواند این ابزارهای جدید را روی آی‌پد نصب کرده و به آسانی با سایر نرم افزارها مانند اکسل و سیستم های پرداختی خود ادغام کنید تا مطمئن شوید که بهترین عملکرد را از نرم افزار دریافت خواهید کرد.

فناوری های نو می توانند به صرفه و رقابتی بودن کسب و کار ساختمانی شما را حفظ کنند. ابزارهای جدید، مانند هواپیماهای بدون سرنشین کوچک، می توانند به شما کمک کنند که به آسانی به اطلاعات پروژه ساخت و ساز دسترسی پیدا کنید، و در عین حال، با به روز رسانی ابزارهای قدیمی، می توانید به راحتی کارهایی را انجام دهید که پیش تر، مدت زیادی به طول می انجامید. برای کسب بهترین عملکرد از کسب و کار خود، بهترین و جدیدترین فناوری را انتخاب کنید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *