انقلاب در صنعت گوشی با به کارگیری سنسوری خاص در آیفون ۸

انقلاب در صنعت گوشی با به کارگیری سنسوری خاص در آیفون ۸
  • 1396/3/15
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

پس از اعلام تولید محصول جدید اپل هنوز مطمئن نیستیم که اپل دکمه‌ی Home خود را در این مدل کجا قرار خواهد داد ولی آن‌چه که بدیهی است محل سنسور اثر انگشت اپل عوض خواهد شد.

گویا آی تی – آیا در صفحه‌ی نمایش گوشی با قرار گرفتن حسگر نوری‌ اثرانگشت، امکان تداخل در عملکرد گوشی به وجود خواهد آمد؟ این دقیقا همان مطلبی است که دیجی تایم (DigiTimes) با استناد از اخبار اقتصادی چین عنوان کرده است.
به احتمال زیاد با تغییری که شرکت اپل در نرم افزار و سخت افزار خود داده است در سالگرد‌ دهمین جشن گوشی‌های آیفون‌، صنعت گوشی‌های همراه را متحول خواهد کرد. اگر آیفون ۸ اولین موبایلی باشد که این تغییر اساسی را در خود می‌دهد، سایر شرکت‌های موبایل سازی نیز قطعا به دنبال استفاده از این فناوری جدید خواهند رفت.
حسگر اثر انگشت آیفون ۸، که افزون بر باز کردن قفل گوشی، هویت مالک اصلی گوشی را برای خرید اپلیکیشن در خود جای می‌دهد، موضوع بحث و شایعات منتقدان شده است. بر اساس گفته‌ی برخی از شرکت‌ها، احتمالاً اپل سنسور گوشی را مانند گلکسی اس‌۸ به پشت گوشی انتقال خواهد داد. برخی دیگر بر این باورند که سنسور در صفحه‌ی نمایش جای خواهد گرفت.
با همه‌ی اخبار و شایعات، خبر‌هایی می‌رسد که شرکت اپل در عملی کردن‌ این ایده به مشکل بر خواهد خورد چرا که هنوز فناوری کنونی به این نقطه از پیشرفت نرسیده است.
افزون بر شایعاتی که در مورد حسگر گوشی شنیده می شود، حرف‌هایی از اندازه‌ی صفحه‌ی نمایش آن نیز به میان آمده است. به گفته برخی شرکت ها نسبت طول به عرض صفحه‌ی نمایش، ۱۸٫۵ به ۹ است. اگر این گونه باشد، به احتمال زیاد نسبت طول به عرض آیفون بعدی ۲ به ۱ خواهد بود، که این به خودی خود به این معنی است که ابعاد ان به G6 الجی و گلکسی اس۸ نزدیک خواهد شد.
هنوز شرکت اپل هیچ جوابی به پرسش های رسانه‌ها نداده است.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *