گوشی پرچم‌دار جدید مایکروسافت «سرفیس موبایل» نامیده می‌شود

گوشی پرچم‌دار جدید مایکروسافت «سرفیس موبایل» نامیده می‌شود
  • 1396/3/16
  • مقدم
  • 0

گمان می‌رود که شرکت مایکروسافت در حال اعمال تغییرات اساسی در پلت‌فرم موبایل خود خواهد بود و جزئیات تازه منتشر شده، مهر تاییدی بر شایعات پیشین است. به‌تازگی، اطلاعات جدیدی پیرامون گوشی سرفیس موبایل منتشر شده است که برخی از قابلیت‌های احتمالی آن‌را فاش می‌کند. برای جزئیات بیشتر در ادامه مطلب با وب‌سایت گویا آی‌تی همراه باشید.

در یک صفحه رسمی مربوط به وب‌سایت مایکروسافت، اشاراتی به گوشی‌ جدید مایکروسافت یعنی سرفیس موبایل شده است و با قضاوت براساس اطلاعات منتشر شده، این دستگاه شاید همان سرفیس فون افسانه‌ای باشد که بسیاری منتظر عرضه آن به بازار بودیم.

آن‌طور که پیداست، مایکروسافت با «سرفیس موبایل» به دنبال به رخ کشیدن قابلیت‌های آن در زمینه پخش محتوای نمایشگر بر روی یک صفحه بزرگ‌تر یا حتی دیوار است. در صورتی‌که ردموندی‌ها چنین برنامه‌ای برای گوشی پرچم‎دار جدید خود داشته باشند، سرفیس موبایل می‌تواند تصاویر و ویدیوها را بر روی دیوار به نمایش بگذارد؛ البته برای استفاده از این ویژگی باید از وسایل جانبی استفاده کنید که احتمالاً یک داک نیز شامل آن‌ می‌شود.

در این حالت، به‌نظر می‎رسد که سرفیس موبایل می‌تواند برای بیشتر از یک ساعت قابل استفاده باشد؛ هرچند، انتظار می‌رود که با اتصال دستگاه به شارژر و سپس فعال نمودن ویژگی مربوط به پخش تصاویر بر روی دیوار، گوشی پرچم‎دار جدید مایکروسافت برای مدت بیشتری قابل استفاده باشد. کاربر می‌تواند در این حالت، به شیوه‌های مختلفی از گوشی پرچم‏دار خود استفاده نماید که از جمله آن‌ها می‌توان به تایپ با استفاده از صفحه‌کلید و وب‌گردی با استفاده از ماوس اشاره کرد. هنگامی‌که از گوشی خود استفاده می‌کنید، قلم Surface Pen نیز بر روی آن کاربرد خواهد داشت و می‌توان از این قلم برای نقاشی و یادداشت‎برداری استفاده نمود.

سرفیس موبایل به چیپ‌ست اسنپدراگون ۸۳۵ کوالکام مجهز شده است که آن‌را به یک رقیب‌ قدرت‌مند برای گوشی‎های پرچم‎دار جدید مبدل می‌سازد. به احتمال زیاد، سرفیس موبایل از قابلیتی برای اجرای برنامه‌های ۳۲ بیتی سیست‌عامل ویندوز ۱۰ برخوردار خواهد بود و کاربران بدین شکل با خرید آن، می‎توانند از گوشی پرچم‎دار خود به عنوان یک مینی پی‌سی نیز استفاده نمایند.

علاوه‌براین، دو مدل از سرفیس موبایل با اسم‌رمز متفاوت فاش شده است و گمان می‌رود که این دو نسخه، دو مدل متفاوت از گوشی پرچم‎دار جدید مایکروسافت باشد که برای استفاده تجاری و استفاده کاربران عادی عرضه خواهد شد. اگر شایعات پیشین صحت داشته باشد، تنها نسخه توسعه یافته برای کاربران تجاری از سرفیس موبایل، می‌تواند برنامه‌های ۳۲ بیتی را اجرا نماید و در صورت خرید مدل ارزان‌قیمت‎تر نیز، به برنامه‌های ویندوز استور محدود خواهید بود.

اگر شایعات پیشین را با این گمانه‌زنی‌ها مطابقت دهیم، صحت‌داشتن آن‌ها امکان‌پذیر به‌نظر می‌رسد. به احتمال زیاد، ردموندی‌ها سرفیس موبایل را با شش گیگابایت رم به بازار عرضه خواهند کرد تا کاربران در هنگام اجرای برنامه‌های ۳۲ بیتی بر روی گوشی‌هوشمند خود با مشکل مواجه نباشند.

در رابطه با قیمت احتمالی سرفیس موبایل در حال‌حاضر، اطلاعات چندانی وجود ندارد اما بعید می‌دانیم که این گوشی کم‌تر از ۸۰۰ دلار قیمت‌گذاری شود. مایکروسافت با عرضه سرفیس موبایل، گوشی‌های آیفون ۸s و گلکسی S9 را هدف قرار می‌دهد؛ این موضوع بدین معناست که پرچم‏دار جدید مایکروسافت حداقل تا سال آینده به بازار عرضه نخواهد شد.

در ابتدا اعلام شده بود که سرفیس فون (یا همان سرفیس موبایل) در اواخر سال ۲۰۱۶ به بازار عرضه خواهد شد اما مدتی بعد اعلام شد که عرضه این گوشی تا بهار ۲۰۱۷ به تعویق افتاده است. پس از مدتی نیز، مشخص شد که مایکروسافت به آینده تجارت گوشی‌های هوشمند خود بدبین است و به همین جهت، تصمیم دارد تا سرفیس فون را در اواخر سال ۲۰۱۷ یا اوایل سال ۲۰۱۸ به بازار عرضه نماید. زمان مشخصی برای عرضه سرفیس فون اعلام نشده است اما مطمئن هستیم که مایکروسافت، تصمیمی برای عرضه این گوشی در سال جاری میلادی ندارد.

منبع: Softpedia

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *