گوشی پیکسل ۲ با دوربین دوگانه و نمایشگر بدون حاشیه چگونه به‌نظر می‌رسد؟

گوشی پیکسل ۲ با دوربین دوگانه و نمایشگر بدون حاشیه چگونه به‌نظر می‌رسد؟
  • 1396/3/18
  • مقدم
  • 0

انتظار می‌رود که شرکت گوگل در سال جاری میلادی، از سه گوشی‌هوشمند جدید رونمایی کند و یکی از این مدل‌ها، به نمایشگری بزرگ‌تر از پیکسل پیکسل ۲ XL مجهز خواهد بود. با این‎حال، اطلاعات چندانی پیرامون گوشی‎های جدید گوگل وجود ندارد. یک رندر تازه منتشر شده، نشان می‌دهد که گوشی پرچم‎دار پیکسل ۲ گوگل با دوربین دوگانه به بازار عرضه خواهد شد. برای جزئیات بیشتر در ادامه مطلب با وب‎سایت گویا آی‎تی همراه باشید.

در یک گزارش جدید، رندری از گوشی پیکسل ۲ فاش شده است که دوربین دوگانه را برای گوشی پرچم‎دار جدید گوگل به نمایش می‎گذرد. هم‎چنین به‎نظر می‎رسد که پیکسل ۲ و پیکسل ۲ XL به نمایشگری تقریباً بدون حاشیه خواهد بود؛ البته آن‎طور که در رندر پیداست، نسبت نمایشگر به بدنه در گوشی پرچم‎دار جدید گوگل بیشتر از نسل قبل و البته کم‎تر از گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ پلاس خواهد بود. تقریباً نسبت نمایشگر به بدنه مشابه با گوشی پرچم‎دار جدید ال‌جی یعنی LG G6 است؛ همان‎طور که احتمالاً بدانید، ال‎جی جی ۶ نیز به یک نمایشگر بدون حاشیه ۵٫۷ اینچی مجهز شده است.

گفته می‎شود که شرکت گوگل از ترکیب دو شاتر ۱۶ مگاپیکسلی به عنوان دوربین اصلی استفاده خواهد کرد و یک دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی در حاشیه بالای نمایشگر بدون حاشیه پیکسل ۲ وجود دارد. در این شایعه، هم‎چنین اشاره شده است که گوشی پرچم‎دار جدید گوگل با تراشه اسنپدراگون ۸۳۶ کوالکام به بازار عرضه خواهد شد؛ گفته می‎شود که شرکت کوالکام در حال توسعه این تراشه است.

پیکسل ۲

با این‎حال، باید توجه داشته باشید که توسعه چیپ‎ست اسنپدراگون ۸۳۶ از سوی کوالکام به صورت رسمی تایید نشده است و حتی اگر این شرکت برنامه‎ای برای ساخت آن داشته باشد، اسنپدراگون ۸۳۶ چندان با چیپ‌ست پرچم‎دار ۲۰۱۷ کوالکام متفاوت نخواهد بود زیرا هر دو بر مبنای لیتوگرافی ۱۰ نانومتری توسعه می‎یابد؛ تنها فرکانس هسته‎های پردازشی در اسنپدراگون ۸۳۶ افزایش یافته است. در صورتی‎که شرکت کوالکام برنامه‎ای برای عرضه نسخه قدرت‎مند اسنپدراگون ۸۳۵ نداشته باشد، گوشی‎های پرچم‏دار جدید گوگل با تراشه اسنپدراگون ۸۳۵ کوالکام وارد بازار می‌شود.

پنل پشتی گوگل با توجه به رندر منتشر شده، مشابه با گوشی پیکسل و پیکسل XL است و سنسور اثرانگشت نیز در بدنه پشتی جای گرفته است. مانند نسل قبل، پیکسل ۲ و پیکسل ۲ XL از یک بدنه فلزی استفاده می‌کند و بخشی از بدنه پشتی، با شیشه پوشانده شده است.

شرکت گوگل هم‎چنان تصمیم دارد تا به توسعه گوشی‎های پرچم‎دار و گران‌قیمت ادامه دهد؛ بنابراین، خبری از عرضه یک گوشی ارزان‏قیمت یا میان‎رده از سری پیکسل نیست. هرچند، انتظار می‎رود که شرکت گوگل، گوشی ارزان‎قیمتی را با سیستم‎عامل اندرودی Go به بازار عرضه نماید.

هنوز مشخص نیست که شرکت گوگل، چه برنامه‌ای برای گوشی‎های پرچم‎دار جدید خود دارد و باید به شایعات منتشر شده با دیده شک و تردید نگریست. پیش‌تر، گوشی‎های پیکسل به عنوان بهترین محصول در زمینه عکس‎برداری از سوی DxO Mark لقب گرفته بود اما HTC U 11 اکنون بهترین گوشی در این زمینه به شمار می‎رود؛ حتی پیش‌بینی‎هایی وجود دارد که شرکت OnePlus با عرضه پرچم‏دار جدید خود با دوربین دوگانه و با همکاری DxO، تصمیم دارد تا گوشی OnePlus 5 را به عنوان بهترین محصول در زمینه عکس‎برداری به بازار عرضه نماید.

به همین جهت، امکان دارد که برنامه گوگل برای عرضه پیکسل ۲ با یک دوربین مانند نسل قبل، تغییر یافته باشد؛ به همین خاطر، استفاده از دوربین دوگانه بهترین راهکار خواهد بود. در نهایت، باید اشاره کرد که به احتمال زیاد، گوشی‌های پرچم‎دار ۲۰۱۷ شرکت گوگل فاقد جک ۳٫۵ میلی‌متری هدفون است و با سیستم‎عامل اندروید O و نسخه جدید لانچر پیکسل، به بازار عرضه خواهد شد.

منبع: Softpedia

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *