چگونه درخواست ثبت موقعیت مکانی را در مرورگرها غیر فعال کنیم؟

چگونه درخواست ثبت موقعیت مکانی را در مرورگرها غیر فعال کنیم؟
  • 1396/3/14
  • زهرا معبودی
  • 0

با توجه به اینکه ثبت موقعیت مکانی توسط برخی اپلیکیشن ها فراگیر شده، هر چند این اطلاعات می تواند مفید باشد اما متاسفانه می تواند کمی کاربران را به دردسر اندازد و موجب شود که از دریافت این نوتیفی ها و امکان فعال سازی کمی آزرده خاطر شوند. این در حالی است که بسیاری از کاربران هم بخاطر رعایت حریم خصوصی تمایل ندارند این کار را انجام دهند اما جدیدا این امکان در مرورگرها نیز فعال شده به همین منظور در گویا آی تی به شما یاد می دهیم که چگونه این قابلیت را از دسترس خارج کنید که برای بار بعد، هرگز پیامی مبنی بر در خواست موقعیت مکانی برای تان ثبت نشود. با ما همراه باشید:

 

 

درخواست ثبت موقعیت مکانی در مرورگر مایکروسافت اج

بدون مقدمه برای غیرفعال کردن این درخواست، وارد تنظیمات شده و مسیر  Settings –> Privacy –> Location را طی کنید. در این صفحه گزینه هایی برای نمایش وجود دارد که اگر کمی به سمت پایین بیایید به گزینه  Choose apps that can use your location برخورد خواهید کرد. در این جا باید تنظیمات آن را OFF کنید و کار تمام است. حالا در مروگر اج هرگز پیامی مبنی بر ثبت موقعیت مکانی دریافت نخواهید کرد.

 Choose apps that can use your location

درخواست ثبت موقعیت مکانی در مرورگر گوگل کروم

اما گزینه بعد گوگل کروم است که شمار کاربرانش بسیار زیاد هستند. بدین منظور باید به بخش تنظیمات بروید و از ان جا به دنبال گزینه  Show Advanced باشید که در انتهای بخش تنظیمات به طور معمول وجود دارد. از آن جا مسیر  Privacy –> Contetnt را دنبال کنید تا با یک پنجره مواجه شوید. در میان گزینه هایی که در این پاپ آپ نشان داده می شود باید Location را پیدا کنید و از ان جا گزینه Do not aloow any site to track your physical location را داون یا DONE کنید. بدین صورت برای گوگل کروم هم دیگر پیام مشابهی برای ثبت موقعیت مکانی دریافت نخواهید کرد

Do not aloow any site to track your physical location

درخواست ثبت موقعیت مکانی در مرورگر اپرا

با توجه به اینکه مرورگر پر سرعت اپرا هم از هسته کروم استفاده می کند، می توان دانست که تنظیمات مشابهی هم دارد بدین منظور به قسمت تنظیمات بروید و از ان جا به دنبال تب ها باشید که در آن Websites به چشم می خورد. این بخش در سمت چپ قرار دارد. بعد از این روی گزینه Location کلیک کنید تا بتوانید عبارت  Do not allow any site to track my phisycal location را مشاهده کنید. این گزینه در کادر زیر نشان داده شده است که گزینه سوم می باشد، دکمه رادیویی آن را انتخاب کرده و تنظیمات را ذخیره کنید و تمام!

 

درخواست ثبت موقعیت مکانی در مرورگر موزیلا IE

اگر شما هنوز به IE وفادار هستید توصیه می کنیم که یا مرورگر خود را تغییر دهید یا اینکه برای انجام این تنظیمات آن را به حداقل ورژن ۱۱ ارتقا دهید. بدین صورت در بخش تنظیمات به دنبال گزینه  Internet Options باشید. در این صفحه پنجره ای باز می شود که حاوی تبی به نام Privacy است. به این تب بروید گزینه Location را پیدا کرده و در میان گزینه ها  Never allow websites to request your physical location را انتخاب کنید و آن را تیک دار کرده و در نهایت با زدن  Apply و اوکی تنظیمات را به پایان برسانید:

 Apply

درخواست ثبت موقعیت مکانی در مرورگر موزیلا فایرفاکس

این آخرین مرورگری است که می خواهیم به آن بپردازیم. برای اینکه در این مرورگر این تنظیمات را انجام دهید، کافی است که یک تب را باز کنید و عبارت about:config را در آن بنویسید و اینتر را فشار دهید. وقتی این گزینه را زدید، یک هشدار به شما با عنوان This might void your warranty نمایش داده می شود که بیانگر ریسک ورود به این بخش است!

درخواست ثبت موقعیت مکانی در مرورگر موزیلا فایرفاکس

اما شما باید ریسک ان را بپذیرید و بدین صورت I accept the risk را انتخاب کنید. با این کار کادر جستجویی به شما نشان می دهد که در آن باید geo.enable را بنویسید با این کار گزینه ای را مشاهده می کنید که اگر روی آن دو بار کلیک کنید تیک آن برداشته می شود. با این کار موقعیت مکانی غیرفعال می شود پس باید برای Value در این بخش false را بنویسید و تنظیمات را تمام کنید. بدین صورت برای این مرورگر هم شما می توانید امکان درخواست ثبت موقعیت را حذف کنید.

این تنظیمات برای افزایش حریم خصوصی و امنیت کاربران در فضای مجازی بسیار مفید می باشد که شاید بسیاری از افراد به دنبال ان باشند تا روش آن را بیاموزند، شما می توانید با به اشتراک گذاری این مطلب در شبکه های اجتماعی دیگران را از قابلیت های یاد شده مطلع کنید همچنین می توانید دیدگاه های خود را در این باره در این مطلب بنویسید.

 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *