وبسایت شما برای جذب مشتری باید به این ۴ سوال پاسخ بدهد

وبسایت شما برای جذب مشتری باید به این ۴ سوال پاسخ بدهد
  • 1396/3/14
  • مهدی پیوندی
  • 0

طراحی وب و بازاریابی دیجیتال نسبت به گذشته پیچیدگی های بیشتری پیدا کرده اند. امروزه گزینه های بیشتری در برابر شما قرار دارد که می توانید از آنها در وبسایت خود استفاده کنید، و انبوهی از دستورالعمل ها و راهنماهای بازاریابی در دسترس هستند که به طُرُق مختلف به شما می گویند که چگونه باید با بازدیدکنندگان سایت خود تعامل داشته باشید، آدرس ایمیل شان را بگیرید و آنها را به مشتریان راغب خود (lead) تبدیل کنید. اما سایت های شرکتی متعددی نیز وجود دارند که چیزی که حقیقتا در طراحی و محتوای سایت اهمیت دارد از چشم شان مغفول مانده است: اینکه به مردم نشان بدهند که اصلا چرا سایت و محتوای آن باید برایشان اهمیتی داشته باشد و واقعا چه سودی به مصرف کننده می رسانند. به عبارت دیگر، بسیاری از وبسایت های شرکت ها ارزشی که ارائه می دهند را برای مشتری روشن نمی کنند.

دفعه بعد که تصمیم به بازطراحی سایت خود گرفتید، کمی وقت بگذارید و برای کسب اطمینان از اینکه وبسایت شما واقعا برای انتخاب مشتری به او دلایل مستدل و محکمی را ارائه می دهد، از خود چند سوال عمده بپرسید.

موارد زیر چند سوال در ذهن مشتریان بالقوه شما هستند که وبسایت تان باید پاسخگوی آنها باشد:

 

  1. چرا راه حل شما از همه بهتر است؟

راه حل شما لزوما نباید برای همه کس، همه چیز باشد. به جای اینکه تک تک ویژگیهای محصولات یا خدمات خود را فهرست کنید، فقط روی مهم ترین جنبه ها و خصایص خاص چیزی که می فروشید تاکید کنید. ویژگی منحصر به فرد راه حل شما چیست؟ کدام ویژگیِ چیزی که ارائه می کنید بیشتر از همه مورد تحسین و تمجید مشتریان قرار می گیرد؟ شما چه چیزی می توانید ارائه کنید که هیچ شرکت دیگری قادر به ارائه آن نیست؟

 

  1. چرا مردم باید از شما چیزی بخرند؟

اینجا جایی است که باید مزیت رقابتی شرکت خود را توضیح بدهید. شما چه کاری را از همه بهتر انجام می دهید؟ چگونه می توانید به مشتری کمک کنید تا پولش را پس انداز کند، بهره وری خود را افزایش دهد یا سود بیشتری را کسب کند؟ آمار ارائه کنید و داستان های تاثیر موفقیت آمیز کالا یا خدمات خود را روایت کنید؛ از ویدیو استفاده کنید و در عمل نشان بدهید که استفاده از محصولات یا خدمات شما چرا و چگونه بهترین نتایج را به بار می آورد. خرید از شرکت شما و همکاری با شما چگونه است؟ فرآیند کار با شرکت خود را از زاویه خدماتی که به مشتریان شرکت ارائه می کنید توضیح بدهید؛ در مرحله اجرا چه کارهایی انجام می شود؟ نصب سیستم های آی تی چقدر طول می کشد؟ شرکت بیمه شما چگونه می تواند به مشتریان برای پس انداز بیشتر کمک کند؟ به خاطر داشته باشید که همه این جزئیات باید دیدگاه مشتری را در نظر گرفته و به این سوال مهم پاسخ بدهند: «چه نفعی برای من دارد؟» سعی کنید سوالاتی که احتمالا در طول فرآیند خرید به ذهن مشتری می رسد را پیش بینی کنید و آن سوالات را در و به کمک وبسایت خود پاسخ بدهید.

 

  1. چطور می توانید اثبات کنید که راه حل شما موثر است؟

یکی از مهم ترین بخش های سایت شما باید صفحه یا قسمتی باشد که در آن نظرات مثبت مشتریان قبلی را نشان می دهید. یک صفحه یا بخش خاصی را در سایت خود ایجاد کنید که درون آن تحقیق های مرتبط، داستان موفقیت و تمجید مشتریان راضی خود را به اشتراک می گذارید. با مشتریان راضی خود مصاحبه کرده و آن مصاحبه ها را در قالب ویدیو یا پادکست منتشر کنید؛ نترسید و در صورت امکان وارد جزئیات و زندگی خصوصی آنها شوید، از چاشنی طنز استفاده کرده و داستان های واقعی را به تصویر بکشید. در اغلب موارد، بهترین راه برای اینکه ارزش خود را به مشتری بالقوه نشان بدهید، به اشتراک گذاشتن داستان های جذاب شخصی با این محوریت است که چگونه کسب و کار شما باعث بهبود زندگی دیگران شده است. خلاقیت به خرج بدهید. از اینفوگرافیک های رنگارنگ، نقاشی هایی کمیک (داستان مصور) یا انیمیشن استفاده کنید. گزارشات تحقیقاتی که ارائه می کنید لزوما نباید سازمانی و خسته کننده باشند؛ می توانید آنها را در قالب داستانهای به یادماندنی که قابلیت به اشتراک گذاری دارند ارائه کنید.

 

  1. مرحله بعد چیست؟

سرانجام، سایت شما باید یک فراخوان به عمل (Call to Action) واضح داشته باشد. مرحله بعد از بازدید از سایت برای مشتری هر چه که هست، تماس، ارسال ایمیل، یا ثبت نام برای دریافت اطلاعات بیشتر از تیم فروش خود را تسهیل و تسریع کنید. فراخوان به عمل خود را در معرض دید قرار دهید، دسترسی به آن در دستگاه های همراه را نیز مد نظر قرار دهید و انجام عمل مورد نظر را ساده تر کنید. به عنوان مثال، مشتری را مجبور نکنید تا کادرهای یک فرم کوچک که به سختی خوانده می شود را برای ارسال ایمیل به شما پر کند؛ در عوض، آدرس ایمیل یا شماره تلفنی ارائه کنید که در صورت لزوم با لمس آن در گوشی هوشمند خود بتواند با شما ارتباط برقرار کند.


چنانچه بتوانید تمرکز خود را روی چند سوال کلیدی حفظ کنید، بازاریابی دیجیتال لزوما نباید آنقدرها برای شما پیچیده باشد. اطمینان حاصل کنید که وبسایت شما به این سوالات اساسی پاسخ می دهد تا بازدیدکنندگان متقاعد شوند که محصول یا خدمات شما همان چیزی است که آرزوی آن را در سر می پرورانده اند.

موفق باشید ?

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *